![]() |
Moeten Franstaligen Vlaanderen boycotten?
Vlamingen zijn het meer en meer beu met de Franstaligen en hebben dit laten weten door de verkiezingen. Zou het beter zijn dat de Franstaligen niet meer naar Antwerpen, Gent, De Kust, enz............komen en dat ze liever naar Frankijk gaan? Ik hoor rond mij al veel Franstaligen zeggen dat ze al lang niet meer naar Vlaanderen gaan en dat ze, als ze pakweg naar de Kust willen gaan, naar de "Côte d'Opale" in Frankrijk gaan. En dus, niet meer naar Oostende, Knokke, De Panne en andere Blankenberge. In het gros gaat de reden als volgt : "We rijden misschien meer maar daar zijn we tenminste welkom". In het begin vond ik de reactie van die Franstaligen zeer overdreven en ik meende trouwens dat het bestaan van het Vlaams-Nationalisme de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen juist massaal moest versterken. Met de politieke resultaten van dit weekeind begin ik mij af te vragen of die Franstaligen wel gelijk hadden.
|
Als het is om geld uit te geven en dan terug te keren zijn ze welkom.
Als het voor francofoon expansionisme is, niet. Toch niet vreemd hee? |
In de verkiezingsshow van dit weekend heb ik gezien wat ik eigenlijk al lang vermoedde, België bestaat enkel op papier. Zelfs de verkiezingen in Congo krijgen meer aandacht in de Vlaamse media dan de uitslagen in Wallonië.
|
Citaat:
|
Doet me een beetje denken aan games waarin klagende gamers beweren hun favoriete spel te boycotten. Ain't gonna happen. Tis een zwaktebod.
|
op welke manier heeft de Vlaming laten blijken dat ze niets van de Walen moeten weten?? heb ik iets gemist?
|
Citaat:
|
Citaat:
ten tweede heeft de N-VA, spijtig genoeg mss, niet de helft van de Vlaamse stemmen. |
Als Franstaligen naar Frankrijk trekken op verlof, dan hoeven ze de moeite niet te doen om een andere taal te spreken natuurlijk.
Stel je voor dat ze naar Spanje of Duitsland zouden trekken... te moeilijk voor ne waal zeker? |
Citaat:
In gemeentes waren goed gewerkt werd hielden de klassieke partijenzeer goed stand of maakten zelfs een kleine winst. Het is niet omdat in Antwerpen NVA een goede score haalt dat de gemiddelde Vlaming laat blijken dat ze niets van Walen moeten hebben. |
Citaat:
De walen die voor MR gestemd hebben geloven ook in een confederale staat, waar die bang van hebben is dat BDW belgie wil opblazen. Die zijn niet bang van een confederale oplossing. En zien BDW ook niet als grote anti-waalse held van de vlamingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
intermenselijke relaties versus voorkeur voor staatsvorm
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1862 EN http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=94 |
Citaat:
En wie speelt er nu calimero? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen verwacht wel dat als je ergens komt wonen, je de regels en wetten van die regio aanvaardt, en dat alle officiële papieren in de officiële taal van die regio zijn opgesteld. |
Citaat:
Dat terzijde heeft de NVA en zijn leden niets maar dan echt niets tegen de Walen of tegen de vreemdelingen of allochtonen. Integendeel, de NVA gaat gevoelige thema's op tafel leggen om eindelijk wat te doen om de situatie van de Vlamingen, allochtonen en mogelijke de Walen te verbeteren. Uiteraard staat de NVA en een groot deel van Vlaanderen wel qua gedachtengang loodrecht op de politiek van de PS, hebben ze schrik van verfransing en dergelijke meer. Maar haten? Waar halen ze het idee. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be