![]() |
Gaat het moeilijk worden in Antwerpen ?
Jannsens wil niet .
PVDA + kiest voor de oppositie Groen : het water is veel te diep. En het VB mag niet. Dewever is blijkbaar volkomen geïsoleerd en de anderen willen hem blijkbaar dwingen om toch voor het VB te kiezen. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zijn nog onderhandelingen. Iedereen speelt een politieke spel, om zo achteraf sterker te staan.
NVA + SPA zou een mooie en veilige combinatie zijn. Bart wil over 2 jaar hier wegtrekken, en dan moet alles vlotjes zijn gegaan in Antwerpen. |
Citaat:
Hij zei gisteren nog dat de kans dat hij samen met Dewever een coalitie vormt zo goed als nihil is. |
cd&v op zijn eentje? zonder spa
|
Het groene water is misschien niet zo diep is als voorgesteld. Misschien biedt het mobiliteitsthema wel een uitweg voor een coalitie met NVA en groen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik tast maar af he. Besien viel de Wever niet aan in het voorzittersdebat. De deur lijkt me open. |
Het cordon sanitaire, was dat geen groene uitvinding? Enfin, volgens mij gaan ze het inderdaad moeilijk maken voor De Wever, als ze hem kunnen breken hebben ze een geducht tegenstander minder in 2014.
|
Citaat:
PJ doet niet mee betekent niet dat spa niet meedoet. uiteraard zal die stadslijst meedoen. |
Citaat:
|
Wat dacht je van een coalitie tussen cd&v (zonder stadslijst) en vld???
Cd&v wat verleiden met enkele postjes en die laten de stadslijst direct vallen!:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Als men CD&V schepenen wil benoemen , moet hun kandidatuur een meerderheid krijgen op de lijst waarop ze zijn verkozen. |
Citaat:
|
Het best voor De Wever is volgend mij Nva + Groen + Cd&v + Vld. Dat is groot genoeg zodat niemand van de kleintjes onmisbaar is. Maar tis de vraag of die drie dat wel willen.
Ik denk dat het voor Groen het gemakkelijkst is omdat zij en de Nva niet in dezelfde kieswateren vissen. Als Groen echt wat wil realiseren op vlak van mobiliteit, is het nu hun moment. Het is ook voor hen een kans om te bewijzen dat ze een volwassen partij zijn die echt kan besturen en goede compromissen kan sluiten zonder zicht te compromitteren. In A kunnen ze zo in de toekomst ook proberen de Spa stemmen naar zich te halen en een echte sterke partij te worden van meer dan 10%. Indien ze alles willen binnenhalen(mobiliteit, armoede, migratie, diversiteit, ...) zal dat niet lukken en De Wever wel moeten met alleen vld en cd&v gaan. Maar ik vermoed dat zij wel het constructiefst van de drie potentiële partners zullen zijn. Cd&v en Vld kan ik daar minder goed inschatten. Die twee hebben er nationaal alle belang bij De Wever te laten vallen. Maar als ze dat doen, mag het natuurlijk niet opvallen. Eigenlijk moet de Nva hier hopen dat hun korte termijn postjespakkerij-instinct het haalt op de afgunst. :roll::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be