Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gaat het moeilijk worden in Antwerpen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178020)

Pericles 17 oktober 2012 16:19

Gaat het moeilijk worden in Antwerpen ?

Jannsens wil niet .
PVDA + kiest voor de oppositie
Groen : het water is veel te diep.
En het VB mag niet.
Dewever is blijkbaar volkomen geïsoleerd en de anderen willen hem blijkbaar dwingen om toch voor het VB te kiezen. :-D

alfa16vjtd 17 oktober 2012 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6371699)
Jannsens wil niet .
En het VB mag niet.
Dewever is blijkbaar volkomen geïsoleerd en de anderen willen hem blijkbaar dwingen om toch voor het VB te kiezen. :-D

Of ze willen een excuus om een minderheidscoalitie te vormen.

Pericles 17 oktober 2012 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6371714)
Of ze willen een excuus om een minderheidscoalitie te vormen.

Dan regeert in feite het VB.

nickb 17 oktober 2012 16:35

Het zijn nog onderhandelingen. Iedereen speelt een politieke spel, om zo achteraf sterker te staan.
NVA + SPA zou een mooie en veilige combinatie zijn. Bart wil over 2 jaar hier wegtrekken, en dan moet alles vlotjes zijn gegaan in Antwerpen.

Pericles 17 oktober 2012 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6371723)
Het zijn nog onderhandelingen. Iedereen speelt een politieke spel, om zo achteraf sterker te staan.
NVA + SPA zou een mooie en veilige combinatie zijn. Bart wil over 2 jaar hier wegtrekken, en dan moet alles vlotjes zijn gegaan in Antwerpen.

Dewever kan zich dat niet permitteren en daarbij, Janssens wil absoluut niet.
Hij zei gisteren nog dat de kans dat hij samen met Dewever een coalitie vormt zo goed als nihil is.

t-boneSteak 17 oktober 2012 18:10

cd&v op zijn eentje? zonder spa

Johan Bollen 17 oktober 2012 18:16

Het groene water is misschien niet zo diep is als voorgesteld. Misschien biedt het mobiliteitsthema wel een uitweg voor een coalitie met NVA en groen.

Diego Raga 17 oktober 2012 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6371913)
Het groene water is misschien niet zo diep is als voorgesteld. Misschien biedt het mobiliteitsthema wel een uitweg voor een coalitie met NVA en groen.

En het immigratie-thema in de doofpot ?

Johan Bollen 17 oktober 2012 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6372002)
En het immigratie-thema in de doofpot ?

Heeft groen een probleem met het effectief vervolgen van criminelen?

Ik tast maar af he. Besien viel de Wever niet aan in het voorzittersdebat. De deur lijkt me open.

Amon_Re 17 oktober 2012 19:25

Het cordon sanitaire, was dat geen groene uitvinding? Enfin, volgens mij gaan ze het inderdaad moeilijk maken voor De Wever, als ze hem kunnen breken hebben ze een geducht tegenstander minder in 2014.

1207 17 oktober 2012 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6371729)
Dewever kan zich dat niet permitteren en daarbij, Janssens wil absoluut niet.
Hij zei gisteren nog dat de kans dat hij samen met Dewever een coalitie vormt zo goed als nihil is.

Nog ene die het niet begrijpt

PJ doet niet mee betekent niet dat spa niet meedoet.
uiteraard zal die stadslijst meedoen.

Pericles 17 oktober 2012 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6372054)
Nog ene die het niet begrijpt

PJ doet niet mee betekent niet dat spa niet meedoet.
uiteraard zal die stadslijst meedoen.

Alleen als alle schepenen CD&V-ers zijn kan Dewever dat aanvaarden. :-D

matthias999 17 oktober 2012 19:43

Wat dacht je van een coalitie tussen cd&v (zonder stadslijst) en vld???

Cd&v wat verleiden met enkele postjes en die laten de stadslijst direct vallen!:lol:

Eigenzinnig 17 oktober 2012 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6371699)
Jannsens wil niet .
En het VB mag niet.

Hen kan ook zonder de persoon jannsens...een tussenoplossing

Pericles 17 oktober 2012 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6372067)
Wat dacht je van een coalitie tussen cd&v (zonder stadslijst) en vld???

Cd&v wat verleiden met enkele postjes en die laten de stadslijst direct vallen!:lol:

Onmogelijk , Firestone heeft dat in een andere draad uitgelegd. Het is niet wettelijk.
Als men CD&V schepenen wil benoemen , moet hun kandidatuur een meerderheid krijgen op de lijst waarop ze zijn verkozen.

matthias999 17 oktober 2012 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6372090)
Onmogelijk , Firestone heeft dat in een andere draad uitgelegd. Het is niet wettelijk.
Als men CD&V schepenen wil benoemen , moet hun kandidatuur een meerderheid krijgen op de lijst waarop ze zijn verkozen.

Tjaah, dan gaat hij niets anders kunnen dan met de stadslijst te regeren... Ik vrees dat er veel antwerpenaren die op bart hebben gestemd om de sossen uit te stad te krijgen dit niet gaan dulden...

JongeGentenaar 17 oktober 2012 20:00

Het best voor De Wever is volgend mij Nva + Groen + Cd&v + Vld. Dat is groot genoeg zodat niemand van de kleintjes onmisbaar is. Maar tis de vraag of die drie dat wel willen.

Ik denk dat het voor Groen het gemakkelijkst is omdat zij en de Nva niet in dezelfde kieswateren vissen. Als Groen echt wat wil realiseren op vlak van mobiliteit, is het nu hun moment. Het is ook voor hen een kans om te bewijzen dat ze een volwassen partij zijn die echt kan besturen en goede compromissen kan sluiten zonder zicht te compromitteren. In A kunnen ze zo in de toekomst ook proberen de Spa stemmen naar zich te halen en een echte sterke partij te worden van meer dan 10%.
Indien ze alles willen binnenhalen(mobiliteit, armoede, migratie, diversiteit, ...) zal dat niet lukken en De Wever wel moeten met alleen vld en cd&v gaan. Maar ik vermoed dat zij wel het constructiefst van de drie potentiële partners zullen zijn.

Cd&v en Vld kan ik daar minder goed inschatten. Die twee hebben er nationaal alle belang bij De Wever te laten vallen. Maar als ze dat doen, mag het natuurlijk niet opvallen. Eigenlijk moet de Nva hier hopen dat hun korte termijn postjespakkerij-instinct het haalt op de afgunst. :roll::lol:

Pericles 17 oktober 2012 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6372092)
Tjaah, dan gaat hij niets anders kunnen dan met de stadslijst te regeren... Ik vrees dat er veel antwerpenaren die op bart hebben gestemd om de sossen uit te stad te krijgen dit niet gaan dulden...

Precies, dat zou hem in 2014 honderdduizenden stemmen kunnen kosten.

Eigenzinnig 17 oktober 2012 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6372100)
Precies, dat zou hem in 2014 honderdduizenden stemmen kunnen kosten.

Zal er vanaf hangen van wiens programma het zwaarst heeft doorgeweegd in het beleid tegen 2014..

Pericles 17 oktober 2012 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JongeGentenaar (Bericht 6372096)
Het best voor De Wever is volgend mij Nva + Groen + Cd&v + Vld. Dat is groot genoeg zodat niemand van de kleintjes onmisbaar is. Maar tis de vraag of die drie dat wel willen.

Ik denk dat het voor Groen het gemakkelijkst is omdat zij en de Nva niet in dezelfde kieswateren vissen. Als Groen echt wat wil realiseren op vlak van mobiliteit, is het nu hun moment. Het is ook voor hen een kans om te bewijzen dat ze een volwassen partij zijn die echt kan besturen en goede compromissen kan sluiten zonder zicht te compromitteren. In A kunnen ze zo in de toekomst ook proberen de Spa stemmen naar zich te halen en een echte sterke partij te worden van meer dan 10%.
Indien ze alles willen binnenhalen(mobiliteit, armoede, migratie, diversiteit, ...) zal dat niet lukken en De Wever wel moeten met alleen vld en cd&v gaan. Maar ik vermoed dat zij wel het constructiefst van de drie potentiële partners zullen zijn.

Cd&v en Vld kan ik daar minder goed inschatten. Die twee hebben er nationaal alle belang bij De Wever te laten vallen. Maar als ze dat doen, mag het natuurlijk niet opvallen. Eigenlijk moet de Nva hier hopen dat hun korte termijn postjespakkerij-instinct het haalt op de afgunst. :roll::lol:

Dat kan niet . De Cd&V-ers kan je niet wettelijk van de stadslijst losweken, toch niet als je ze een schepenambt wil geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be