![]() |
Wilmots & Friends politiseren het Belgische elftal
Na de glorieuze overwinning (2-0 tegen de Schotten):
Marc Wilmots (die voor de wedstrijd opriep zijn volkslied uit volle borst mee te zingen) : "Wij willen België op de Europese kaart plaatsen, met zijn Franstaligen, Nederlandstaligen en Duitstaligen.'' Fans van de Rode Duivels op een spanddoek. "Bart, tonight you're alone" (Jawel in 't Engels, dus waarschijnlijk gemaakt door verkavelingsvlamen) Kompany: ''België is van iedereen, maar vanavond toch vooral van ons!'' |
Een zeer goed idee : er zorg voor dragen dat de taalkundige verdeling in de nationale ploeg correct is : 58 % Vlamingen, 18 % Brusselaars (waarvan 1,8% Nederlandstalige)
4 % duitstalige, 2 % Letzemburgischtalige en voor de rest 2 of 3 taligen waarvan de eigenlijke moedertaal niet vast te stellen is... |
In een wedstrijd tegen schotland..een land in een confederale unie dat op het punt staat voor de algehele onafhankelijkheid te gaan :)
|
1-1 tussen Frankrijk en Spanje, dat is vooral wat ik onthou. Een wonder aangezien iedereen al Spanje zag winnen.
|
Ik wist niet eens dat er voetbal was, laat staan dat ik er zou naar kijken.
|
Citaat:
hij heeft persoonlijk gezorgd dat Bergen een eerste klasse-stadion heeft en via subsidies heeft gezorgd dat Bergen in 1e speelt. jaja, géén politieke bijbedoelingen ... |
.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe verassend... |
Vertederend, hoe er voor die imaginaire staat verbeten gevoetbald wordt.
Ik heb er op zich niets op tegen, wanneer men het voortbestaan van België rechtstreeks koppelt aan de prestaties van Kompany en C°. Maar als ze eruit liggen, is het meteen over en uit hé, geen tantewannekes meer. Dan pakt de KBVB de koffers, inclusief hun bataljon zwarte parels. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is weinig krijgers gegeven... Ik moest ineens aan bleiters denken die sportsloefkes onder een uniform dragen.;-) |
In het verleden zijn sportieve "prestaties" regelmatig om politieke doeleinden gerecupereerd.
Bij de talloze verliezen van de "duivels" in het verleden waren er velen , die zich verkneukelden bij deze nederlagen en erin een afspiegeling van het stervende België zagen. Nu het wat beter gaat hebben de belgicisten zich erop gestort. Beiden zitten fout. Laat sport sport zijn en politiek politiek. Dat dit in feite naïef is bewijst de brimborium die er gemaakt werd bij de geringste medaille op de recente Olympische Spelen in Londen. |
Citaat:
|
Citaat:
"Boots on the ground" Kan niet van iedereen gezegd worden... |
Citaat:
Geef kompany een dubbel loon bij het vlaams nationaal elftal en belgie kan de pot op... |
Citaat:
|
Plebssport als redding van la belgique: jupiler jupiler jupiler
|
Citaat:
De N-VA verkiest pure macht boven een Vlaamse staat. Nog altijd niet door? |
Citaat:
Voor het geld zou hij gewoon zijn kat sturen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be