Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Gucht : De Wever moet dringend worden aangevallen! Dus BDW P.Fortuyn achterna ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178024)

Anselmo 17 oktober 2012 17:13

De Gucht : De Wever moet dringend worden aangevallen! Dus BDW P.Fortuyn achterna ?

Het N-VA-bashen is na het bekend maken van de laatste verkiezingsuitslagen zeer uitgesproken aan de gang in de media en elders.
Goed dat behoort tot het politieke spel en kan gezond zijn als uitlaatklep voor de frustaties van diegenen die de verkiezingen verloren hebben.
Maar er zijn grenzen aan dit alles.

De Gucht heeft nu helemaal het noorden verloren.

Wat wil hij zeggen met deze uitspraak ?
Hij verwijst naar historische voorbeelden !
Dit kan evengoed betekenen dat men BDW mag bedreigen met als voorbeeld P.Fortuyn, die werd doodgeschoten.
Beseft die man eigenlijk wat hij zegt en welke gevolgen dat kan hebben ?
Zeker zullen er velen beweren dat het niet de bedoeling BDW fysiek te beschadigen.
Goed, maar gaat dat dan maar eerst eens aan elke gek die er rondloopt uitleggen.
In Nederland was dat ook ondenkbaar.

Citaat:

De Gucht: "De Wever moet dringend worden aangevallen

De Wever aanvallen !

"Bart De Wever moet dringend worden aangevallen", stelt De Gucht. "Waarom wordt hij niet onderuit gehaald met argumenten, met historische voorbeelden?", vraagt hij gepikeerd.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction

Hot_rod 17 oktober 2012 17:18

Hij zal dan toch van een kale reis thuiskomen als hij een historicus gaat proberen bedreigen met historische feiten.
En dit komende van een man die door het BBI niet toelaat zijn rekeningen te bekijken in verband met fraude. ruikt volgens mij niet zuiver

Boduo 17 oktober 2012 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6371788)
Het N-VA-bashen is na het bekend maken van de laatste verkiezingsuitslagen zeer uitgesproken aan de gang in de media en elders.
Goed dat behoort tot het politieke spel en kan gezond zijn als uitlaatklep voor de frustaties van diegenen die de verkiezingen verloren hebben.
Maar er zijn grenzen aan dit alles.

De Gucht heeft nu helemaal het noorden verloren.

Wat wil hij zeggen met deze uitspraak ?
Hij verwijst naar historische voorbeelden !
Dit kan evengoed betekenen dat men BDW mag bedreigen met als voorbeeld P.Fortuyn, die werd doodgeschoten.
Beseft die man eigenlijk wat hij zegt en welke gevolgen dat kan hebben ?
Zeker zullen er velen beweren dat het niet de bedoeling BDW fysiek te beschadigen.
Goed, maar gaat dat dan maar eerst eens aan elke gek die er rondloopt uitleggen.
In Nederland was dat ook ondenkbaar.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction

Hier is De Gucht een brug te ver !
Indien er iemand zou verklaren "We moeten De Gucht..."
Hoe zou hij reageren ?

:evil: :x :x:evil:

Vigilante VL 17 oktober 2012 17:20

BDW afknallen = de oorlog ontketenen. BDW wordt nu heus wel bewaakt hoor, daar gaat de SV geen gras over laten groeien. Overigens zijn 400 van de 600 medewerkers bij de SV vooral bezig met Close Protection, dus dat valt allemaal wel mee, denk ik, hoop ik ...

Anselmo 17 oktober 2012 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6371804)
BDW afknallen = de oorlog ontketenen. BDW wordt nu heus wel bewaakt hoor, daar gaat de SV geen gras over laten groeien. Overigens zijn 400 van de 600 medewerkers bij de SV vooral bezig met Close Protection, dus dat valt allemaal wel mee, denk ik, hoop ik ...

Het zou toch in het geval van BDW toch niet noodzakelijk mogen zijn.
Hij wil toch niet zoals Wilders in een afgeschermd vacuüm gaan leven.
Kritiek OK maar het diaboliseren moet achterwege gelaten worden.

matthias999 17 oktober 2012 17:28

Laten we allemaal de Klucht aanvallen!!!:twisted:

kelt 17 oktober 2012 17:41

Zo een Europese commissiejob houdt blijkbaar niet veel uitdagingen meer in :?

Libro 17 oktober 2012 17:44

Zozo Kareltje, een oproep tot geweld? :magniet: stoute jongen :Angry5:

stuyckp 17 oktober 2012 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6371840)
Zo een Europese commissiejob houdt blijkbaar niet veel uitdagingen meer in :?

Volgens mij weten de klassieke partijen niet wat democratie is.

kelt 17 oktober 2012 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6371851)

ach.....Kareltje (en Guyke) waren ooit bijna god-like figures in Belgiekske en in hun parochies.Ze beginnen nu te beseffen dat als ze uit hun Euro-Walhalla weer zullen nederdalen ze ...bijna niks...zullen zijn want rondom hen is hun creatuur O-VLD aan het ineenzakken,en O-VLD-ers die wel in een relatief sterke positie staan als Quickie varen een eigen koers,ze hebben die oude draken ook niet meer nodig.(we hebben al gezien dat Karelke een scherpe tong heeft,maar Quickie is een ECHTE messentrekker :twisted: ,wat een verschil)

Al die "liberale" stemmen (op sociaal-economisch gebied dan) die nu gestolen zijn door Bart...dat doet PIJN....;-)

Garry 17 oktober 2012 18:04

Citaat:

Ik denk van wel, maar ze hopen dat de gewone burger het niet weet en dat ze zo de gewone burgen schrik in kunnen boezemen.

Carnivore 17 oktober 2012 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6371803)
Hier is De Gucht een brug te ver !
Indien er iemand zou verklaren "We moeten De Gucht..."
Hoe zou hij reageren ?

:evil: :x :x:evil:

Wanneer gaat die kwiet eens geen brug te ver?

Bad Attila 17 oktober 2012 18:18

Een aantal mensen op dit forum zouden toch eens moeten leren correct te lezen, hoor...

Een chance dat hij niet gezegd heeft dat BDW geknuffeld moest worden, sommigen zouden zich tribbles inbeelden... :roll:

t-boneSteak 17 oktober 2012 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6371915)
Een aantal mensen op dit forum zouden toch eens moeten leren correct te lezen, hoor...

Een chance dat hij niet gezegd heeft dat BDW geknuffeld moest worden, sommigen zouden zich tribbles inbeelden... :roll:

Inderdaad, het verbaast me dat de quote er helemaal staat eigenlijk deze keer, hij bedoelde duidelijk verbaal, in debatten.

Bad Attila 17 oktober 2012 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (weer)bericht (Bericht 6371925)
Jij denkt dat hij niet tot haat aanzet?

In de quote in deze topic, zeker niet.

Vette Pois(s)on 17 oktober 2012 18:33

Karel heeft krampen

ViveLaBelgique 17 oktober 2012 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod (Bericht 6371800)
Hij zal dan toch van een kale reis thuiskomen als hij een historicus gaat proberen bedreigen met historische feiten.
En dit komende van een man die door het BBI niet toelaat zijn rekeningen te bekijken in verband met fraude. ruikt volgens mij niet zuiver

Karel De Gucht heeft wil de fiscus inzage gegeven in zijn rekening. Het klopt dat hij daar principieel tegen was en is. Hij heeft uiteindelijk toegegeven.

Bad Attila 17 oktober 2012 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (weer)bericht (Bericht 6371933)
Juist. Ik zou hem als een verzoener beschouwen.

Ah ja, ik begrijp het al... :roll:

ViveLaBelgique 17 oktober 2012 18:37

Citaat:

Waarom denk je dat ?

t-boneSteak 17 oktober 2012 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (weer)bericht (Bericht 6371925)
Jij denkt dat hij niet tot haat aanzet?

goh, ik niet, maar naar CGKR normen is't soms snel haat zaaien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be