![]() |
Welke Coalitie komt er in Antwerpen?
Bart De Wever heeft in Antwerpen een erg moeilijke opdracht. Hij moet namelijk een coalitie met partijen kunnen maken om een meerderheid te vinden. Het lijkt haast een onmogelijke opdracht. Janssens wil niet, voor Groen is het water veel te diep, PVDA + verkiest de oppositie en nva sluit een coalitie met het vlaams belang al op voorhand uit.
Welke coalitie zal er uit de bus komen? |
heel simpel,geen enkele..
|
Bart De Wever zal met een minderheidscollege zetelen, en per thema gedoogsteun zoeken bij andere partijen.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik daarentegen hoop op een coalitie van CD&V, O-VLD en N-VA, maar of dit effectief waarheid wordt :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meer heb ik ook niet... |
Citaat:
eens calimero, altijd calimero |
Citaat:
Misschien kan dat omzeild worden door iemand tot OCMW-voorzitter te laten verkiezen. Die wordt ook lid van het college (artikel 44 van het gemeentedecreet). |
N-VA + stadslijst (zonder Janssens) mark my words...
|
Citaat:
enkel op mobiliteit zal het ff onderhandelen worden. nva+ stadslijst en PJ verdwijnt naar nationale politiek, provincie of in bestuursraden |
Citaat:
De burgemeester wordt benoemd door de Vlaamse regering, normalerwijze op voordracht van een meerderheid in de gemeenteraad. Op eensluidend advies van de deputatie van de provincieraad kan de burgemeester buiten de verkozenen voor de gemeenteraad worden benoemd (artikel 59 van het gemeentedecreet). |
Citaat:
|
Citaat:
andere combinaties zijn belachelijk nva en vld met al de overgelopen vld'ers? nva en groen? gezien vld half zo groot is als de communisten zou ik annemieke aanraden oppositie te voeren het zal cvp, spa en nva worden |
Citaat:
Het betreft hier de situatie in Glabbeek waar een CD&V lid 'overgelopen' is... Citaat:
|
Citaat:
Wordt een kluif voor juristen, blijkbaar. :) |
SPA wil niet, puur om De Wever te kloten. In principe zou het met VB moeten kunnen, maar dat zal N-VA electoraal pijn doen tegen 2014 en dat mag zeker niet gebeuren.
|
Citaat:
|
tja, dan zijn de rapen gaar natuurlijk
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be