![]() |
Talenkennis Rode Duivels: Het rapport
Nu Jan & Alleman druk doende is de Rode Duivels te gebruiken voor hogere politieke doeleinden, en het daarmee een onderwerp van binnenlandse politiek is geworden, lijkt het me redelijk eens een inventarisatie te doen.
Laat eens kijken naar de factor TAAL. Die schijnt bij ons vrij relevant te zijn. Mijn rapportcijfers alvast voor het Nederlands van de laatste selectie: Thibaut Courtois 8,5 Thomas Vermaelen 9 Vincent Kompany 8 Jan Vertonghen 9,5 Toby Alderweireld 9 Nacer Chadli 7 Marouane Fellaini 2 Axel Witsel 3 Moussa Dembélé 7,5 Kevin De Bruyne 9 Eden Hazard 0 Dries Mertens 10 Jelle Vossen 7,5 Christian Benteke 5 |
Ik Vind Jan Vertonghen nogal plat Waaslands praten, dus een 9,5 is nogal hoog.
|
Citaat:
Buiten Dembele, die een paar zinnetjes mompelde, was er geen ander Nederlands te horen dan de off-screen stem. |
serieus, moet die voetbalzever nu overal aan bod komen :(
|
3 spelers is niet per se representatief voor de gehele groep.
Van de 3 spelers waren er nu eenmaal 2 Waal. Daarbij hebben we een Waalse coach die goed Nederlands spreek. Ik wou dat mijn Frans zo goed was. |
Citaat:
Alhoewel het na zijn Nederlandse periode iig wel wat sneller is geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
hoe zeg je dan 'tikkie terug, pannekoek' tegen Eden Hazard, die kennelijk een 0 heeft verdiend op het lijstje van Eberhard? |
Waar Belgen uit Noord-België (sic) en Zuid-België (resic) samen zijn wordt Frans gesproken. Dat is La Belgique pour toujours. Zakken van BUB buiten, ga naar Wallonie-Bruxelles, maar verontreinig Noord-België niet met uw onwelriekende aanwezigheid.
|
Waar Belgen uit Noord-België en Zuid-België samenkomen, wordt er in mijn wereld meestal in het Engels gesproken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voetbal is sport. Talenkennis is hier bijzaak. |
sport wordt misbruikt door het regime en haar media 'alles is goed in België, er zijn géén problemen'.
het herinnert mij aan 'There are no Americans in Bagdad (but behind me the American Tanks ride in Bagdad)' |
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon zo dat gesprekken heel vaak uitdraaien op een franstalig gesprek, omdat veel van ons gewoon frans spreken, en weinig van hen nederlands. 1 op 1 gesprekken tussen een vlaming en een waal/frans gebeuren enkel in het engels als je die zeldzame vlaming hebt gevonden die zich moeilijk duidelijk kan maken in het frans. Algemene meetings etc worden wel gewoon in't engels gedaan. |
Citaat:
|
Schoenmaker blijf bij u leest..
Publieke figuren die zich publiekelijk politiek profileren tegen een dikke helft van hun clandizie zijn gewoon stomme kloten... |
Citaat:
|
Citaat:
Bij jullie op het werk zal het allicht gaan om Nederlands, Frans en misschien ook wat Engels of Duits. Bij mij op het werk is de voertaal d'office Frans, en de 'eigen talen' zijn - naast het Frans - Nederlands, Arabisch, Berbers, Spaans, Pools, Grieks, Turks, Italiaans, Portugees en Madagaskisch. Als 'iedereen' 'zijn eigen taal' zou spreken en diegenen die het wensen taalcursussen zouden gaan volgen, zou er wellicht niet veel tijd voor werken meer overblijven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be