Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   BUB met hun "Noord-België" hangen me de keel uit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178049)

Boyke 18 oktober 2012 14:41

BUB met hun "Noord-België" hangen me de keel uit

Die mannen van BUB (de partij van semi-allochtoon Bruno Y.) spreken altijd over "Noord-België". "Vlaanderen", dat zijn voor hen West- en Oost-Vlaanderen. Zijn die mannen op hun kop gevallen ? De Grondwet (waar zij zo hoog mee oplopen) heeft het over het "Vlaamse Gewest" in artikel 3, en in artikel 2 over de "Vlaamse gemeenschap". Waar zijn die mannen mee bezig ? Ik ben van mening dat het Vlaamse Gewest hen een proces zou moeten aandoen wegens laster of eerroof. Semi-allochtoon Bruno Y. op kop.
Of is Bruno Y. door de aard der dingen dan toch als een volbloed allochtoon te beschouwen ? Semi-allochtoon is voor mij echter voldoende!

De Brabander 18 oktober 2012 14:45

"Ik ben van mening dat het Vlaamse Gewest hen een proces zou moeten aandoen wegens laster of eerroof." :lol::lol::lol: Dat wordt lachen.:lol::lol::lol:

SDG 18 oktober 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6373096)
"Ik ben van mening dat het Vlaamse Gewest hen een proces zou moeten aandoen wegens laster of eerroof." :lol::lol::lol: Dat wordt lachen.:lol::lol::lol:

Stuur anders nog eens ongevraagd een gratis lidkaart naar Marc Wilmots. :-)

Vigilante VL 18 oktober 2012 14:48

Waar heb je dat gehoord of gelezen?

Bruno Y., is dat niet die marginale randfiguur met nogal autoritaire trekjes? Sinds wanneer trekken wij ons iets aan van Brüno?

De Brabander 18 oktober 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6373098)
Stuur anders nog eens ongevraagd een gratis lidkaart naar Marc Wilmots. :-)

Het is misschien het moment. :-D

lollysticky 18 oktober 2012 14:59

laat ze toch doen, de BUB is een kermisattractie waar we ons mee kunnen amuseren :)

Waarom is Bruno Y. een semi-allochtoon trouwens? U blijft deze woorden immers herhalen?

mkb 18 oktober 2012 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6373093)
Die mannen van BUB (de partij van semi-allochtoon Bruno Y.) spreken altijd over "Noord-België". "Vlaanderen", dat zijn voor hen West- en Oost-Vlaanderen. Zijn die mannen op hun kop gevallen ? De Grondwet (waar zij zo hoog mee oplopen) heeft het over het "Vlaamse Gewest" in artikel 3, en in artikel 2 over de "Vlaamse gemeenschap". Waar zijn die mannen mee bezig ? Ik ben van mening dat het Vlaamse Gewest hen een proces zou moeten aandoen wegens laster of eerroof. Semi-allochtoon Bruno Y. op kop.
Of is Bruno Y. door de aard der dingen dan toch als een volbloed allochtoon te beschouwen ? Semi-allochtoon is voor mij echter voldoende!

Kinderachtig zijn is niet verboden.

Wiley E Coyote 18 oktober 2012 15:02

Citaat:

Ik ben van mening dat het Vlaamse Gewest hen een proces zou moeten aandoen wegens laster of eerroof. Semi-allochtoon Bruno Y. op kop.

Gekken en dwazen kan men beter gewoon negeren.

Libro 18 oktober 2012 15:25

Citaat:

Om correct te zijn:
1.taalgebieden: Nederlands, Frans, Duits, tweetalig in Brussel
2.Gemeenschappen: Vlaamse, Franse, Duitstalige, gemeenschapscommissies in Brussel
3.Gewest: Vlaamse, Waalse, Brussel Hoofdstedelijk Gewest

De termen Noord- en Zuid-België zijn absolute nonsens (zowel politiek, juridisch als geografisch).

Edit: ik zou de federale staat Koninkrijk België nog vergeten.;-)

Tamam 18 oktober 2012 15:27

Citaat:

:lol:

hoe geraakt een mens er in godsnaam op om op een woord zoals "semi-allochtoon" te komen

mooi.

Koenraad Noël 18 oktober 2012 15:28

Ik ben ook geen voorstander van het gebruik van de benaming "Vlaanderen" voor dit hele gewest. Noord-België zou echter Brussel inhouden, en Voeren dan weer niet.

Vito 18 oktober 2012 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 6373121)
Gekken en dwazen kan men beter gewoon negeren.

²

De Brabander 18 oktober 2012 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6373167)
Ik ben ook geen voorstander van het gebruik van de benaming "Vlaanderen" voor dit hele gewest. Noord-België zou echter Brussel inhouden, en Voeren dan weer niet.

Ach, Voeren. Wie ligt daar nu wakker van? :-P

Boyke 18 oktober 2012 16:02

De vader van Bruno Y. is een Noord-Afrikaan, Algerijn of Tunesiër, een dokter. Bruno heeft dus (hoogst waarschijnlijk) de dubbele nationaliteit. Daarom noem ik hem een semi-allochtoon. Waarmee ik niets kwaads bedoel, alleen dat hij geen rasechte Belg is. Dat kan zijn belang hebben. Is Bruno niet ontworteld dan ? Hij is voor mij een "technische" Belg, helemaal geen rasechte Belg, en zeker geen rasechte Vlaming. Bruno is geen Vlaming die Vlaanderen de rug toegekeerd heeft. Bruno is een Belg-Algerijn/Tunesiër die geen echt vaderland heeft. De moeder van Bruno, een echte Vlaamse, is overigens een heel vriendelijke vrouw!

Tamam 18 oktober 2012 16:23

Neem gerust een chill pilleke.

Boduo 18 oktober 2012 16:28

Citaat:

BUB, dat zijn een aantal mensen van wie de feestdag valt op 28 december...

;-)

Henri1 18 oktober 2012 16:32

Citaat:

Wen er maar aan, het is een blijvertje.

Steben 18 oktober 2012 16:34

Huidige Nederland komt het dichtst bij "Noord België"

Boduo 18 oktober 2012 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6373266)
Huidige Nederland komt het dichtst bij "Noord België"

of: Zuid- Nederland
Vroeger hadden de jongeren in het secundair onderwijs een handboek "Zuid & Noord".

Beter kan niet !

:-P

Vito 18 oktober 2012 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boyke (Bericht 6373215)
De vader van Bruno Y. is een Noord-Afrikaan, Algerijn of Tunesiër, een dokter. Bruno heeft dus (hoogst waarschijnlijk) de dubbele nationaliteit. Daarom noem ik hem een semi-allochtoon. Waarmee ik niets kwaads bedoel, alleen dat hij geen rasechte Belg is. Dat kan zijn belang hebben. Is Bruno niet ontworteld dan ? Hij is voor mij een "technische" Belg, helemaal geen rasechte Belg, en zeker geen rasechte Vlaming. Bruno is geen Vlaming die Vlaanderen de rug toegekeerd heeft. Bruno is een Belg-Algerijn/Tunesiër die geen echt vaderland heeft. De moeder van Bruno, een echte Vlaamse, is overigens een heel vriendelijke vrouw!

Algerijn of Tunesiër? Wat zal het zijn? Of Egyptenaar? Of toch misschien een Aziaat? Een Libanees bij voorbeeld?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be