![]() |
Elio Di Rupo haalt uit naar N-VA op eurotop
Elio Di Rupo haalt uit naar N-VA op eurotop
http://www.knack.be/nieuws/belgie/el...0195934193.htm Citaat:
|
:lol:
Allee, een volgend rondje labels plakken. Dat ze het na decennia tevergeefse strijd tegen het VB nu nog niet doorhebben... :lol: |
Ja Elio, wie wind zaait zal storm oogsten.
|
Citaat:
Ik betwijfel niet dat er zoveel populistische volkvertegenwoordigers zijn. Maar als ik hoor wat er tegenwoordig zoal gezegd wordt, betwijfel ik of die wel bij de N-VA of het VB zitten... |
Di Rupo zou zich beter eens bezig houden met structurele maatregelen te nemen in plaats van wat niets terzake doende speetchkes te geven aan Europese regeringsleiders die het geen ruk kan schelen wat er in dat apeland Belgie gebeurt.
|
Di Rupo voelt zijn einde naderen en begint nu al te spartelen. Door dit soort uitspraken zal hij het proces van zijn ondergang en daarmee die van België enkel maar versnellen en het bewijst tegelijk dat hij of niet weet wat er in Vlaanderen leeft of dat het hem niet kan schelen of allebei. Dat komt ervan als je persoonlijke ambitie boven de wil van de winnaars van de verkiezingen stelt.
|
Laat die clown maar doen.
Ondertussen weten buitenlandse regeringsleiders wel wie ze ernstig moeten nemen en wie neit in dit land. http://www.knack.be/belga-politiek/b...0196048353.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Di Rupo lijdt aan elitair denken. Het volk is dom en als het slecht gaat stemt de plebs altijd voor de populisten. Meer brood en spelen (betaald door de EU) zijn dus dringend nodig om het volk weer in slaap te wiegen. Dat is de essentie van zijn simplistisch betoog.
In werkelijkheid is het volk wijs : een heel pak Vlamingen hebben al langer door dat het de slechte kant opgaat en stemmen voor een nieuwe koers. Ze hebben correct ingeschat - na jaren vergelijkbare analyse en nadat Leterme het bewijs leverde dat je van de Vlaamse traditionelen niets moet verwachten - dat BDW en zijn partij het best geplaatst zijn om de gewenste koersverandering te verwezenlijken. Mijnheer Di Rupo heeft daar moeite mee. De kiezer mag niet zomaar kiezen wat hij wil. Hij moet een "correcte" keuze maken. En "indepantisme" :lol: hoort niet tot het waaier correcte keuzes. |
Citaat:
|
Geen eigen verhaal?
Ga dan maar slecht praten over de NVA. |
Ik deel de mening van Hugo Schiltz over de N-VA. Die man kon het weten. http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ
|
Citaat:
|
Di Rupo vraagt "dringende maatregelen" om de economische crisis het hoofd te bieden ?
Is dit sarcastisch bedoeld ? Gewoon de structurele hervormingen doorvoeren zoals destijds door de N-VA op een blaadje voorgeschoteld. Deze hervormingen liggen immers in lijn met wat de EU wil dat er aan hervormingen wordt doorgevoerd. Elio is het kwijt denk ik, de ruzie met Madame Non doet er niet goed aan. De moeder aller verkiezingen valt vroeger te verwachten dan juni 2014... |
Citaat:
Partijen die tijdens enkel verkiezing de grote en oude partijen zware verliezen toebrengen en zelf de grootste worden, zonder dat ze door de rest gesteund worden en tegen de heersende klasse durven ingaan, krijgen dezelfde naam. |
Citaat:
Let wel, ik ken mijn klassiekers en heb over Schiltz en de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme gelezen. Ik bezit een halve boekenkast boeken over de oorlog, Hitler en de nazi's. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook weet hij dat hij de N-VA enkel kan bestrijden door te zorgen dat er in heel Belgie meer tewerkstelling komt en de belastingen dalen. En hij moet de problemen met de niet blanke Belgen zien op te lossen, zonder de voorstellen van het VB of van de N-VA te gebruiken. En de huidige regering mag niet vallen. Want enkel bij een gezamelijke verkiezing van federale en gewestelijke regeringen met gelijktijdige regeringonderhandelingen kan de grootste partij van Vlaanderen de tradie's dwingen te onderhandelen in belang van Vlaanderen en zitten de Franstaligen niet op één lijn tegen Vlaanderen. Want dan zijn die bezig met hun regeringsvorming en komen de verschillen in standpunten tussen de Franstalige partijen boven water voor de Nederlandstalige Belgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be