Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   De poen van de Vlamingen is de enige bestaansreden van la Belgique (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178152)

Zenit 21 oktober 2012 11:04

De poen van de Vlamingen is de enige bestaansreden van la Belgique

De poen van de Vlamingen is de enige bestaansreden van la Belgique. Dat is wat Flupke Moureaux net zei in Mise au Point. Weliswaar omfloerst : als de interpersoonlijke "solidariteit" op de helling komt, heeft België geen bestaansreden meer.

12 miljard euro jaarlijkse transfers in eenrichtingsverkeer, kan je dat nog solidariteit noemen? Ik noem dat eerder diefstal.

Te meer daar de solidariteit enkel in één richting geldt. Toen Vlaanderen de subsidies voor zonnepanelen verminderde en een een kleine transfer van 35 mio euro op gang kwam doordat meer Vlamingen dan Franstaligen zich richten tot het Belgische subsidiesysteem, werd daar meteen een eind aan gemaakt. Zo ver reikt la solidarité interpersonelle van la francophonie ....

Wie interesse heeft, binnen enkele minuten begint een debat over het 'gevaar' N-VA.

omaplop 21 oktober 2012 12:54

De cartoon van Kroll over Bogaert was kostelijk!!

SDG 21 oktober 2012 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6377552)
De cartoon van Kroll over Bogaert was kostelijk!!

Hoe zag die eruit misschien?

fonne 21 oktober 2012 13:02

Philippe Moureaux is daar heel duidelijk in.

C'est l'alerte rouge

De paniek slaat toe in de rangen van de Franstaligen: "hellep, ze pakken onze hangmatten af!".

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faitsdivers
"la Belgique est vraiment menacée dans sa solidarité sur le plan social".
"La fin, en tout cas, d'un système social qui soit égalitaire entre tous les Belges, ce qui serait tout �* fait dramatique".

Volgens mij is een systeem dat egalitair is onder alle Fransen nochtans ook goed.

Anselmo 21 oktober 2012 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6377403)

12 miljard euro jaarlijkse transfers in eenrichtingsverkeer, kan je dat nog solidariteit noemen? Ik noem dat eerder diefstal.

Diefstal zou het zijn als ze het heimelijk doen, zonder het medeweten van de Vlaamse federale vertegenwoordigers.
Het is wel afzuip, zoals ze in Antwerpen zeggen en tot op zekere hoogte zelfs afpersing.

Shadowke 21 oktober 2012 18:07

Moureaux 'plutot Arabe que Flamand' kan gaan rentenieren in Marokko met zijn madame.

Another Jack 21 oktober 2012 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6377867)
Moureaux 'plutot Arabe que Flamand' kan gaan rentenieren in Marokko met zijn madame.

Hij kan dat, hij moet dat niet.
In een vrij land kan een individu dat zelf bepalen.

Shadowke 21 oktober 2012 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6377873)
Hij kan dat, hij moet dat niet.
In een vrij land kan een individu dat zelf bepalen.

en wat is nu jouw punt Jaak?
fan van Moureaux omdat je ook een Vlaamse PS-volgeling bent zoals Rikske van Klein-Luik?

Another Jack 21 oktober 2012 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6377878)
en wat is nu jouw punt Jaak?
fan van Moureaux omdat je ook een Vlaamse PS-volgeling bent zoals Rikske van Klein-Luik?

Dat Moureaux zich geen reet aantrekt wat Shadowke uit Tienen hem aanraadt.
Dat Shadowke uit Tienen niet beseft dat hij zich met zijn infantiele prietpraat dikwijls belachelijk maakt.

peter1962 21 oktober 2012 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6377867)

En misschien kan Shadowke "plutot Batave que Belge" gaan rentenieren in Olland ? Al dan niet samen met madame. :grootned:

Shadowke 21 oktober 2012 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6377894)
Dat Moureaux zich geen reet aantrekt wat Shadowke uit Tienen hem aanraadt.
Dat Shadowke uit Tienen niet beseft dat hij zich met zijn infantiele prietpraat dikwijls belachelijk maakt.

wat Moureaux in zijn privéleven doet, kan mij een worst wezen.
enkel is het een feit dat Brussel hem beter kwijt is dan rijk.

Shadowke 21 oktober 2012 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6377897)
En misschien kan Shadowke "plutot Batave que Belge" gaan rentenieren in Olland ? Al dan niet samen met madame. :grootned:

ik ben geen egoïst en laat mijn familie en vrienden (welke België ook beu zijn) niet in de steek.

Another Jack 21 oktober 2012 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6377915)
wat Moureaux in zijn privéleven doet, kan mij een worst wezen.
enkel is het een feit dat Brussel hem beter kwijt is dan rijk.

Nogmaals: dat moet Moureaux net als alle anderen voor zichzelf uitmaken.
Niet de eerste de beste nitwit uit Tienen.

Wat een infantiele denkpiste trouwens dat iedere niet herkozen politiek mandataris maar best naar het buitenland zou moeten verhuizen!

Shadowke 21 oktober 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6377922)
Nogmaals: dat moet Moureaux net als alle anderen voor zichzelf uitmaken.
Niet de eerste de beste nitwit uit Tienen.

Wat een infantiele denkpiste trouwens dat iedere niet herkozen politiek mandataris maar best naar het buitenland zou moeten verhuizen!

heeft er niets mee te maken, wel met zijn beleid.
als hij herverkozen werd, ging hij toch hetzelfde beleid voeren als de voorbije 6 jaar.

maw je bent weer persoonlijk aant bashen.

Another Jack 21 oktober 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6377940)
heeft er niets mee te maken, wel met zijn beleid.
als hij herverkozen werd, ging hij toch hetzelfde beleid voeren als de voorbije 6 jaar.

maw je bent weer persoonlijk aant bashen.

Dus omdat een niet verkozen burgemeester uit Molenbeek een beleid heeft gevoerd dat Shadowke uit Tienen niet aanstaat, moet hij emigreren?

Is het dat wat je wil zeggen?

Shadowke 21 oktober 2012 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6377955)
Dus omdat een niet verkozen burgemeester uit Molenbeek een beleid heeft gevoerd dat Shadowke uit Tienen niet aanstaat, moet hij emigreren?

blijkbaar begrijp jij niet veel, maar dat zijn we gewoon van Belgicysten.

quercus 21 oktober 2012 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6377955)

Je reageert pisnijdig, maar eigenlijk weet je niets te vertellen over het eigenlijke onderwerp in deze draad. Namelijk de verklaring van Moureaux die duidelijk aantoont dat de Belgische francofonie alleen maar geïnteresseerd is in de Vlaamse centen. En daar weet jij niets over te zeggen omdat de verklaring van monsieur Moureaux de harde waarheid reveleert.

Die mijnheer heeft overigens, als burgemeester van een deelgemeente in een grondwettelijk tweetalige stad, nooit de minste moeite opgebracht om een behoorlijk gesprek in het Nederlands te voeren. Kortom "un belge francophone exemplaire".

Another Jack 21 oktober 2012 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6377967)
blijkbaar begrijp jij niet veel, maar dat zijn we gewoon van Belgicysten.

Je zou ook een poging kunnen wagen om het te verduidelijken, maar ik vrees dat we beide weten waarop dit weer zal uitdraaien.

Another Jack 21 oktober 2012 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6377971)
Je reageert pisnijdig, maar eigenlijk weet je niets te vertellen over het eigenlijke onderwerp in deze draad. Namelijk de verklaring van Moureaux die duidelijk aantoont dat de Belgische francofonie alleen maar geïnteresseerd is in de Vlaamse centen. En daar weet jij niets over te zeggen omdat de verklaring van monsieur Moureaux de harde waarheid reveleert.

Die mijnheer heeft overigens, als burgemeester van een deelgemeente in een grondwettelijk tweetalige stad, nooit de minste moeite opgebracht om een behoorlijk gesprek in het Nederlands te voeren. Kortom "un belge francophone exemplaire".

Ik heb evenzeer kritiek op het beleid van Moureaux.
Daar echter een aanleiding in zien om hem aan te sporen te emigreren gaat er bij mij niet in.

Vlanin 21 oktober 2012 20:22

ik zeg u

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be