Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bogaert (CD&v) op franstalige zender (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178154)

demonen 21 oktober 2012 12:03

Bogaert (CD&v) op franstalige zender

"Dewever is een fundamentalist en is gevaarlijk!"
De zoveelste die Dewever demoniseert.
Ik denk aan Pim Fortuyn die ook massaal gedemoniseerd werd.
Het resultaat kennen wij.

fonne 21 oktober 2012 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6377479)

Ach Hendrikske. Toen hij pas staatssecretaris was opperde hij een keer dat hij de taalwetgeving ging toepassen. 24 uur later lag hij te spartelen aan de voeten van Di Rupo dat hij dat zo niet bedoeld had.

Voorstel Bogaert rond tweetaligheid ambtenaren niet gesmaakt door PS en MR

Het laten toepassen van de geldende wetgeving in België bleek immers niet in het regeerakkoord te staan!

SDG 21 oktober 2012 12:28

Citaat:

Waar wachten die mensen eigenlijk op om de Vlaamse Regering op te blazen? Met zulke gevaarlijke mensen ga je toch niet samen besturen?

Johan Bollen 21 oktober 2012 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6377521)
Ach Hendrikske. Toen hij pas staatssecretaris was opperde hij een keer dat hij de taalwetgeving ging toepassen. 24 uur later lag hij te spartelen aan de voeten van Di Rupo dat hij dat zo niet bedoeld had.

Voorstel Bogaert rond tweetaligheid ambtenaren niet gesmaakt door PS en MR

Het laten toepassen van de geldende wetgeving in België bleek immers niet in het regeerakkoord te staan!

Wat een zwakkelingen die Vlamingen denk ik soms:
Citaat:

Dat de topambtenaren de tweede landstaal afdoende moeten kennen, zit
eigenlijk vervat in een wet uit 2002, maar dat deel werd sindsdien
nooit uitgevoerd.

De wet hoeft niet uitgevoerd te worden als de Franstaligen niet willen, en de Vlaming plooit. :roll:

omaplop 21 oktober 2012 13:01

Cartoon van Kroll was goed en typeerde Bogaert!

mkb 21 oktober 2012 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6377525)
Waar wachten die mensen eigenlijk op om de Vlaamse Regering op te blazen? Met zulke gevaarlijke mensen ga je toch niet samen besturen?

Het is nu wel duidelijk:
CD&V = N-VA-full = VB-full

Vlanin 21 oktober 2012 14:28

Bogaert foefsjoemelde met zijn secretaresse

knip 21 oktober 2012 14:31

Citaat:

Hoe meer ze dat verkondigen hoe meer ze het uiteindelijk zullen geloven.
Je zal zien in 2014 zal er de noodzaak zijn om een cordon rond de NVA uit te roepen.
(het is er nu grotendeels al wel maar dat willen ze niet met die woorden toegeven - ze blijven de mantra volhouden: hij is aan de kant gaan staan)

Ik kijk verwachtingsvol uit wat er staat te gebeuren in 2014. Ik zou er niet van opkijken als de kopstukken van de NVA hetzelfde lot staat te wachten als Pim Fortuyn. Er hangt immers te veel geld vanaf

Xenophon 21 oktober 2012 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6377565)
Wat een zwakkelingen die Vlamingen denk ik soms:
De wet hoeft niet uitgevoerd te worden als de Franstaligen niet willen, en de Vlaming plooit. :roll:

Het hangt er vanaf hoe je er tegen aankijkt. Er glijden heel wat miljarden door de vingers van het CD&V/SPa profitariaat, en van zolang dat de meerderheid van de Vlamingen politieke onbenullen blijven hebben die partijen er heel wat voor over om te kunnen blijven graaien.

Xenophon 21 oktober 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6377649)
Hoe meer ze dat verkondigen hoe meer ze het uiteindelijk zullen geloven.
Je zal zien in 2014 zal er de noodzaak zijn om een cordon rond de NVA uit te roepen.
(het is er nu grotendeels al wel maar dat willen ze niet met die woorden toegeven - ze blijven de mantra volhouden: hij is aan de kant gaan staan)

Ik kijk verwachtingsvol uit wat er staat te gebeuren in 2014. Ik zou er niet van opkijken als de kopstukken van de NVA hetzelfde lot staat te wachten als Pim Fortuyn. Er hangt immers te veel geld vanaf

Dat is helemaal niet nodig, de N-VA is van mening dat ze samen met de CD&V/SPa/VLD de confederatie gaan afdwingen bij de Walen. Zolang ze zo naïef blijven zullen ze - net als vorige keer, op het eerste geschikte moment opzij gezet worden tijdens de volgende federale regeringsonderhandelingen.

Vlanin 21 oktober 2012 14:40

weer kiezing

knip 21 oktober 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6377657)
Dat is helemaal niet nodig, de N-VA is van mening dat ze samen met de CD&V/SPa/VLD de confederatie gaan afdwingen bij de Walen. Zolang ze zo naïef blijven zullen ze - net als vorige keer, op het eerste geschikte moment opzij gezet worden tijdens de volgende federale regeringsonderhandelingen.

Inderdaad daar heb je wel gelijk in. zelfs al halen ze 40% dan kunnen ze nog niets doen, ze zulen altijd buiten spel gezet worden (cordon sanitaire)
Ik betwijfel dan wel de kwaliteit van het bestuur. Waar is de partijideologie als ze toch samen hokken

omaplop 21 oktober 2012 14:46

Zoals ik reeds vroeger zei: je kunt nog kiezen op TWEE partijen : de N-VA en de rest.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be