Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA promoot Aalsters dialect (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178198)

De Brabander 22 oktober 2012 15:53

N-VA promoot Aalsters dialect

De nu reeds beruchte N-VA-schepen van "Vlaamse" cultuur in Aalst (met aanhalingstekens of niet, ik weet het zelf niet aangezien Aalst al een tijdje in Vlaanderen ligt ;-) ) wil de straatnamen ook in het Aalsters dialect (het "Oljsters") vermelden. Vindt elke flamingant dat een goede zaak? Gaat dit niet tot een verloedering en zelfs verdwijning van de Nederlandse taal leiden? Of is dat de bedoeling van de N-VA ? :-P

Tommm 22 oktober 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6379705)
De nu reeds beruchte N-VA-schepen van "Vlaamse" cultuur in Aalst (met aanhalingstekens of niet, ik weet het zelf niet aangezien Aalst al een tijdje in Vlaanderen ligt ;-) ) wil de straatnamen ook in het Aalsters dialect (het "Oljsters") vermelden. Vindt elke flamingant dat een goede zaak? Gaat dit niet tot een verloedering en zelfs verdwijning van de Nederlandse taal leiden? Of is dat de bedoeling van de N-VA ? :-P

Alweer een schitterend constructief initiatief van de NVA. Als die armoede er nu nog niet opgelost wordt weet ik het ook niet. PRIORITEITEN lieve NVA'ers, het is alles...

Liederik 22 oktober 2012 16:07

is het het dialect, of de volksnaam van de straat, Brabander?

Want dat laatste is er in Leuven ook. Ik dacht in Gent ook. En nog enkele steden. Soms hangt er ook een bordje bij met etymologische verklaring.

Liederik 22 oktober 2012 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6379715)
Alweer een schitterend constructief initiatief van de NVA. Als die armoede er nu nog niet opgelost wordt weet ik het ook niet. PRIORITEITEN lieve NVA'ers, het is alles...

Ik dacht dat de armoede allang opgelost was door cd&v, vld en spa? Hebben die dat dan niet gedaan?

Fieseler 22 oktober 2012 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6379733)
Ik dacht dat de armoede allang opgelost was door cd&v, vld en spa? Hebben die dat dan niet gedaan?

:lol:

quercus 22 oktober 2012 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6379731)
is het het dialect, of de volksnaam van de straat, Brabander?

Want dat laatste is er in Leuven ook. Ik dacht in Gent ook. En nog enkele steden. Soms hangt er ook een bordje bij met etymologische verklaring.

Misschien is ons Brabandertje voorstander van de schabouwelijk naar het Nederlands vertaalde straatnamen in "Bruxelles". Daar hebben ze indertijd blijkbaar ook "zeer intellectuële" Beulemansen voor aangesproken ...:roll:

De Brabander 22 oktober 2012 16:34

Brabanders doen in Brabant nog altijd wat zij willen. Wij hebben geen Vlaams-nationale zeikerds of trienen nodig om ons te laten dicteren hoe wij in onze provincie moeten leven. Houd jullie met de twee jullie toegewezen provincies bezig of met Frans- en/of Zeeuws-Vlaanderen. Wij hebben jullie hier niet nodig. :-)

Schelfie 22 oktober 2012 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6379795)
Brabanders doen in Brabant nog altijd wat zij willen. Wij hebben geen Vlaams-nationale zeikerds of trienen nodig om ons te laten dicteren hoe wij in onze provincie moeten leven. Houd jullie met de twee jullie toegewezen provincies bezig of met Frans- en/of Zeeuws-Vlaanderen. Wij hebben jullie hier niet nodig. :-)

Al gevraagd aan Nederland of zij hun deel van het hertogdom willen afstaan?

De Brabander 22 oktober 2012 16:39

Nee. Zou dat?

Everytime 22 oktober 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6379705)

Of hoe zijn tijd met onbelangrijke onderwerpen verliezen...................

Dixie 22 oktober 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6379810)
Of hoe zijn tijd met onbelangrijke onderwerpen verliezen...................

voor een franstalige misschien wel doch voor de Vlaamse inwoners blijkbaar NIET!

Liederik 22 oktober 2012 16:53

Citaat:

Separatist!

De Brabander 22 oktober 2012 16:57

Als het is om van flauwe plezanten en lastigaards af te geraken wel.:-D

Liederik 22 oktober 2012 17:00

Dan vrees ik dat de eerste interne scheuringen er snel zullen komen.

Txiki 22 oktober 2012 17:06

Citaat:

Niemand heeft jullie nodig. Niet in Vlaams-Brabant, noch ergens anders.

Distel 22 oktober 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6379715)

Heb je een bron waaruit moet blijken dat dit initiatief de andere zaken hindert of doet vertragen?

Boduo 22 oktober 2012 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6379898)
Heb je een bron waaruit moet blijken dat dit initiatief de andere zaken hindert of doet vertragen?

B. Obama, A. Merkel & J. Christus zijn minder belangrijk dan K Van Overmeire
Lees eens: "Turkije in de EU: een brug te ver"

:cheer::cheer::cheer:

Schelfie 22 oktober 2012 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6379804)
Nee. Zou dat?

Omdat gij steeds bezig bent over Brabant. Maar Brabant bestaat niet meer, dus ga ik er vanuit dat je het hertogdom bedoelt, en dan mag je niet discrimineren hé (temeer omdat je ook steeds zevert over Frans en Zeeuws Vlaanderen, en je bent Rijks - Vlaanderen nog vergeten en de stad Antwerpen was ook nog een tijd van het graafschap Vlaanderen.)

Echte Waal 22 oktober 2012 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6379761)
Misschien is ons Brabandertje voorstander van de schabouwelijk naar het Nederlands vertaalde straatnamen in "Bruxelles". Daar hebben ze indertijd blijkbaar ook "zeer intellectuële" Beulemansen voor aangesproken ...:roll:

"Beulemans" beter dan "rat" misschien...
Gelukkig zullen deze slechte vertalingen straks verdwijnen.

Boduo 22 oktober 2012 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6379999)
"Beulemans" beter dan "rat" misschien...
Gelukkig zullen deze slechte vertalingen straks verdwijnen.

Na 2014 komt alles in orde.
Zeker weten !

:cheer::cheer::cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be