![]() |
Toffe naam voor een café
Een familielid van mij overweegt een café over te nemen. Dit betreft een gewoon volkscafé, bruine kroeg zeg maar. Momenteel vraagt hij iedereen van de familie + kennissen om een toffe , originele naam te bedenken voor het café.
Liefst niet in de genre van: "onder de kerktoren" , "in de welkom" , "bij Eddy en Linda", maar een frisse, leuke naam. Ik probeer het langs deze weg. Mss komt er wel iets verrassends uit de bus? Suggesties dus welkom! |
Tixi bar
|
De shetland pony?
Nieverance? |
Citaat:
Txiki bar zou ik niet nemen want dan vragen de klanten straks: Wie is Txiki? (Sorry Txiki'ken!) |
Citaat:
|
Bruine kroeg kan dus niet meer.
Vermits nu alles kraaknet en gedesinfecteerd moet zijn voor onze wollensokkendragers, zou ik kiezen voor de naam 'T hospitaaltje' of zoiets ? |
Als het een volkscafé is zou ik gaan zoeken in de lokale geschiedenis, of er een opmerkelijk figuur of zo gewoond of gepasseerd is, of een frappante naam van een gebouw of toponiem, of iets uit de lokale folklore, ondertussen al dan niet verdwenen, en daarop een naam enten. Maar ook niet al te duidelijk. Proberen een beetje dubbelzinnigheid behouden. Bijv. hier in Grimbergen is er de taverne de Eugeenhoeve. Wie die Eugeen wel mocht zijn is helemaal niet klaar. 't zou een 18de eeuwse Oostenrijkse edelman en generaal geweest kunnen zijn, die in Grimbergen verbleven heeft. of gewoon een lokale inwoner, niemand weet het eigenlijk. Dat geeft dan weer wat om over te praten.
|
Citaat:
|
cafe 't failliet
cafe De vluchteling cafe 't elfde glas cafe het derde been cafe staminé cafe de vette leppe cafe migraine café de gouden pint cafe allee cafe de roddeltante |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
cafe den autist
cafe het zottekot cafe de lege kruk |
't schuimpintje.
|
’t Voorlaatste.
|
Citaat:
|
cafee fumee
|
de kasawaki
|
Citaat:
|
De verboden lust, sigaret, verleiding.
|
de vrolijke drinkers
het fijn genot het leeg vat hier is't te doen het hemels bierke |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be