Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kan men de files oplossen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178227)

Klarekijk 23 oktober 2012 11:47

Kan men de files oplossen ?
 
Mijn antwoord .

De politiek niet , mensen wel .

Bedrijven uit oost en westvlaanderen nemen onderhouds of renovatie en bouw contrakten aan in Antwerpen en de kempen .
Linmburgse bedrijven komen naar Gent werken .
Een verkoper van toiletpapier komt zijn rolletjes aan de man brengen in Mechelen en Leuven

Op de brug van de E17 in Kruibeke zie je in beide richtingen vrachtwagens rijden met islotatie en stenen of allerlei ander materiaal

een leverancier uit Temse leverdd in de Kempen en een uit Antwerpen rijd met de zelfde rotzooi naar Sint Niklaas .

Hoe kan men een degelijk contract aanbieden aan een winstgevend tarief als men van Genk naar Antwerpen wil komen om vb een stopcontact vast te zetten , service en dienst na verkoop worden gigantisch duur door 3 uur te rijden voor één uur te werken .

Hoe kan een bedrijf dat een verplaatsing moet doen van 1,5 uur nog goedkoper zijn je buurman of de vakman van achter den hoek ?

waarom blijft die mentaliteitswijziging zo lang uit ?

santos 23 oktober 2012 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6381203)
Mijn antwoord .

De politiek niet , mensen wel .

Bedrijven uit oost en westvlaanderen nemen onderhouds of renovatie en bouw contrakten aan in Antwerpen en de kempen .
Linmburgse bedrijven komen naar Gent werken .
Een verkoper van toiletpapier komt zijn rolletjes aan de man brengen in Mechelen en Leuven

Op de brug van de E17 in Kruibeke zie je in beide richtingen vrachtwagens rijden met islotatie en stenen of allerlei ander materiaal

een leverancier uit Temse leverdd in de Kempen en een uit Antwerpen rijd met de zelfde rotzooi naar Sint Niklaas .

Hoe kan men een degelijk contract aanbieden aan een winstgevend tarief als men van Genk naar Antwerpen wil komen om vb een stopcontact vast te zetten , service en dienst na verkoop worden gigantisch duur door 3 uur te rijden voor één uur te werken .

Hoe kan een bedrijf dat een verplaatsing moet doen van 1,5 uur nog goedkoper zijn je buurman of de vakman van achter den hoek ?

waarom blijft die mentaliteitswijziging zo lang uit ?

Omdat de bedrijfskost soms lager is in andere gebieden. Lagere lonen, lagere kosten voor gebouwen etc.. maakt dat het dus goedkoper is in de offerte.
Ik verdiende in Limburg 10 a 15% minder dan in Brussel of Antwerpen voor dezelfde job. Hadden ze mij in Limburg evenveel gegeven zat ik ook niet op de baan 's morgens :)

Garry 23 oktober 2012 20:00

Kan men de files oplossen ?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6381203)
Mijn antwoord .

De politiek niet , mensen wel .
?

Ge kunt eens proberen met ontstopper.:lol:

Jan van den Berghe 23 oktober 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6381203)
Hoe kan men een degelijk contract aanbieden aan een winstgevend tarief als men van Genk naar Antwerpen wil komen om vb een stopcontact vast te zetten , service en dienst na verkoop worden gigantisch duur door 3 uur te rijden voor één uur te werken .

Hoe kan een bedrijf dat een verplaatsing moet doen van 1,5 uur nog goedkoper zijn je buurman of de vakman van achter den hoek ?

Ja, men kan zich de vraag stellen. Alleen: het is weldegelijk zo dat bepaalde firma's merkelijk goedkoper werken, zelfs al moeten ze van tamelijk ver komen.

Klarekijk 23 oktober 2012 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6381284)
Omdat de bedrijfskost soms lager is in andere gebieden. Lagere lonen, lagere kosten voor gebouwen etc.. maakt dat het dus goedkoper is in de offerte.
Ik verdiende in Limburg 10 a 15% minder dan in Brussel of Antwerpen voor dezelfde job. Hadden ze mij in Limburg evenveel gegeven zat ik ook niet op de baan 's morgens :)

De Limburg is goedkoper omdat de economie er anders werkt . meer zwart .

De helft van de huizen in Limburg zijn gebouwd in het zwart , zogenaamd met familie en vrienden .

Bovendien heeft men in de Limburg het fenomeen dat er 25 jaar bruggepensioeneerde mijnwerkers een loon of pensioen opstreken en daarboven in het zwart konden bijklussen .

Als je 10 jaar geleden op een bouwwerf kwam liep het vol van de limburgse 45 / 50 plussers voor de lichte jobkes , keukenbouwers / rolluikplaatsers /ramenpaatsers enz . Nu is het een heel klein beetje aan het afremmen de ex mijnwerkers worden stilaan oud .

Klarekijk 23 oktober 2012 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6382195)
Ja, men kan zich de vraag stellen. Alleen: het is weldegelijk zo dat bepaalde firma's merkelijk goedkoper werken, zelfs al moeten ze van tamelijk ver komen.

Zou jij dan een loodgieter of electriecien willen nemen van 100 km van je huis vandaan ?

Denk je dat dat bedrijf een werknemer zal sturen als er een vijsje of een stopcontact los staat ?

Een bedrijf kan toch geen garantie geven voor dergelijke kleine herstellingen en zich 100 km verplaatsen . Ma ga , ze gaan om de 3 a 4 jaar in faling , dan kan je natuurlijk fluiten naar garantie .

REDBolsjewiek 23 oktober 2012 23:13

Neen ze gaan ze niet oplossen. Ze hebben juist gemeld terug te besparen bij de spoorwegen dat is 1, en tijdje terug heeft de Vlaamse regering beslist om te besparen bij de Lijn, dus Neen. ze gaan de fille's zeker en vast niet oplossen. Het gaat de komende jaren erger en erger en erger komen, als iedereen aan het werk kan blijven tenminste.

REDBolsjewiek 23 oktober 2012 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6382371)
De Limburg is goedkoper omdat de economie er anders werkt . meer zwart .

De helft van de huizen in Limburg zijn gebouwd in het zwart , zogenaamd met familie en vrienden .

Bovendien heeft men in de Limburg het fenomeen dat er 25 jaar bruggepensioeneerde mijnwerkers een loon of pensioen opstreken en daarboven in het zwart konden bijklussen .

Als je 10 jaar geleden op een bouwwerf kwam liep het vol van de limburgse 45 / 50 plussers voor de lichte jobkes , keukenbouwers / rolluikplaatsers /ramenpaatsers enz . Nu is het een heel klein beetje aan het afremmen de ex mijnwerkers worden stilaan oud .

zou nog niet teveel rekening houden met ouder wordende mijnwerkers, want bij Ford Genk werken er ook veel..

Klarekijk 23 oktober 2012 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek (Bericht 6382386)
zou nog niet teveel rekening houden met ouder wordende mijnwerkers, want bij Ford Genk werken er ook veel..

Dat zijn de nieuwkomers of de opvolgers .

Vigilante VL 24 oktober 2012 00:16

Tol. Haal uw portemonneetje al maar boven. Op elke sluikweg, dan doen ze nog iets nuttig.

Niet van Stad X? Tol betalen als ge door het centrum rijdt tot 20u. Nummerplaatregistratie staat nergens meer voor.

_arthur_ 24 oktober 2012 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6382472)
Tol. Haal uw portemonneetje al maar boven. Op elke sluikweg, dan doen ze nog iets nuttig.

Niet van Stad X? Tol betalen als ge door het centrum rijdt tot 20u. Nummerplaatregistratie staat nergens meer voor.

Extra belastingen, zij het tol, kilometerheffing of om het even wat, lost niets op zolang er geen alternatieven zijn.
Het enige (en ik ben er zeker van dat onze politici dat weten) resultaat is extra inkomsten omdat de meesten in de file gewoon geen andere keuze hebben.

Ik heb al op een aantal plaatsen gewerkt en in de meeste gevallen kostte pendelen met het openbaar vervoer me gemakkelijk twee keer zoveel tijd als met de auto.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be