Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   50 jaar transfers naar Ford Genk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178253)

ViveLaBelgique 23 oktober 2012 21:41

50 jaar transfers naar Ford Genk.
 
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.

Jan van den Berghe 23 oktober 2012 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6382246)
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsansfersluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.

Transfers?

eno2 23 oktober 2012 21:44

Nog wat subsidies geven, dan blijven ze wel

Amon_Re 23 oktober 2012 22:14

De fout van N-VA uiteraard

Vigilante VL 23 oktober 2012 22:22

Ja, vertel ons eens iets nieuws, mannekes..

Peters heeft goed gerekend. Bijna op de dag na proper ingecalculeerd.

Hoeveel zouden ze voor de lelijke A1 in Vorst te houden zo jaarlijks cadeau doen?

Fucking gangsters zijn het. De politici die beseffen dat hun gloriedagen allang voorbij zullen zijn wanneer de repercussies onhoudbaar zijn geworden.

Vlanin 23 oktober 2012 23:52

subsidies aan bedrijven , een moderne naam voor recht in de partijkas

vlaams realist 24 oktober 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6382246)
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.

Je praat als een echte socialist.Die liever bedrijven zit vertrekken om dan levenslang in de hangmat te gaan liggen.Als Ford voor 10000 mensen werk verschaft aan een brutoloon van 3000 euro dan betalen ze 30 miljoen euro per maand uit aan lonen.x14=420 miljoen euro per jaar.
Baron Buyse heeft het grootste deel van zn arbeiders op vervroegd pensioen gestuurd,die genieten nu van het sociaal systeem.Zn grote aandeelhouder in Laken vindt het goed zo

Vlanin 24 oktober 2012 11:49

baron albert bysse frere zit iets te vaak aan de koffietafel in laken

pajoske 24 oktober 2012 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6382246)
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.

Als mijn info correct is was Ford eerst van plan naar Luik te gaan. Omdat men daar niet inging op het voorstel heeft Limburg (dank zij de gezamenlijke inspanningen van de plaatselijke verantwoordelijken) FORD naar Limburg kunnen halen.

Boduo 24 oktober 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6382299)
Ja, vertel ons eens iets nieuws, mannekes..

Peters heeft goed gerekend. Bijna op de dag na proper ingecalculeerd.

Hoeveel zouden ze voor de lelijke A1 in Vorst te houden zo jaarlijks cadeau doen?

Fucking gangsters zijn het. De politici die beseffen dat hun gloriedagen allang voorbij zullen zijn wanneer de repercussies onhoudbaar zijn geworden.

Niet alleen gangsters maar ook een bende lafaards !!!

:x:x:x

Athelas 24 oktober 2012 12:52

Die subsidie zal het wel waard zijn zeker. 4000 man aan het werk + werk voor toeleveringsbedrijven. Allemaal mensen die belastingen betalen en die je geen dop moet betalen. Ok het klinkt mss niet fraai maar als die subsidie al bij al mee valt, is dat een no-brainer. Een goede zaak. De vraag is uiteraard ofdat andere bedrijven dan ook geen subsidie gaan beginnen vragen met als achterliggende gedachte dat ze anders met een sluiting dreigen...

Antoon 24 oktober 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6382246)
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.

Een beetje zoals Wallonië eigenlijk.

Hollander 24 oktober 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6383036)
Die subsidie zal het wel waard zijn zeker. 4000 man aan het werk + werk voor toeleveringsbedrijven. Allemaal mensen die belastingen betalen en die je geen dop moet betalen. Ok het klinkt mss niet fraai maar als die subsidie al bij al mee valt, is dat een no-brainer. Een goede zaak. De vraag is uiteraard ofdat andere bedrijven dan ook geen subsidie gaan beginnen vragen met als achterliggende gedachte dat ze anders met een sluiting dreigen...

Nu nog de denkstap maken dat het verlagen van de belasting op arbeid eigenlijk de best denkbare en meest subtiel verdeelde 'subsidie' is die je je kan indenken, en jullie socialistische regering komt er nog wel eens.

vlaams realist 24 oktober 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6383116)
Nu nog de denkstap maken dat het verlagen van de belasting op arbeid eigenlijk de best denkbare en meest subtiel verdeelde 'subsidie' is die je je kan indenken, en jullie socialistische regering komt er nog wel eens.

2,:-D en dat van nen Hollander,kunnen we dan misschien een provincie van Holland worden?Want die socialisten int Zuiden kunnen we maar niet overtuigen.

vrijevlaming 24 oktober 2012 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6383103)
Een beetje zoals Wallonië eigenlijk.

nee totaal niet in feite.

Subsidie aan ford zorgde ervoor dat het bedrijf voor duizende mensen een job creeerde, en die betaalden allemaal belastingen op hun loon en hadden geen werkloosheidsuitkering nodig.

Transfers naar wallonië gaan gewoon in het bodemloos vat en worden dus nooit terugverdiend.
Groot verschil me dunkt

Boduo 24 oktober 2012 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6383237)
2,:-D en dat van nen Hollander,kunnen we dan misschien een provincie van Holland worden?Want die socialisten int Zuiden kunnen we maar niet overtuigen.

Geduld: in 2014 zullen we ze niet meer moeten "overtuigen".
Dan zal NVA zeggen wat er moet gebeuren.

ViveLaBelgique 24 oktober 2012 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6383243)
nee totaal niet in feite.

Subsidie aan ford zorgde ervoor dat het bedrijf voor duizende mensen een job creeerde, en die betaalden allemaal belastingen op hun loon en hadden geen werkloosheidsuitkering nodig.

Transfers naar wallonië gaan gewoon in het bodemloos vat en worden dus nooit terugverdiend.
Groot verschil me dunkt

Welke belastingen heeft Ford Genk betaald ? Ik zou daar graag eens de netto-afreking voor zien ( gecorrigeerd voor subsidies en overheidssteun).

Als al die transfers naar Wallonië naar een bodemloos vat zijn gegaan wil dit zeggen dat ze daar op de grond zijn beland. Dat verklaart waarom het vastgoed daar de laatste decennia in waarde is gestegen.

vrijevlaming 24 oktober 2012 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6383330)

Welke belastingen heeft Ford Genk betaald ? Ik zou daar graag eens de netto-afreking voor zien ( gecorrigeerd voor subsidies en overheidssteun).

.

de ruwe berekening is hier al gepasseerd: X duizend man die werk heeft en Y verdient, betaalt zoveel belastingen.
X man die moet doppen, kost Y euro meer aan de staat. Zo moeilijk is dat toch niet?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6383330)
Als al die transfers naar Wallonië naar een bodemloos vat zijn gegaan wil dit zeggen dat ze daar op de grond zijn beland. Dat verklaart waarom het vastgoed daar de laatste decennia in waarde is gestegen

.

neen, ze zitten niet op de bodem. Ze kunnen gerust nog veel lager, eenmaal de vlaamse baxter wordt afgesloten.

En de vastgoedprijs doet daar helemaal niet terzake. U draait weer rondjes en zoekt weer een uitweg.

Boduo 24 oktober 2012 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6383116)
Nu nog de denkstap maken dat het verlagen van de belasting op arbeid eigenlijk de best denkbare en meest subtiel verdeelde 'subsidie' is die je je kan indenken, en jullie socialistische regering komt er nog wel eens.

"Socialistische" regering ?
Met tsjeven & liberalen

:| :? :|

Eyjafjallajökull 24 oktober 2012 16:09

Die 40 miljoen die Peeters terugeist van Ford, zijn dat de verleende subsidies ?

Inmiddels zelf al het antwoord gevonden :

Citaat:

De Vlaamse regering heeft de voorbije 10 jaar 43,5 miljoen euro geïnvesteerd in Ford Genk. “We gaan onderzoeken of we dat geld kunnen recupereren”, luidt het.

Het gaat dus feitelijk om een peulschil...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be