![]() |
Limburg, het nieuwe Wallonië.
Zeg het maar gewoon zoals het is.
+/- 10.000 jobs weg a.g.v. sluiting Ford Genk, dat komt nooit meer goed. Dit gaat Vlaanderen enorm veel geld kosten. Een eventueel toekomstig onafhankelijk Vlaanderen zal dus met een 'klein Wallonië' opgescheept zitten. Zal de solidariteit het houden? ;-) http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...ezen-job.dhtml |
Citaat:
Dus het antwoord op de vraag is een volmondig 'ja'. |
Citaat:
Ik hoop dat al die Limburgers die pas nog NVA gestemd hebben nu gaan inzien dat ze bedrogen gaan uitkomen. Dan kunnen ze in 2014 erger voorkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is allemaal praat voor de' vaak. Dit schreef ik zo'n goede 3,5 jaar geleden op dit forum: Citaat:
|
Citaat:
Zal Wallonie solidair zijn?.Gaat men in de straten van Charleroi,Luik,Namen e.a.steden en gemeenten rondgaan met de collectebus.Wallonie kan nu laten zien dat ze hart hebben voor hun broeders uit het noorden. |
Limburg kent sinds mensheugenis een brain drain wegens gebrek aan een deftige universiteit en werkgelegenheid voor hooggeschoolden.
Veel creativiteit en ondernemingszin is er dus niet. 19 procent van de limburgers is van allochtone origine. Neen, de economische toekomst ziet er bepaald niet rooskleurig uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er al eens over nagedacht wat er op 14/10 zou gebeurd zijn moest dit nieuws over de sluiting niet over de verkiezingen getild geweest zijn ? |
Citaat:
|
Voeg ze bij Luik! Herstel het Prinsbisdom der armen! :cheer:
|
Citaat:
Beseft U wel hoe onsterfelijk belachelijk U Uzelf nu maakt ? De sluiting van Ford kadert in een internationaal geheel waarbij de vraag naar auto's enorm is afgenomen en ze met overcapaciteit te maken hebben. Het feit dat de loonkost hier zo hoog is, zal één (van de vele) factoren zijn waarom ze Genk sluiten (niet vergeten dat het niet alleen de Ford werknemers zijn die zoveel kosten, maar ook de werknemers bij de toeleveranciers, waardoor hun producten nog eens duurder worden). En laat er nu net één partij zijn (N-VA) die er al lang op hamert om de loonkosten te verlagen. Aan de ene kant beweren dat N-VA de slippendragers van VOKA, Unizo en de bedrijfswereld in z'n algemeenheid zijn, om dan nu te gaan zeggen dat het N-VA is die de bedrijven kapot maakt. Van inconsequentie gesproken ! |
Citaat:
|
De enigste manier om de loonkost omlaag te krijgen is het staatsapparaat te ontvetten.
Maar daar mag je ook niet aan raken van de vakbonden. Weg met de ubermenschpensioenen van de ambtenaren, vaste benoemingen en buitensporige voordelen voor de ambtenaren. Ze zouden miljarden euros opleveren die per direct kunnen ingezet worden om de loonkost van de private industrie te verlagen. En de private industrie is de motor van ons land. Niet de ambtenarij. Dat is de half vervallen caravan die we meeslepen.... |
Ontvetten door alles op te splitsen, begrijpen wie het begrijpen kan hé.
|
[quote=Mitgard;6382703]Limburg kent sinds mensheugenis een brain drain wegens gebrek aan een deftige universiteit en werkgelegenheid voor hooggeschoolden. [quote]
Klopt, Vlaanderen heeft jarenlang de uitbouw van een universiteit in Limburg trachten tegen te houden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Limburg heeft binnen Europa een uitstekende ligging met veel toekomst. Maar Limburg zal zich dan meer moeten richten op de nabije buitenlandse omgeving. Samenwerking tussen bv de universiteiten van Hasselt, Maastricht, Aken en Luik kan van deze regio een topregio maken binnen Europa. Maar daar zullen de Limburgers zelf voor moeten zorgen. Want van Vlaanderen en België heeft men niet veel te verwachten. Kijk maar naar de infrastructuur en contacten via openbaar vervoer in deze regio. Er is de laatste jaren meer afgebouwd en tegengehouden dan gebouwd. Het kan anders: vb rivierpark Maasvallei + toeristische ontwikkeling. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be