Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ford gesloten , Wat komt er in de plaats ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178366)

Klarekijk 24 oktober 2012 22:20

Ford gesloten , Wat komt er in de plaats ?
 
Wat is vandaag eigenlijk een automerk nog ?

Een auto si een samenraapsel van duizenden componenten van honderden toeleveranciers . Kortom , Een Montage product .


Beligië heeft ingenieurs , en kwaliteit , en kennis .

Waarom staat er niet eens een groep op die via aandelen kapitaal verwerft en een eigen Belische kwaliteitsauto op de markt brengt , Piek gewoon de fabrieken avn Ford en tereinen in en bouw eigen auto .

Leg voornamelijk het punt op inovatieve modellen en energie zuinig of electrisch of op waterstof .

Vele Belgen zouden trots een nieuw inovatief product kiezen van eigen bodem omdat ze weten dat ze werkgelegenheid bij ons moeten ondersteunen .

ENKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan moet ge de politiekers er met hun poten van af houden , of ze verkopen het ook door aan het buitenland , Fortis / Dexia / Lernhaut en Hauspie / Telenet / elektriciteitsproducenten enz .

Koenraad Noël 24 oktober 2012 23:08

Één gezinsmodel, automatische schakeling en hybride, met belastingsvoordeel ofzo.

Klarekijk 24 oktober 2012 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6384235)
Één gezinsmodel, automatische schakeling en hybride, met belastingsvoordeel ofzo.

Waarom niet , ik denk dat we technologie en ingenieurs genoeg in huis hebben om zelfs een veel inovatiever voortuig te bouwen . het is onze kans om de wereld te tonen wat we kunnen .

kop op en niet altijd maar achterom kijken en klagen dat ze ons aan het neuken zijn .

Mambo 24 oktober 2012 23:32

We hebben ingenieurs genoeg maar daarom nog geen zelfstandige ingenieurs.
Dat komt ergens achter "bachelor en master". Die cursus is er nog niet. En zonder cursus gaan ze het niet doen.

Klarekijk 24 oktober 2012 23:32

De kans is groot dat de politiek weer wat miljoenen belastingsgeld zal investeren in een paar NO NONSENS jobkes die uiteindelijk nergens toe leiden en ten slotte toch op de kap van de belasting betalen zullen afglijden naar een pensioen .


Dat ze de nodige ruimet in de Ford Fabriek in beslag nemen en er 100 ingenieurs instaleren om een nieuw product samen te stellen , en als hun plannen klaar zijn , dat ze starten met een anti Ford te bouwen , dan kunnen ze hun rommel die ze in Spanje gaan maken houden . Of zelfs een inovatieve beduchte concurent van Ford worden .


EEN koekje van eigen deeg .

Zet morgen dat team van ingenieurs aan het werk voor een nieuw project . laat ze niet uit elkaar vallen .


De nieuwe Bigremo komt in 2014 op de markt .

Belgian Green Mobil . DOEN .

Mambo 24 oktober 2012 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6384284)
De kans is groot dat de politiek weer wat miljoenen belastingsgeld zal investeren in een paar NO NONSENS jobkes die uiteindelijk nergens toe leiden en ten slotte toch op de kap van de belasting betalen zullen afglijden naar een pensioen .


Dat ze de nodige ruimet in de Ford Fabriek in beslag nemen en er 100 ingenieurs instaleren om een nieuw product samen te stellen , en als hun plannen klaar zijn , dat ze starten met een anti Ford te bouwen , dan kunnen ze hun rommel die ze in Spanje gaan maken houden . Of zelfs een inovatieve beduchte concurent van Ford worden .


EEN koekje van eigen deeg .

Zet morgen dat team van ingenieurs aan het werk voor een nieuw project . laat ze niet uit elkaar vallen .


De nieuwe Bigremo komt in 2014 op de markt .

Belgian Green Mobil . DOEN .

Een fiets?

JBM 25 oktober 2012 08:26

De wagens die in Genk gebouwd werden, werden niet ontwikkeld in die fabriek he.
Heeft het trouwens zin in dit klimaat om nog een nieuw automerk op de markt te brengen, terwijl er volgens sommigen reeds 2 merken te veel zijn in Europa.

subocaj 25 oktober 2012 10:02

Ze hebben de LRM, waarlangs ze de reconversie steun weer kunnen laten verdwijnen naar hun eigen zakken, net zoals het grootste deel indertijd van het reconversie geld van de mijnsluitingen.
Het is een van die cumuls, waar Bartje ook van kan mee snoepen.

Kaal 25 oktober 2012 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6384235)
met belastingsvoordeel ofzo.

en hop, hier gaan we weer.

De overheid is blut. Heb je dat nog niet door ?

Amon_Re 25 oktober 2012 10:29

Ik blijf wel Toyota bollen...

Koenraad Noël 25 oktober 2012 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 6384614)
en hop, hier gaan we weer.

De overheid is blut. Heb je dat nog niet door ?

En dat gaat wél opgelost worden door een hoop werklozen? :roll:

Stingray 25 oktober 2012 10:37

Niets

Koenraad Noël 25 oktober 2012 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6384646)
Niets

Dat is inderdaad het meest waarschijnlijke.

pajoske 25 oktober 2012 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6384244)
Waarom niet , ik denk dat we technologie en ingenieurs genoeg in huis hebben om zelfs een veel inovatiever voortuig te bouwen . het is onze kans om de wereld te tonen wat we kunnen .

kop op en niet altijd maar achterom kijken en klagen dat ze ons aan het neuken zijn .

Waarom niet? Moet ge eens vragen aan ondernemers die iets opgestart hebben. De rompslomp die niks met het maken van voertuigen te maken heeft is er meestal te veel aan.

pajoske 25 oktober 2012 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6384282)
We hebben ingenieurs genoeg maar daarom nog geen zelfstandige ingenieurs.
Dat komt ergens achter "bachelor en master". Die cursus is er nog niet. En zonder cursus gaan ze het niet doen.

Er zijn meerdere ingenieurs die iets opstarten. Realiteit is dat de goede ondernemingen met toekomst na enkele jaren meestal door buitenlanders overgenomen worden.
Vb Metris => Nikon

Roodkapje 25 oktober 2012 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6384653)
Waarom niet? Moet ge eens vragen aan ondernemers die iets opgestart hebben. De rompslomp die niks met het maken van voertuigen te maken heeft is er meestal te veel aan.

Zou het niet beter zijn dat we alles terug naar één niveau brengen (het federale)?
Dan zijn we zeker dat, vooral onder deze PS regering, de rompslomp verdwijnt en we een bedrijfsvriendelijk karakter krijgen.
En men zou dan John Crombez veel meer armslag moeten geven want dat is het uithangbord voor het anatrekken van ondernemingen.

pajoske 25 oktober 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje (Bericht 6384658)
Zou het niet beter zijn dat we alles terug naar één niveau brengen (het federale)?

Dat zou al veel rompslomp doen verdwijnen. Dan weet je als potentiële investeerder ten minst bij wie je moet zijn voor je vergunning. Nu is dat een doolhof van jewelste.

Roodkapje 25 oktober 2012 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6384663)
Dat zou al veel rompslomp doen verdwijnen. Dan weet je als potentiële investeerder ten minst bij wie je moet zijn voor je vergunning. Nu is dat een doolhof van jewelste.

Inderdaad. Dan is men zeker dat men in een goed gestructureerd land te recht komt.

Men zou dan ook publiciteit kunnen maken voor welke diensten er nu bijvoorbeeld goed functioneren.
(kan jij er één opsommen? :-D )

pajoske 25 oktober 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje (Bericht 6384670)
Inderdaad. Dan is men zeker dat men in een goed gestructureerd land te recht komt.

Men zou dan ook publiciteit kunnen maken voor welke diensten er nu bijvoorbeeld goed functioneren.
(kan jij er één opsommen? :-D )

Kan jij een Vlaamse dienst opsommen die echt beter werkt dan de Belgische? Die zou al echt heel veel beter moeten zijn om de hogere kost van gesplitste diensten nog maar een klein beetje rendabel te maken.

Vigilante VL 25 oktober 2012 11:48

Een Megamoskee


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be