Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ford Genk –slachtoffer van één EU dat niet het onze is. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178375)

RASPOUTINE 25 oktober 2012 11:24

Ford Genk –slachtoffer van één EU dat niet het onze is.

Wanneer gaan de mensen dat begrijpen?

Dit zijn de namen van diegene die binnen hun Europa hebben gefaald:

-Wilfried Martens
-Guy Verhofstadt
-Herman Van Rompuy
-José Manuel Barroso
Falen waarvan wij en onze kinderen en kleinkinderen elke dag de gevolgen van zullen blijven dragen.

Aanvullend de verschillende Belgische en Vlaamse regeringen die het opnieuw niet hebben zien aankomen.

Als je niet capabel bent neem dan ontslag...

Zij hebben schuld als er morgen geen vrede meer is binnen ons Europa.

Mensen zijn altijd voor vrede geweest, alleen politici voeren overal oorlog.

De mensen van Ford Genk moeten daarvoor naar de Europese zetel stappen en blijk geven dat zij dat Europa niet meer willen.

De burgers kunnen daar aan deel nemen.

Maar wij maken vandaag al een nieuwe afspraak en dat zijn de EU verkiezingen van 2014 waar wij de partijen van Martens en Verhofstadt naar huis zullen sturen.

Indignados kunnen best vandaag deze verkiezingen van de hoop nu al starten.

En niet wanneer het zoals bij de overheden meestal het geval is wanneer het te laat is, zoals opnieuw blijkt met Ford.

Waar de Spanse liberalen opnieuw beter hebben gelobbyd dat onze talrijke regeringen en politici.

Genk, sluiting die er nochtans kwam na deze van Renault en het geval van Volkswagen en Volvo cars.

Die gelukkig werden overgenomen.

Maar nog meer voor zich sprekend de sluiting van Opel die er kwam nadat GM werd gered met publiek geld.

Hun Europa is er een dat niet voor ons bestemd is. Het is een samenzwering van monopolisten en van protectionisme.

Eigen volk eerst, daarmee bedoelt bepaalde holdings en landen die hun eigen markt beschermen.

In aanloop naar verkiezingen is het nog meer zichtbaar met het gedrag van Merkel...

Wilfried Martens het spook van hun Europa voor het welke wij nooit vrij hebben mogen kiezen net zoals voor de rest...werd onlangs en niet rekeninghoudend zijn gevorderde ouderdom herverkozen.

Hij heeft de macht!

Het Europees parlement is zoals bij ons maar goed om op de juiste knop te drukken

Waarschijnlijk omdat hij zo goed is in het sluiten van compromissen die meestal alles gediend hebben buiten het algemeen belang.

Was dit wel het geval geweest dan waren wij vandaag allemaal zodanig welvarend en zou er geen armoede bestaan.

Maar als je alle grenzen tegelijk openzet, en dit ten prijzen van diegene die hun welvaart hebben opgebouwd en verdiend door er hard voor te werken een leven lang, als je dat allemaal zomaar laat aanspreken door mensen van elders is de vraag met welk recht?

Alleen maar om een persoonlijk resultaat te behalen dan ben je voor het volk een “charlatan” die niet of al lang niet op de juiste plaats zit.
Dit heeft niets te maken met een sociaal Europa, nee dit heeft te maken met een algemene verarming die als men jullie laat doen zal leiden naar werk aan de prijs van de baas.

Sommigen Europese landen waar vroeger de “siesta” bestond zijn nu al goedkoop aan het werken omdat zij het gevoel hebben dat zij niets anders kunnen.

Hoever zal de loondaling gaan?

Iedereen heeft ons laten vallen, vakbond inbegrepen de werknemers moeten dus hun lot zelf in handen nemen. En zelf eigen leiders kiezen.

Daarom moeten de mensen van Ford Genk naar Europa te Brussel stappen , reis die natuurlijk moet gebeuren op de kosten van de vakbonden dit indien dat zij nog geld overhebben of is het allemaal zoals bepaalde overheden hebben gedaan weggegokt in Amerikaanse rommel.

Links bij onderwerp:

http://www.lalibre.be/toutelinfo/bel...-europeen.html

http://www.rtbf.be/info/belgique/det...ppe?id=7855363

http://www.europarl.europa.eu/meps/f...RHOFSTADT.html

MEP. L'Alliance des démocrates et des libéraux pour l'Europe (ADLE)

http://www.alde.eu/fr/

http://www.alde.eu/

groupe Alliance des Démocrates et des Libéraux pour l'Europe (ADLE)

http://ec.europa.eu/soteu2012/index_fr.htm

Jan van den Berghe 25 oktober 2012 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6384702)
Wanneer gaan de mensen dat begrijpen?

Wanneer gaan sommigen begrijpen dat grote bedrijven hun eigen beslissingen nemen, los van de politiek? Met of zonder EU, met deze of een andere EU had Ford even hard gesnoeid. Geld, dat is het enige wat hier telt.

Roodkapje 25 oktober 2012 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6384729)
Wanneer gaan sommigen begrijpen dat grote bedrijven hun eigen beslissingen nemen, los van de politiek? Met of zonder EU, met deze of een andere EU had Ford even hard gesnoeid. Geld, dat is het enige wat hier telt.

Onrechtstreeks ook wel werkgelegenheid, denk ik.

Veronderstel nu eens dat Ford gewoon verder zou boeren (dus zonder afdankingen/sluitingen), wat zou er dan gebeuren volgens jou?

Jan van den Berghe 25 oktober 2012 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje (Bericht 6384746)
Veronderstel nu eens dat Ford gewoon verder zou boeren (dus zonder afdankingen/sluitingen), wat zou er dan gebeuren volgens jou?

Wat bedoelt u?

Roodkapje 25 oktober 2012 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6384752)
Wat bedoelt u?

Dat elk bedrijf zich moet aanpassen aan de economische realiteit.
Als de markt minstens 30% ineenstort moet men drastisch ingrijpen of alles verdwijnt (dus ook de werkgelegenheid).

Spijtig maar zo zit het nu eenmaal ineen.

Stingray 25 oktober 2012 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje (Bericht 6384775)
Dat elk bedrijf zich moet aanpassen aan de economische realiteit.
Als de markt minstens 30% ineenstort moet men drastisch ingrijpen of alles verdwijnt (dus ook de werkgelegenheid).

Spijtig maar zo zit het nu eenmaal ineen.

Zo sprak de man wiens job niet bedreigd is door de grote boze wolf.

Bollywood 25 oktober 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6384788)
Zo sprak de man wiens job niet bedreigd is door de grote boze wolf.

Zonder de EU was de concurrentie tussen de verschillende landen nog veel scherper. Ook zonder de EU ging Ford Genk sluiten.

Waar ik wel niet bijkan is waarom we altijd anderen met de vinger wijzen terwijl we beter eens de hand in eigen boezem steken. Waarom verhuizen zovele bedrijven, kleine en grote. Ligt dit aan de loonkost? Brengt een lastenverlaging op arbeid een oplossing? Waarom zijn onze energiekosten zoveel hoger dan in andere landen? Waarom is internet zoveel duurder in vergelijking met andere landen? Hoe worden WIJ terug competitief met onze naaste buurlanden.

De wereld verandert voortdurend maar in plaats van ons Belgen om ons aan te passen aan die veranderende wereld, hopen we dat de wereld rondom ons zich zal aanpassen aan ons of dat een probleem zichzelf zal oplossen. En ondertussen zeggen we stoute boze slechte wereld en steken de schuld van een probleem op een ander in plaats van er een oplossing voor te zoeken.

België is niet het centrum van de wereld, get real!

Stingray 25 oktober 2012 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6384810)
Zonder de EU was de concurrentie tussen de verschillende landen nog veel scherper. Ook zonder de EU ging Ford Genk sluiten.

Waar ik wel niet bijkan is waarom we altijd anderen met de vinger wijzen terwijl we beter eens de hand in eigen boezem steken. Waarom verhuizen zovele bedrijven, kleine en grote. Ligt dit aan de loonkost? Brengt een lastenverlaging op arbeid een oplossing? Waarom zijn onze energiekosten zoveel hoger dan in andere landen? Waarom is internet zoveel duurder in vergelijking met andere landen? Hoe worden WIJ terug competitief met onze naaste buurlanden.

De wereld verandert voortdurend maar in plaats van ons Belgen om ons aan te passen aan die veranderende wereld, hopen we dat de wereld rondom ons zich zal aanpassen aan ons of dat een probleem zichzelf zal oplossen. En ondertussen zeggen we stoute boze slechte wereld en steken de schuld van een probleem op een ander in plaats van er een oplossing voor te zoeken.

België is niet het centrum van de wereld, get real!

Get real en beantwoord deze vragen :
-hoeveel % van de wagens in Genk was loonkost ?
-wat gaan ze doen met de productie van Spanje ? of is dat dan geen overproductie ?

Bollywood 25 oktober 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6384812)
-wat gaan ze doen met de productie van Spanje ? of is dat dan geen overproductie ?

1: 70%
2: ik heb het nooit over overproductie gehad. Voornaamste reden is dat productie in een ander land financieel aantrekkelijker is. Overproductie is voor mij een drogreden.

dpg 25 oktober 2012 12:46

Citaat:

Sorry, maar daar zit ge verkeerd.

Valencia heeft de nieuwe transit connects, kuga en nu ook de mondeo, galaxy en s-max toegewezen gekregen. Ze zouden de focus c-max varianten af geven aan Duitsland.

Ze gaan daar dus een mix van voertuigen bouwen, waardoor de fabriek altijd wel iets zal produceren en dus zijn de investeringen meer rendabel.

pajoske 25 oktober 2012 12:53

Citaat:

Er zullen altijd voordelen aan de verhuis naar Spanje zijn. Anders deden ze dat niet.
Maar ga jij je bezig houden met de vraag waarom uw brood bij de bakker in de straat duurder is dan in het grootwarenhuis? Ga jij je zorgen maken omdat die bakker zijn omzet daalt, of hij zijn zaak moet sluiten wegens een te kleine omzet?
Eerlijk....

dpg 25 oktober 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6384813)
2: ik heb het nooit over overproductie gehad. Voornaamste reden is dat productie in een ander land financieel aantrekkelijker is. Overproductie is voor mij een drogreden.

eerder 6 to 7%.

pajoske 25 oktober 2012 13:06

Citaat:

Ik hoor net dat:
Men in Valencia werkt voor 1500 euro netto per maand, waar dat in Genk 2000 is.
De fabriek in Valencia op enkele km van een grote haven ligt, zeer aantrekkelijk voor uitvoer buiten Europa.

Tja Als ge dan uw wagens van Genk via Antwerpen moet transporteren is dat natuurlijk een nadeel.

dpg 25 oktober 2012 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6384882)
Ik hoor net dat:

Die 2000 is dat met vakantiegeld, eindejaarspremie en maaltijdcheques inbegrepen ?
Of was dat het loon van een arbeider met 6 kinderen ?
Van een manager, een supervisor of iets wat je ik weet niet waar hoorde en klakkeloos overgenomen hebt zonder te verifiéren of dat wel klopt met de werkelijkheid.

Stingray 25 oktober 2012 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6384882)
Ik hoor net dat:
De fabriek in Valencia op enkele km van een grote haven ligt, zeer aantrekkelijk voor uitvoer buiten Europa.

Tja Als ge dan uw wagens van Genk via Antwerpen moet transporteren is dat natuurlijk een nadeel.

Dan is het verschil amper 500 € X 4000 per maand op een productie van hoeveel auto's aan een gemiddelde kostprijs van € 20.000 ?

Ik denk dat ze maar wat argument bijslepen om het toch maar uitgelegd te krijgen en finaal speelt dat allemaal geen rol meer.

Stingray 25 oktober 2012 14:17

Citaat:

70 % maar man toch ...eerder 6-7%

dpg 25 oktober 2012 14:18

Citaat:

het uurloon maakt 70% uit van de assemblagekost, die andere 30% stroom, machines, logistiek enz.

Uiteindelijk maakt die 70% van de assemblagekost maar 6 tot 7% van de totale kostprijs uit.

Dus zelfs als de arbeiders voor de helft van het loon zouden gaan werken zou de totale prijs maar enkele procenten zakken.

Stingray 25 oktober 2012 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6384859)
Er zullen altijd voordelen aan de verhuis naar Spanje zijn. Anders deden ze dat niet.
Maar ga jij je bezig houden met de vraag waarom uw brood bij de bakker in de straat duurder is dan in het grootwarenhuis? Ga jij je zorgen maken omdat die bakker zijn omzet daalt, of hij zijn zaak moet sluiten wegens een te kleine omzet?
Eerlijk....

Ik weet waarom dat duurder is : omdat de kwaliteit beter is, enne ik koop inderdaad nog bij de bakker in de buurt.

Bollywood 25 oktober 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 6385004)
het uurloon maakt 70% uit van de assemblagekost, die andere 30% stroom, machines, logistiek enz.

Uiteindelijk maakt die 70% van de assemblagekost maar 6 tot 7% van de totale kostprijs uit.

Dus zelfs als de arbeiders voor de helft van het loon zouden gaan werken zou de totale prijs maar enkele procenten zakken.

sorry had het idd over assemblagekost. Maar in percentages van de totale kostprijs komt dit snel op 10% uit, eerder zelfs 15% als ik trends mag quoten.

Bollywood 25 oktober 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6385001)
70 % maar man toch ...eerder 6-7%

was van assemblagekost. Van totale kost bedraagt het minstens het dubbele van uw 6-7%

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be