![]() |
10.000 arbeidsplaatsen verloren (Ford Genk)!
Klopt dat wel dat er 10.000 arbeidsplaatsen plots verdwenen zijn?
Of zit daar een bepaalde (vakbondsstrategie achter)? |
Qua Ford alleen klopt dit niet, maar uiteraard moet je wel de toeleveranciers erbij rekenen! Dan kan dit cijfer toch wel kloppen, niet?
|
10.000, daar ga je bijlange nog niet mee toekomen.
Huishoudhulpen gaan hun werk verliezen want er zijn geen gezinnen meer die hiervoor kunnen betalen, interimkantoren die voor een groot stuk overleefden op de tijdelijke krachten bij Ford en zijn toeleveranciers verliezen een groot deel van hun omzet, horeca zaken allerhande die nog maar net konden overleven zullen snel finaal over de kop gaan, allerhande bedrijven die diensten leveren aan Ford waar nu nog niet eens bij stil gestaan wordt zullen mensen moeten ontslaan: ik denk aan zaken zoals groenonderhoudsbedrijven die de terreinen onderhielden,... Bovendien zal Genk en omgeving in record tempo verarmen met alle gevolgen van dien. |
Citaat:
Is de sluiting niet pas 2014? Er is dus toch nog een overgangsperiode? |
Citaat:
|
Citaat:
En dan dat brugpensioen: hoeveel kleine zelfstandigen gaan (een deel) van hun werk verliezen omdat ze niet kunnen concurreren tegen zwartwerkende bruggepensioneerden? |
Citaat:
Misschien dat wat andere toeleveranciers andere klanten in de automobielindustrie vinden of reeds hebben. Maar of dat gaat lukken en voldoende zal zijn is nog maar de vraag. Er is zeker een overgangsperiode, maar zoals die er nu uitziet zal die ook hoofdzakelijk opgevuld gaan worden met tijdelijke werkloosheid. |
Citaat:
|
iemand elio ondertussen al gehoord? Behalve op zijn twitter?
|
Citaat:
Ford genk, wel, ik denk dat er een reden is waarom ze de fabriek bezetten en die treinen met autos daar houden....want ik denk niet dat ze VW Vorst oprotpremies gaan krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Em heeft gereageerd in de plenaire :D
Citaat:
|
ALLEMAAL OP PEETERS!!
![]() |
De directe toeleveranciers en de verwachte ontslagen:
IAC (dashboards en middenconsoles): 298 werknemers (298 verwachte ontslagen) SML (assemblage motoren): 450 werknemers (450 verwachte ontslagen) Zender (trekhaken/spoilers): 95 werknemers (95 verwachte ontslagen) TI Group (brandstoftanks): 200 werknemers (20 verwachte ontslagen) Terberg Specials (ombouw bestelwagens): 40 (0 verwachte ontslagen) CSG (levering onderdelen): 11 werknemers Autoneum (binnenbekleding): 150 werknemers Imes (hulpmaterialen): 5 werknemers Decoma Belplas (bumpers): 414 werknemers Facil (bevestigingsmaterialen): 40 werknemers Lear Genk (autozetels): 271 werknemers Staalmagazijn (stockage metaal): 70 werknemers Syncreon (dakhemels, uitlaten en spiegels): 313 werknemers Transport Service (transportwagens): 50 werknemers |
Wallonie is door de kunde van de PS ten gronde gericht in een tijdspanne van 60 jaar.
PS heeft de leiding in La Belgique. Ik denk dat Ford peanuts zijn , in de toekomst gezien. Geen erg. We kunnen immers gaan doppen. En dan stemmen we allemaal voor de sossen. |
de lonen waren daar zo dik als hunne n ek
|
Citaat:
Bron? |
een magazijnier verdiende 2000 brut bij sabena in 2001
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be