![]() |
Burgemeester die wel heel goed zorgd voor zijn stad
Hebben we hier in België ook zo eentje nodig ?
De burgemeester van de Filipijnse stad Davao mijnheer Duterte houd van de strenge aanpak . Er is in zijn stad een bende aan het werk die carnapping doen . Mogelijk leden van de bende van abousajaf moslimfundamentalisten . Duterte is op zoek naar hen en hoe . Hij heeft op een locale tv zender zijn boodschap uitgesproken . wie hem levend brengt 2.000.000 peso beng je hem dood 4.000.000 peso breng je alleen het hoofd met de ogen er in , dan krijg je 5.000.000. zo , voegt hij er aan toe , als je meer wil verdienen moet je ook niet zoveel ballast dragen , enkel het hoofd . |
Mijnheer Duterte is niet de burgemeester van Davao.
|
Citaat:
maar bij de volgende verkiezingen is hij het met grote zekerheid terug . Ja kan namelijk maar 3 ambtstermijnen doen en dan kan je niet opkomen , daarom is zijn dochter deze ambtstermijn aan het doen . Maar het volk zal zeker voor hem kiezen |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ken de situatie persoonlijk wel goed in Davao en het is er bijzonder veilig omwille van die aanpak . Duderte kreeg ooit de vraag . mensenrechten aanbidders weet je . Is het waar dat Uw stad een van de de gevaarlijkste ter wereld is . Duterte antwoorde zeer acuraat . Ja , dat klopt , voor de misdadigers . Duterte neemt geen blad voor de mond , en het is nu niet zo dat zijn escaders elke week iemand neerleggen, maar zijn aanpak werkt , de criminaliteit is er bijzonder laag en nu zijn de mensen er heel veilig in de grootste stad ter wereld ( kwa oppervlakte ) Vroeger was er in de regio wel vaker een ontvoering van rijke burgers of blanken door de moslims . Nu wagen ze het niet meer . De zwarte motorrijders zijn er efficient , en wie zig gedraagd hoeft niets te vrezen . so what ? |
Citaat:
|
Het is niet de manier, maar het schrikt de criminaliteit wel af.
|
Wat die man zegt komt zo uit de tijd van het Marcos regime... het is trouwens maar een kleine stap van dergelijk populistische praat naar machtsmisbruik...
|
Citaat:
Elk voorbeeld uit de geschiedenis leert dat het vroeg of laat tot misbruik zal leiden (of dat is het al, maar die potjes houd ie wel gedekt). Extrajudiciere terechtstelling, volgens amnesty international (for what it's worth) zelfs van minderjarigen, verdedigen. Ik geloof m'n ogen niet. "Goed voor z'n burgers zorgen", angstregime inderdaad. Natuurlijk zal hij herverkozen worden, als er een politieke tegenstander te sterk wordt heeft ie natuurlijk een kilo patatten gestolen en wordt ie omgelegd. Daarbij, waarschijnlijk mag je wel een beetje krimineel zijn, als je broederlijk deelt met de juiste mensen. |
Citaat:
Marcos was een echte dictatuur . Duterte wil juist meer mensen mogelijkheden en vrijheid geven in zijn stad, door het feit dat hij coruptie en geweld pleging heel hard aanpakt is er nagenoeg geen misdaad meer , en dat schept een gerust gevoel dat resulteerd in vrije handel en meer mogelijkheden voor de burgers . in tegenstelling tot mensen die vroeger bang waren in de stad, en er weg trokken, komen er nu mensen naar de stad om er te wonen te werken en handel te drijven . Er zijn ook geen aanslagen of geweld tegen buitenlandse burgers meer . Die gastvrijheid is toch geheel iets anders dan het Marcos rigime . |
Citaat:
aan te wrijven? Doodseskaders vind ik eerder een juist woord voor mensen die een groep of een familie of een beweging viseren en die willen aanvallen of uitroeien . In Davao is iedereen welkom , als je U gedraagt, doe je dat niet en pleeg je overvallen of teroriseer je mensen , of moordenaars of verkrachters , dan heb je een probleem . Ok Duterte houd er een nogal grove en ingrijpende maatregel op na , maar de bevolking van Davao blijkt het wel te smaken . Hij hoeft maar een paar executie's per jaar te doen en iedereen weet hem aan de regels te houden of weet wat er hem te gebeuren staat . SO what . Heel anderes zou het zijn mocht men kunnen aantonen dat hij mensen laat executeren die onschuldig zijn, omdat ze tegen zijn rigime zijn . Maar zijn onderzoek lijkt zo helder in elkaar te zitten en de gemeenschap speelt hem zoveel details door, dat zijn team de misdadiger heel snel weet te ontmaskeren , alsnog executeerd hij de misdadiger niet , hij krijgt eerst de aanmaning te stoppen en het gebied te verlaten , blijft de misdadiger in zijn stad toeslaan of rondhangen , dan wordt hij gewoon geelimineerd. Voor mij , geen probleem er mee . |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat ik weet over Davao is dat dat machtsmisbruik er niet is . Hij executeerd geen kinderen of geen mensen waarvan twijfel . Ik weet ook niet of uw conclusie terecht is , Een stad waar weinig misdaad is , als angstrigime te beschouwen . De angst was er vroeger weldegelijk en terecht , omdat er zoveel criminaliteit en geweldpleging was . De vraag is dan of het verkeerd is dat zij die alsnog overwegen een misdaad te plegen , het gewoon niet meer doen uit angst om geelimineerd te worden . |
Citaat:
Of heb jij liever weg te zakken in een stad waar je niet mag , kan en durf buiten te komen door het geweld ? |
Citaat:
In feite gooi jij het kind met het badwater weg, maar het lijkt me dat je dat zelf ook wel weet, aangezien je zo'n heldere blik schijnt te hebben. Waarom reageer ik eigenlijk inhoudelijk op je bericht, vraag ik me ook nog af. ben jij een communist? |
Citaat:
En waarom zo een hoge beloning, ik ken er veel hier, die zouden het gratis doen.;-) |
Variatie op het thema
De bevolking van België houdt van de strenge aanpak . Er is in hun land een bende aan het werk die aan geldnapping doet. Mogelijk leden van de bende van de regeringen of politiek . De bevolking is op zoek naar hen en hoe . Zij hebben op een locale tv zender hun boodschap uitgesproken . wie hen levend brengt 200.000 € per gevangen politieker beng je hen dood 400.000 € breng je alleen het hoofd met de ogen er in , dan krijg je 500.000 € zo , voegen zij er aan toe , als je meer wil verdienen moet je ook niet zoveel ballast dragen , enkel het hoofd . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kriminelen weren uit onze menswaardige samenleving i daar een van . en dat is hier echt heel anders . Hier gaat men criminelen met belastinggeld van de burger beschermen en onderhouden . de brave mens moet zwijgen en verder werken . de crimineel heeft rechten en vrijheden en bescherming . Laat er dan maar een paar executeren . en laat mij dan maar in een stad leven waar ik om 11 uur s'avonds nog zonder schrik op straat kan lopen . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be