Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vakbonden: De Croo = harteloze, incompetente boskabouter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178441)

Vigilante VL 26 oktober 2012 14:57

Vakbonden: De Croo = harteloze, incompetente boskabouter

Link: http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobe...nde-kent.dhtml

Alexander de Kleine laat blijkbaar al heel wat stof opwaaien bij zijn tocht doorheen de rokende puinhopen van keizer Maximus Daerden en het overgangsregime van Vincencius Quibus de Menapiër.

Bad Attila 26 oktober 2012 15:00

Er is maar éne boskabouter, en dat is Paulus.

Voor het overige, klassieke vakbondstaal: op de man spelen in plaats van met argumenten af te komen.

vlijmscherp 26 oktober 2012 15:01

jaja, dat worden boeiende begrotingsgespreken!

zeker nu dat Laurette al gezegd heeft dat die 2,1% begrotingstekort toch maar om te lachen was hoor.

Hypochonder 26 oktober 2012 15:12

Los van de argumenten van De Croo waarom hij zoiets zegt heeft hij wel gelijk. In tijden waarin iedereen langer moet werken is het niet goed om uitzonderingen toe te staan want hoeveel zullen er nog volgen? Aan dit tempo waaraan grote bedrijven België verlaten kunnen het er nog duizenden zijn...

Bollywood 26 oktober 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6386929)
Los van de argumenten van De Croo waarom hij zoiets zegt heeft hij wel gelijk. In tijden waarin iedereen langer moet werken is het niet goed om uitzonderingen toe te staan want hoeveel zullen er nog volgen? Aan dit tempo waaraan grote bedrijven België verlaten kunnen het er nog duizenden zijn...

Ook is het oneerlijk voor al diegene die ontslagen worden en niet op brugpensioen mogen vanaf 50. Vandaar geen uitzonderingen meer toelaten!

HRobin 26 oktober 2012 15:16

Citaat:

Klopt, en door die uitzondering(en) toe te staan, maak je het die grote bedrijven nog gemakkelijker om te beslissen met de sluiting/vertrek.

giserke 26 oktober 2012 15:21

Ik hoor dat de ontslagen werknemers minstens 70.000 ballen krijgen.
Dat is meer dan een jaarloon. Ze gaan me toch neit wijsmaken dat ze binnen een jaar geen werk gaan vinden?
Neen geen brugpensioen aan 50. 8O

Xenophon 26 oktober 2012 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6386932)
Ook is het oneerlijk voor al diegene die ontslagen worden en niet op brugpensioen mogen vanaf 50. Vandaar geen uitzonderingen meer toelaten!

Iedereen moet langer werken - minstens tot hun 67, behalve als ze van 50 op brugpensioen gaan... :D

Hoe ongeloofwaardig gaat het nu nog worden?

vlijmscherp 26 oktober 2012 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6386939)
Dat is meer dan een jaarloon. Ze gaan me toch neit wijsmaken dat ze binnen een jaar geen werk gaan vinden?

en waar gaan ze dat werk dan vinden? met z'n 10.000? en hoeveel 50+'ers gaan er gemakkelijk aan werk geraken?

maar brugpensioen op 50 blijft uiteraard onzin, zelfs op 52.

Bad Attila 26 oktober 2012 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6386945)
en waar gaan ze dat werk dan vinden? met z'n 10.000? en hoeveel 50+'ers gaan er gemakkelijk aan werk geraken?

maar brugpensioen op 50 blijft uiteraard onzin, zelfs op 52.

Het probleem is inderdaad ervoor te zorgen dat die mensen terug werk vinden.

Brugpensioen op 50 is uiteraard de gemakkelijkheidsoplossing. Maar eigenlijk is het geen oplossing...

rookie 26 oktober 2012 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6386906)
jaja, dat worden boeiende begrotingsgespreken!

zeker nu dat Laurette al gezegd heeft dat die 2,1% begrotingstekort toch maar om te lachen was hoor
.

alle uitvluchten zijn goed om de hete aardappel door te schuiven.
Benieuwd naar de reactie van baby Decroo en vuurspuwende vulkaan P; De Wael na hun, weeral eens, ronkende verklaringen over de loonlast. 't Belooft nog spannende tijden te worden :lol:

Amon_Re 26 oktober 2012 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6386890)

Alexander de Kleine laat blijkbaar al heel wat stof opwaaien bij zijn tocht doorheen de rokende puinhopen van keizer Maximus Daerden en het overgangsregime van Vincencius Quibus de Menapiër.

lol Quicky heeft het precies net op tijd afgebold :D

Liederik 26 oktober 2012 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6386890)

Was Kortrijk niet eerder grondgebied van de Morinnen? Met zelfs een spill-over naar de Atrebaten?

Bobke 26 oktober 2012 15:42

Citaat:

In tijden waarin iedereen langer moet werken verwacht men van de regering dat die zorgen dat er jobs zijn.
Volgens mij zit hij in die regering en niet de arbeiders van Ford.

HOUZEE ! 26 oktober 2012 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6386939)

Meer dan een jaarloon? Daarvoor moeten de meeste mensen 5jaar werken om zoiets bijeen te sparen.

Freddie 26 oktober 2012 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6386965)
lol Quicky heeft het precies net op tijd afgebold :D

Wat heeft doe idioot daarmee te maken? Brugpensioen is geen pensioen! Dat is dop (aalmoes van de staat) + aalmoes van de ex-baas.

Quickie heeft nu zelf zijn job als minister opgegeven. Ik zou graag eens willen weten hoeveel maanden hij nu nog een ministerwedde gaat ontvangen!

Freddie 26 oktober 2012 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6386994)
Meer dan een jaarloon? Daarvoor moeten de meeste mensen 5jaar werken om zoiets bijeen te sparen.

Heu.... daar gaat vadertje staat een hele flinke hap uit nemen. Het drinkgeld gaat naar de arbeiders. Don Elio maakt met die flinke happen zijn jaarbudgetten goed. Capiche?
Trouwens diegenen die op "brugpensioen" zullen gaan, krijgen die bonus niet. Die bonus is voor de -50ers en afhankelijk van de jaren dienst.

Bobke 26 oktober 2012 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 6387014)
Wat heeft doe idioot daarmee te maken? Brugpensioen is geen pensioen! Dat is dop (aalmoes van de staat) + aalmoes van de ex-baas.

En op die toeslag van de baas houdt de staat de helft in.

1207 26 oktober 2012 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6387043)
En op die toeslag van de baas houdt de staat de helft in.

Maar dat bedrag is geïndexeerd en daarop wordt wel mee uw pensioen berekend.
dat bedrag met een schone bonus om uw huis te renoveren/af te betalen en ge zijt binnen vanaf 2 �* 53jaar.
enne beschikbaar voor de arbeidsmarkt. as ge voor niets 17 �* 1800 netto krijgt en alles is afbetaald zult ge wel eens braaf naar de vdab stappen maar of ge veel goesting hebt tgerug te beginnen?

anyway, iemand moet dat betalen en dus zal de bijna 60j volgend jaar gevraagd worden om er nog een jaartje of 2 bij te doen.
zouden de bonden ook aan die mensen denken?

Raven 26 oktober 2012 16:48

oei oei....

Ik heb al medeleven voor al de mensen, die het nu extra zwaar te verduren krijgen van de deleguees.... Dat Alexander maar oppast, ik steek er mijn hand niet voor in het vuur dat die maffia hem niet zou grijpen en aan een palet vast zouden binden, om daarna tegen hem te swaffelen.... Want daar zijn ze al erg talentvol in geworden overheen de jaren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be