Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Vier jaar cel voor Silvio Berlusconi (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178445)

Hollander 26 oktober 2012 15:31

Vier jaar cel voor Silvio Berlusconi

Citaat:

vandaag, 16:11

De Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi is tot vier jaar cel veroordeeld wegens belastingontduiking.
http://www.vandaag.be/buitenland/108...erlusconi.html

Is dit het, of komt er nog meer bij?

Bad Attila 26 oktober 2012 15:37

:cheer::cheer::cheer:

vlijmscherp 26 oktober 2012 15:38

hij kan nog in beroep gaan.

Stingray 26 oktober 2012 15:40

Hij had nochtans gelijk over de kont van Merkel.

Bad Attila 26 oktober 2012 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6386983)

Ik weet het, en waarschijnlijk zal hij er wel in slagen om, zoals in de andere procedures, de verjaring te doen spelen.

Maar symbolisch is het wel belangrijk. :-P

D'ARTOIS 26 oktober 2012 16:55

Hij zal geen dag in het gevang zitten. Te veel mafia vriendjes zoals Barroso en Trol Rompuy.

Dat is aan de EU kant. De andere kant is de Italiaanse mafia. Nagenoeg de hele politiek is corupt dus zullen ze hem laten gaan. Anders zijn zij het volgende slachtoffer.

Munglik 26 oktober 2012 16:56

Hopelijk gaat het niet verlopen zoals bij Nixon.

eno2 26 oktober 2012 17:02

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 6387091)
Hij zal geen dag in het gevang zitten. Te veel mafia vriendjes zoals Barroso en Trol Rompuy.

Belachelijke vergelijking

Wat hebben jouw loze doelwitten aan maffieuze praktijken gepresteerd

Citaat:

Dat is aan de EU kant. De andere kant is de Italiaanse mafia. Nagenoeg de hele politiek is corupt dus zullen ze hem laten gaan. Anders zijn zij het volgende slachtoffer
Belachelijke bewering.
Kom met substantie ipv loze beweringen

-Jo- 26 oktober 2012 17:23

Slechts 4 jaar... Een nulletje achter de vier ware beter geweest. Maar wat niet is, kan nog komen. Hopelijk.

eno2 26 oktober 2012 17:39

Hij gaat niet zitten en wellicht wordt hij nooit definitief veroordeeld.

D'ARTOIS 26 oktober 2012 17:44

[quote=eno2;6387105]
Citaat:

Belachelijke vergelijking

Wat hebben jouw loze doelwitten aan maffieuze praktijken gepresteerd

Belachelijke bewering.
Kom met substantie ipv loze beweringen
Dat je het antwoord daarop niet kent, of niet weet, is niet mijn probllem maar het jouwe.

Maar om je even wakker te schudden: Berlusconi kon in de EU rustig zijn gang gaan, Merkel schofferen en deze twee kloyo's in duplo deden helemaal niets.

Als je een EU aanhanger bent prima.

Voor mij geen probleem.

Belachelijke beschuldigingen? Hoe naief wil je zijn?

Esperanza 26 oktober 2012 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6386983)

Zopas gehoord op de radio. Zijn advocaten hebben beroep aangetekend. Na een eventuele bevestiging van het vonnis gaan ze automatisch naar Cassatie.

Die gevangenisstraf zal dus nog niet voor meteen zijn.

Hypochonder 26 oktober 2012 17:59

Ze gaan het natuurlijk rekken tot in de oneindigheid, dat zie je van hier al aankomen. Dat Berlusconi gelieerd is met de maffia lijkt me ook heel duidelijk. Die kerel heeft Italië in een diep dal gestort en ze zijn nog niet door het diepste van het dal gegaan. Dit is wel het beste voorbeeld waarom zakenmensen niet geschikt zijn om landen te regeren.

zonbron 26 oktober 2012 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 6387091)

Dat is aan de EU kant. De andere kant is de Italiaanse mafia. Nagenoeg de hele politiek is corupt dus zullen ze hem laten gaan. Anders zijn zij het volgende slachtoffer.

Treffend.

2!

D'ARTOIS 26 oktober 2012 19:16

Luister en huiver.

Deze man - superijk met kapitalen - heeft alles geschofferd wat maar te schofferen was.

Valt op super jonge meiden (niet dat ik het hem kwalijk neem) maar zoiets past niet als politicus.
Maar zelfs daar had hij lak aan.

Ok, wees dapper en pak je nederlaag. Maar nee, mafiavriendjes zullen hem wel vrij houden en dat teknt dan direct de lijn van de moraliteit in de EU.

Sjaax 26 oktober 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6386967)
Vier jaar cel voor Silvio Berlusconi

Wanneer en hoe lang Berlusconi in de cel moet zitten, vind ik niet zo interessant. Hij is 76, zijn politieke rol is uitgespeeld.

Waar ik meer benieuwd naar ben, is de toekomst van de PdL, de partij van Berlusconi. Wat zal er gebeuren in de Italiaanse politiek? Kan links profiteren van de val van B.?

-Jo- 26 oktober 2012 21:17

Enkel het fascisme kan Italië redden. Redden van de uitwassen van het kapitalisme en uit de ijzeren greep van de octopus.

D'ARTOIS 26 oktober 2012 21:20

Ook dat niet. In Italie overwint het grootste kwaad. Niet voor niets is de VS zo crimineel geworden. Alle maffianen die daar een dikke boterham zagen liggen.

Nvalid 26 oktober 2012 21:47

vier jaar cel voor Silvio Berlusconi is een aantrekkelijke krantekop dat de afname van de kranten behoorlijk doet stijgen,meer stelt dit niet voor

Aligator 26 oktober 2012 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6386967)
http://www.vandaag.be/buitenland/108...erlusconi.html

Is dit het, of komt er nog meer bij?

Ik ben vrijwel zeker dat hij geen dag in het gevang zal zitten ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be