![]() |
Als men .... de problemen kent maar niet durft aanpakken
Uit:
http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx Waarom doet men niets? Uit conservatisme ? Denken we dat we 'ongenaakbaar' zijn in onze welvaart ? Citaat:
|
Goeiemorge , this is la belgique :-)
|
Ik ben dit land zo erg moe he... pfff
Maar ja, waar moet men heen? Ik ben geen gelukzoeker zoals de mensen die naar hier "vluchten". Ik neem geen sprong in het duister met een gezin. Dus tjah... hier blijven werken en jaknikken zal de boodschap zijn vrees 'k... |
Citaat:
Het gaat hier leuk worden. |
Citaat:
|
Citaat:
de meeste politiekers zijn ook geen econoom. Geen enkele, dus ook die van N-VA niet. Wellicht kan de regering een aantal capabele mensen consulteren om hen te helpen. |
Dat oeverloze gepalaver ... Ik word er zo moe van, Gertje.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontslagvergoeding wordt opgebouwd met jaren werken, en als bediende moet je al minstens vijf jaar in dienst zijn, voordat er een half jaar moet worden uitbetaald bij ontslag,voor arbeiders is dit na vijf jaar iets van 35 werkdagen, wil die mevrouw nu zeggen dat dit het probleem zou zijn?? Denk het niet. Onze pensioenen zijn redelijk laag, er is al armoede onder bejaarden, daar aan komen??? Foute maatregel! Ziekteuitkeringen? Je wordt wanneer je bij de mutualiteit zit eerst om de drie maanden, en pas na een jaar jaarlijks opgeroepen, dus echt wel gecontroleerd, en genoeg mensen vliegen ervan af, soms zelfs ten onrechte. Bovendien zitten veel zieken in progressieve tewerkstelling, dus wat wil die mevrouw eigenlijk, dan mensen hun gezondheid kapot maken? Wat je wel kunt doen voor ALLE uitkeringen, betaal niet meer een zes dagen per week, niemand werkt meer dan vijf dagen dus mag de uitkering worden aangepast, het zes dagen systeem is oudbollig en in praktijk onbestaande. Dat bespaart veel geld. Voer liever een activeringsbeleid in sociale woningen,maak werk van werkelijke beleleiding vanuit de vdab, en ja dan moeten ambtenaren ook uit hun stoel komen! Volg mensen op die door eigen toedoen hun werk kwijtraken, omdat ze gewoon geen zin hebben of omdat ze voldoende dagen hebben om een uitkering te krijgen. Op één punt heeft ze gelijk, schaf de bijzondere statuten voor ambtenaren, waaronder vast benoemingen, af. De indexsprong volgt de levensduurte,zo stref je vooral werkende armen want die zijn er nu al, beperk eerder de hogere inkomens en laat die indexsprong voor hen een keer passeren. Makkelijker opzeggen?? In tijden waarin de crisis vooral lagere en gemiddelde inkomens treft is dat grof, zo komen nog meer mensen op straat! |
Ik blijf erbij. Opcentiemen ipv procenten. Het brood is voor iedereen even duur
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom dat geen goeie oplossingen zijn, daar kan je natuurlijk geen zinnig woord over zeggen. Zo kennen we u wel Henri, veel geblaat, nul inhoud. |
Citaat:
Die oppositie waar u het over heeft, heeft totaal geen ervaring. ik stel me ook vragen over het aantal capabelen in hun rangen. Herinner u het plan van hun beste econoom Danny Pieters die Brussel ging afschaffen. U staat me toch toe zulke oppositie als onbekwaam te beschouwen ? |
De economische en politieke modellen volstaan niet meer. Dat zeiden we drie jaar geleden al. Het gebrek aan nieuwe vormen van kolonialisme maakt dat de neger, de indiaan, de moor, niet meer als excuus gebruikt kunnen worden.
De limieten van de systemen zijn bereikt. Enkel een radicale breuk daarmee kan soelaas brengen. Al de rest is symptoombestrijding om het failliete in stand te houden. En of we het nu over een dorp hebben, of over Vlaanderen, België of de EU, dat blijft al gelijk. Het blijft ook gelijk welke partij bestuurt en welke niet. Ook dat is allemaal niks nieuws. De kwestie is niet dat men de problemen niet durft aan te pakken. Men kán ze gewoon niet aanpakken. Een stukje ergens wegnemen om een gat te dichten, veroorzaakt een lek ergens anders. Drie jaar geleden schreven we het al: it's game over. Van de politici, de partijen, de vakbonden, de patronaten, hoeven we niks te verwachten. We gaan het zelf moeten doen, en als we dat niet durven of niet willen, tja, dan gaan we met z'n allen mee in de dieperik. Ook dat is niks nieuws. |
Citaat:
|
Citaat:
We gaan eens zien of N-VA het in A'pen gaat oplossen, of dat Meneer De Wever volgend jaar op Het Schoon Verdiep gaat lopen om zich Federaal te engageren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be