![]() |
De traditionele partijen verliezen leden
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...0201348335.htm
Citaat:
|
Volgens mij gewoon diepgewortelde angst voor verandering, vooral gevoed door gepolariseerde media en verzuilde, hebberige politici. Zij die wegtrekken beginnen stilaan de gevolgen daarvan te zien.
|
Het beste ware dat alle partijen hun ledenaantallen zagen verschrompelen tot niks. Zodat ze zichzelf moeten opdoeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vooral opportunisten en eigenbelangers switchen naargelang de uitslag van de verkiezingen.
diegenen die daaruit enige conclusie over het gedachtengoed van een partij trekken, doen mijn diepste medeleven over hun wereldvreemdheid. |
Citaat:
Dit heeft alles met de demografie te maken. SP.a-leden sterven gewoon uit. Door het feit dat de bevolking steeds ouder werd, is dit fenomeen enige tijd kunnen worden uitgesteld, maar sterven moet men nu eenmaal toch. En dit ziet men nu in deze harde cijfers terug. Dit zal men nu ook binnenkort in de cijfers van CD&v terugzien. Opvallend is dat men geen gegevens van N-VA opvoert. Zou het contrast te groot zijn ? |
In de Standaard, wel enkel maar de hoofdlijn, want ik heb geen abonnement
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- De vergrijzing. - De massale intrede van de zwevende kiezer. |
Citaat:
|
Citaat:
Het ledenaantal is een minder betrouwbare indicator. Zo ken ik iemand in mijn dorp die lid is van de Open VLD en op 14/10 opkwam voor de N-VA. |
Citaat:
|
Als de N-VA zou verdwijnen komt er nog iets groters en Vlaamser in de plaats.
Die evolutie is voor iedereen goed te zien. Natuurlijk kweekt dat individuen in het linkse en belgische landschap ,die uit pure gramschap tapijtbijtend door hun living rollen. Daar gaan nog vodden van komen, want een kat in het nauw... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be