Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   15 jaar cel voor LinkerOever (Antwerpen) verkrachter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178743)

DeProf_eet 2 november 2012 14:50

15 jaar cel voor LinkerOever (Antwerpen) verkrachter

http://www.standaard.be/artikel/deta...ign=middagmail

Is dat misschien toevallig dat dit weer een moslim is ?

Hebt U enige verontwaardiging van de moslimgemeenschap vastgesteld ? Ik niet.

Ik dacht van niet, want laten we wel wezen dit is hem volgens zijn koran boekje toegelaten want het zijn toch niet-gelovigen die hij verkracht heeft ? Hij is volgens de letter van de Islam een goede moslim. Of zie ik dat mis ?

Xenophon 2 november 2012 14:52

Wat een komedie, straffen tot 15 jaar worden immers niet meer uitgevoerd.

circe 2 november 2012 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6397552)

Ik dacht van niet, want laten we wel wezen dit is hem volgens zijn koran boekje toegelaten want het zijn toch niet-gelovigen die hij verkracht heeft ? Hij is volgens de letter van de Islam een goede moslim. Of zie ik dat mis ?

klopt. het is hier dar al harb en die slachtoffers zijn gewoon "spoils of war" oorlogsbuit.
En oorlogsbuit mag worden gebruikt als ze er zin in hebben. ( verkracht? hoezo verkracht? dat woord kent de moslim niet hoor). Ze hoeven zelfs geen coitus interruptus te doen, want Allah beslist toch of ze zwanger worden of niet.

15 jaar, binnen VIJF jaar loopt dat manneke dus terug in mijn buurt.

Waarom mogen we in feite die achternaam niet kennen? hij is nu toch veroordeeld?

maddox 2 november 2012 15:01

15 jaar voor een veelvuldig verkrachter, welke religie die ook aanhangt, is gewoon idioot weinig.

Ge krijgt dat al als ge op deftige schaal belastingen ontdoken hebt.

DeProf_eet 2 november 2012 15:15

Men heeft volgens mij moedwillig geweigerd om dat naar assisen te verwijzen en er en doodgewone correctionele zaak van gemaakt. Nog wat meer moslim gepamper dus. En idd. staat hij mogelijk binnen vijf jaar al terug op straat. Echt wraakroepend is dat.

alice 2 november 2012 15:34

Citaat:

Zeg doe gewoon! Voor mij moet echt niet een collectieve mea culpa geslagen worden door alle moslims, omdat er een verkrachter is met Islamitische achtergrond.

Wat niet wegneemt dat er onder mannelijke moslims dringend werk te maken valt van hun opvattingen over wat vrouwen mogen, en hun interpretatie daarvan die niet strookt met rechten van vrouwen hier.
Laten moslims daar werk van maken, die mentaliteit moet veranderen, daar is iedereen mee gebaat.

Xenophon 2 november 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6397599)
Men heeft volgens mij moedwillig geweigerd om dat naar assisen te verwijzen en er en doodgewone correctionele zaak van gemaakt. Nog wat meer moslim gepamper dus. En idd. staat hij mogelijk binnen vijf jaar al terug op straat. Echt wraakroepend is dat.

Het is standaard praktijk van de raadkamers om zulke zaken te verwijzen "met verzachtende omstandigheden." Wat in de praktijk wil zeggen dat het correctioneel wordt in plaats van Assisen.

De voorbereiding alleen al van zulke zaken in Assisen neemt jaren in beslag, op de manier dat men daar werkt zouden ze al snel tientallen jaren achter staan, dus wordt het in de meeste gevallen correctioneel.

Rudy 5 november 2012 15:09

Citaat:

Die kans is hoogstwaarschijnlijk ja. Toevallig.
Ik begrijp dat dit voor simpele zielen die zich krampachtig vastgrijpen aan de simpele zieltogende Vlaamse identiteit niet zo evident is.

Johan Bollen 5 november 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6397580)
15 jaar voor een veelvuldig verkrachter, welke religie die ook aanhangt, is gewoon idioot weinig.

2

In de eerste plaats dient ervoor gezorgd te worden dat herhaling uitgesloten is. Een enkelband met GPS waarvan de gegevens worden bijgehouden tot de pensioenleeftijd bijvoorbeeld, na de gevangenisstraf. Ik ben tegenstander van een steeds grotere volkscontrole, maar er zijn uitzonderingen.

Johan Bollen 5 november 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6397633)
Wat niet wegneemt dat er onder mannelijke moslims dringend werk te maken valt van hun opvattingen over wat vrouwen mogen, en hun interpretatie daarvan die niet strookt met rechten van vrouwen hier.
Laten moslims daar werk van maken, die mentaliteit moet veranderen, daar is iedereen mee gebaat.

Dat lijkt inderdaad dringend daar werk van te maken. Ik ken meisjes uit Bolivia die in Frankrijk zijn gaan studeren, zonder ook maar het minste anti moslim sentiment van huis uit, die na een jaar lastig gevallen geweest te zijn door moslims (zo van..."jij mag niet op dit bankje een boek zitten lezen, trap het af" en erger) onthutst vast stellen bij zichzelf dat ze een racistische reflex beginnen ontwikkelen tegenover moslims. Ik ben sterk geneigd de oorzaak te zoeken bij de ongepaste houding van die moslims tegenover vrouwen en niet bij die meisjes zelf.

Soms worden ze omwille van hun uiterlijk verward met moslima's blijkbaar en dan is de discriminatie erger, zegt men me.

Eberhard Leclerc 5 november 2012 21:54

Citaat:

Een andere serieverkrachter, Van Gheluwe, kreeg 0 jaar. Hij leeft nu van een uitkering van de Belgische staat in Frankrijk.

Waarom dat verschil eigenlijk?

Citaat:

Nee, geen toeval.

Moslims worden voor dit soort zaken gestraft, rk witmannen ontspringen de dans.

Zo wil het eigenvolk het.

Citaat:

Waren het moslimrechters dan die deze man veroordeelden?

Moslims die de wet Lejeune verzonnen?

Moslims die de strafmaat in het wetboek bepalen?

(Link graag)

DeProf_eet 5 november 2012 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6403365)
Waren het moslimrechters dan die deze man veroordeelden?
Moslims die de wet Lejeune verzonnen?
Moslims die de strafmaat in het wetboek bepalen?
(Link graag)

Uitermate domme opmerking. Het zal natuurlijk beteren wanneer de sharia wet ingevoerd word zeker Heer Lejeune ? Wanneer moslimrechters mogen oordelen uiteraard

Vergeet echter een ding niet beste rapper, de sharia wet zal linkiewinkies van jouw soort ook niet toelaten. Allah duld zoiets niet en zeker geen rapmuziek.

Een 20-tal zweepslagen in het openbaar zal wel het minimum zijn. Of een jaartje brommen in een moslimgevangenis.

Eberhard Leclerc 5 november 2012 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6403583)
[ Het zal natuurlijk beteren wanneer de sharia wet ingevoerd word zeker .....

Ik denk niet dat Vangheluwe dan met een vette uitkering in Frankrijk zou zitten idd.

Maar ik snap dat jij het heel zielig zou vinden als jouw blanke kinderverkrachters moeten wegrotten in het cachot.

Anders zou je namens de autochtone gemeenschap al je excuses aangeboden hebben , nietwaar?

DeProf_eet 6 november 2012 00:13

Geef nu eens een inhoudelijke repliek want ik begin te betwijfelen of je dat wel kan. Het gaat hier niet over van Geluwe en ik antwoord op jouw repliek over die niet-moslimrechters, waar jij duidelijk wil aantonenen dat die verkrachter in het geval van moslimrechters er niet zo goedkoop was vanaf gekomen. En allemaal moslimrechters is toepassing van de sharia wet. Is dat nu zo moeillijk te verstaan ? Of kom je pas van een optreden ?

Eberhard Leclerc 6 november 2012 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6403639)
Het gaat hier niet over van Geluwe

Dat gaat het wel.

Jouw topic titel: 15 jaar cel voor LinkerOever (Antwerpen) verkrachter

Ik heb je eerder uitgelegd dat het geen toeval is dat moslims wél gevangenis straf krijgen voor dit soort misdaden en witte rk geestelijken niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6403639)
waar jij duidelijk wil aantonenen dat die verkrachter in het geval van moslimrechters er niet zo goedkoop was vanaf gekomen.

Oh , maar om autochtone kinderverkrachters de bak in te draaien heb je geen moslimrechters nodig hoor. In andere Europese landen is de verjaring afgeschaft en worden deze reetkevertjes netjes in het cachot gezet. Ook door witte rechters.

De eigenvolkrechters denken daar anders over. Ik stel dat droog vast.

circe 6 november 2012 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6403365)
Een andere serieverkrachter, Van Gheluwe, kreeg 0 jaar. Hij leeft nu van een uitkering van de Belgische staat in Frankrijk.
Waarom dat verschil eigenlijk?

Spijtig genoeg bestaat er verjaring op pedofiele feiten. Waarom is me een raadsel.
Omdat hij dus niet veroordeeld k�*n worden, blijft hij zijn riant pensioen ontvangen.
Hopelijk komt het andere slachtoffer nog boven water omdat die feiten niet zouden verjaard zijn.

Citaat:

Moslims worden voor dit soort zaken gestraft, rk witmannen ontspringen de dans.
Zo wil het eigenvolk het.
Pedofiele toestanden en incestueuze toestanden bij moslims komen niet aan het licht, en indien ze te laat aan het licht komen dan geldt ook hier de verjaring.
Tot nader order is iedereen hier gelijk voor de wet, zo wil het eigen volk het zeker.

Indien U sharia wetten wil toepassen, hou er dan rekening mee dat daar om een verkrachting te bewijzen VIER (4) mannelijke getuigen voor nodig zijn, of ACHT (8)vrouwen (een vrouwelijke getuige geldt nu eenmaal slechts voor de helft omdat moslima's een mankement aan hun hersenen hebben volgens hun profeet).
Daarom zijn er ook zo weinig verkrachtingen in islamitische paradijzen.

Bad Attila 6 november 2012 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6403319)
2

In de eerste plaats dient ervoor gezorgd te worden dat herhaling uitgesloten is. Een enkelband met GPS waarvan de gegevens worden bijgehouden tot de pensioenleeftijd bijvoorbeeld, na de gevangenisstraf. Ik ben tegenstander van een steeds grotere volkscontrole, maar er zijn uitzonderingen.

Er zit ook 10 jaar TBS tussen. Indien nodig kan hij dus 25 jaar binnenzitten...

Johan Bollen 6 november 2012 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6404930)
Er zit ook 10 jaar TBS tussen. Indien nodig kan hij dus 25 jaar binnenzitten...

Daar zijn potentiële toekomstige slachtoffers vet mee. Wat is 'indien nodig'? Alsof het gedrag in de gevangenis iets zegt over zijn lust eens op straat.

Bad Attila 6 november 2012 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6404959)
Daar zijn potentiële toekomstige slachtoffers vet mee. Wat is 'indien nodig'? Alsof het gedrag in de gevangenis iets zegt over zijn lust eens op straat.

Dat is het hem juist: na zijn 15 jaar kan hij nog 10 jaar blijven zitten indien hij nog steeds een gevaar betekent voor de maatschappij.

Is momenteel de beste manier om de potentiële slachtoffers te beschermen.

Johan Bollen 6 november 2012 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6404991)
Dat is het hem juist: na zijn 15 jaar kan hij nog 10 jaar blijven zitten indien hij nog steeds een gevaar betekent voor de maatschappij.

Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk verloopt. Na vijf jaar op straat? Is dat niet het meest voor de hand liggende scenario heden ten dage?

P.S. Je zou nog jaloers worden op criminelen tegenwoordig. Daar stopt de overheid meer geld en moeite in dan in iemand die geen inkomen heeft maar braaf is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be