Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Als een dokter zijn eigen ramen gaat schilderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178765)

Stingray 3 november 2012 11:01

Als een dokter zijn eigen ramen gaat schilderen

Ik zag een tijd geleden mijn dokter zijn eigen ramen schilderen. Het verwonderde mij enigszins, want het was op een werkdag waarop hij normaal zituur heeft.

Tijdje later moest ik naar mijn dokter omdat ik ziek was. Ik sprak erover dat ik hem had zien schilderen en dat ik er mij over verwonderde. Hij zei dat het hem duurder uitkwam. Het verschil tussen datgene wat hij de schilder bruto moest betalen en wat hij netto overhield van zijn loon, maakte dat het hem beter uitkwam om het zelf te doen....

Moet er nog zand zijn ?

'XIII' 3 november 2012 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6398777)
Ik zag een tijd geleden mijn dokter zijn eigen ramen schilderen. Het verwonderde mij enigszins, want het was op een werkdag waarop hij normaal zituur heeft.

Tijdje later moest ik naar mijn dokter omdat ik ziek was. Ik sprak erover dat ik hem had zien schilderen en dat ik er mij over verwonderde. Hij zei dat het hem duurder uitkwam. Het verschil tussen datgene wat hij de schilder bruto moest betalen en wat hij netto overhield van zijn loon, maakte dat het hem beter uitkwam om het zelf te doen....

Moet er nog zand zijn ?

Er zijn veel dokters die het zout op hun patatten niet verdienen.
Ben je er zeker van dat jouw dokter de beste keuze is in jouw buurt?

vrijevlaming 3 november 2012 11:21

Allemaal de schuld van nva

t-boneSteak 3 november 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6398787)

^^ Dit dus

Stingray 3 november 2012 12:37

Citaat:

Ja

De schoofzak 3 november 2012 12:44

Citaat:

how how,
zooo erg is 't nu ook weer niet hé.

.

Zwitser 3 november 2012 12:47

Citaat:

Moet er nog zand zijn ?

Coase laat groeten...

Stingray 3 november 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6398901)
Coase laat groeten...

?

'XIII' 3 november 2012 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6398899)
how how,
zooo erg is 't nu ook weer niet hé.

.

Er zijn er een pak die bijlange niet van het rijke doktersleventje kunnen genieten dat ze voor zichzelf droomden. Ook hier geldt dat de olie komt bovendrijven.

subocaj 3 november 2012 13:44

Citaat:

Moet er nog zand zijn ?

Slimme dokter.
Doe zoveel mogelijk zelf was de slogan in het verleden en word de slogan van de toekomst.

'XIII' 3 november 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6398957)
Slimme dokter.
Doe zoveel mogelijk zelf was de slogan in het verleden en word de slogan van de toekomst.

Ja, de economie zal 'bloeien'... of neen, het is 'bloeden'.

tschoon verdiep 3 november 2012 14:01

Of gewoon ne gierige?

maddox 3 november 2012 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 6398990)
Of gewoon ne gierige?

Of ne handige met wat tijd over. Er zijn nu eenmaal mensen die graag eens iets anders doen en er het resultaat van willen zien.

tschoon verdiep 3 november 2012 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6398999)
Of ne handige met wat tijd over. Er zijn nu eenmaal mensen die graag eens iets anders doen en er het resultaat van willen zien.

In het motto van wat jezelf doet, doe je beter.
Is ook een stuk ontspanning.

subocaj 3 november 2012 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 6398990)
Of gewoon ne gierige?

Dat geld dat jij uitgeeft aan het werk, heb ik geen belastingen en geen BTW op betaald en moet ik nergens de gierige voor uithangen.
Ik kan het dus uitgeven om goed te leven

Don Quichote 3 november 2012 15:04

Geen erg.

Mijn vrouw zag daarstraks in de muziekwinkel een huisgezin ,die naar kledij en houding te zien het niet erg breed hebben.
Zij kochten voor 90 Euro cd's.

Zoiets doet de economie draaien.

We moesten eens weten hoeveel geld sommigen spenderen aan GSM.
Fortuinen om te lullen.

De schoofzak 3 november 2012 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6398935)
Er zijn er een pak die bijlange niet van het rijke doktersleventje kunnen genieten dat ze voor zichzelf droomden. Ook hier geldt dat de olie komt bovendrijven.

Prietpraat.

Harde linken willen we zien.

.

Pericles 3 november 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6399156)
Prietpraat.

Harde linken willen we zien.

.

Ge moet eens een dakwerker laten komen . 55 a 60 euro per uur. Daarvoor moet een huisdokter al 3 patiënten per uur behandelen . Een dokter die zijn werk goed wil doen haalt dat niet.

Hot_rod 3 november 2012 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6399167)
Ge moet eens een dakwerker laten komen . 55 a 60 euro per uur. Daarvoor moet een huisdokter al 3 patiënten per uur behandelen . Een dokter die zijn werk goed wil doen haalt dat niet.

Wet van vraag en aanbod hé. Zolang die dakwerkers veel werk hebben en de mensen hun vraagprijs betalen, zullen die zoveel blijven vragen. Dat kan je moeilijk gaan vergelijken met dokters aangezien zij in een gezondheidszorg systeem zitten en hun maximum vraagprijs bepaald wordt door de overheid.

Pericles 3 november 2012 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod (Bericht 6399176)
Wet van vraag en aanbod hé. Zolang die dakwerkers veel werk hebben en de mensen hun vraagprijs betalen, zullen die zoveel blijven vragen. Dat kan je moeilijk gaan vergelijken met dokters aangezien zij in een gezondheidszorg systeem zitten en hun maximum vraagprijs bepaald wordt door de overheid.

Ja , maar dat doet niets af aan de feiten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be