![]() |
BOEK: Kroniek van een aangekondigd onheil
Als er eens een verfrissend goed boek kan gelezen worden is het wel dit:
http://www.aspeditions.be/article.as..._id=KRONIE740Z Citaat:
In voorraad € 24,95 ISBN: 9789057181528 410 pagina's Verschijningsdatum: 03/11/201 |
Citaat:
|
Peter Calluy,de eerste die destijds waarschuwde waar de toen nog jeugdige Belkacem qua radicaliteit zoal voor stond...
En die gelijk straathoekwerker af was.... Dank zij het destijds rode gemeentebestuur van boom.... http://www.knack.be/nieuws/belgie/kn...0115218585.htm |
Citaat:
"Dit artikel verscheen in Knack op 12 maart 2008" en nog niet geleerd. |
De vraag die zich klaarduidelijk opdringt luid: Hoe bevrijd men een onherroepelijk besmette bevolking van de islam.
Islam, is de kwaal die zich de laatste jaren heeft opgedrongen en welke, zowel voor de bezetenen (uitstralers) als voor de slachtoffers ervan, voor onleefbare ervaringen zorgen. De bijgevoegde link toont moslima Wafa Sultan te woord, welke over de Islam geen goed woord over haar lippen kan krijgen! 8O http://www.youtube.com/watch?v=RFN8ahYN1b0 <http://www.youtube.com/watch?v=RFN8ahYN1b0> |
Citaat:
|
Ik heb het boek niet gelezen, maar ik verwacht dat het vooral zal gaan over het gevaar van de radicale islam.
Toch vraag ik me af of het wel die radicale islam is die weegt op deze samenleving. Ik heb nog nooit een autobom voor mijn deur gehad, mijn vriendin werd nooit uitgescholden door moslim extremisten, zitten de gevangenissen vol met terroristen? Het zijn niet de extremisten die via de politiek allerlei voordeeltjes afdwingen. Eerder andersom zijn het de zogenaamde moderne-vrijzinnige-gematigede-nietpraktiserende moslims die met hun "iedereen welkom (en dan nog liefst zo veel mogelijk)"-politiek een brede basis creëert, waaraan dit radicalisme zich kan voeden. Ik vrees dat men zich een beetje blind staart op dat luid segment, en voorbijgaat aan wat echt belangrijk is. |
Citaat:
U zit er namelijk een heel voetbalstadium naast. Koop het, of vraag tenminste aan uw bibliotheek om er eentje aan te schaffen. Het is weldegelijk de moeite waard. |
Citaat:
Het zou alvast een trendbreuk zijn, moest hij dit veel breder zien. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wacht op signalen dat het adjectief 'laks' overbodig wordt bij het substantief 'overheid'. Iets van lange adem, vrees ik. |
Citaat:
Wij maken ons zorgen over Lucky Luke met een sigaret in de mond in een strip en zorgen ervoor dat leerstof voor jonge kinderen gefilterd wordt op zaken die pedagogisch niet constructief zijn. Maar we tolereren wel de koran die bol staat van pedagogische en ethische zaken die zelfs verboden zijn volgens grondwettelijke principes. In de Bijbel ook? (ben advocaat van de duivel even). Ik ken alleen 'oog om oog, tand om tand.' (wraak) Het dikke probleem is die godsdienstvrijheid. |
Citaat:
De indoctrinatie van jongeren met radicale ideeën, in casu de Islam, is in vele gevallen een belemmering op de ontwikkeling. Zo krijgen (voornamelijk mannelijke) jongeren bij verschillende verenigingen waarover o.a. Peter Calluy het heeft boodschappen als: geen gezag aanvaarden van vrouwen/ongelovigen. Niet (actief) deelnemen aan schoolvakken die in strijd zijn met de Islam, ik denk maar aan biologie (evolutieleer), sexuele voorlichting (anticonceptiva) en zelfs gewoon algeheel wetenschappelijk onderwijs (alle kennis staat in de Koran). Jonge geesten zijn makkelijk beïnvloedbaar en zullen dit ook makkelijk uitvoeren zoals verschillende (vooral vrouwelijke) leerkrachten al ervaren in de concentratiescholen. Het resultaat laat zich raden, Mohammed, Youssef e.a. die geluisterd hebben naar de pipo's van pakweg Al mawada, JVI of andere buizen grandioos op school. Niet één keer maar meerdere keren. Hierdoor verlaten zij de (middelbare) school zeer vaak zonder diploma. hierdoor geraken zij natuurlijk gemarginaliseerd in de maatschappij, niet in het minst op de arbeidsmarkt. Zo ziet u, extremistische praatjes zijn niet ongevaarlijk zolang er geen autobom aan uw voordeur ligt. Dat is een uitermate lichtzinnige denkwijze. Organisaties als Al Mawada met duizenden leden ondertussen (voornamelijk jongeren) zorgen er voor dat deze jongeren en masse falen in de maatschappij om hen daardoor makkelijk te kunnen hergebruiken in wat zij noemen de 'Jihad'. Deze organisaties marginaliseren dus opzettelijk (!) jongeren van allochtone origine om dan achteraf te kunnen stellen dat het door de racistische Belgen is dat zij geen werk/geld hebben, enz. Ik raad iedereen aan dit boek te lezen. Het laat ons twee fenomenen heel duidelijk zien nl. 1) Politici sluiten uit zuiver electorale redenen hun ogen voor deze problematiek. Zij willen immers een bepaald kiespubliek niet te veel tegen de haren instrijken. Dit doen zij ten koste van een uitverkoop van de basisprincipes van een moderne rechtstaat. 2) Organisaties als Al mawada zijn geen marginaal verschijnsel meer in het genre Blood & Honour waar men van over heel Europa slechts 200 mensen tezamen krijgt. Deze zijn groot en hebben nu al een nefaste invloed op de toekomst van allochtone jongeren. Zeker de jongens. Het is schrijnend en alarmerend tegelijkertijd dat men dit laat gebeuren. Moesten het neonazistische standpunten zijn die in deze verenigingen werden verkondigd zou men in de wetstraat over elkaar zitten rollen om als eerste de meest strenge sancties te vragen voor de camera. Nu blijft het oorverdovend stil. Geen reactie van Patrick Marnef (ex-burgemeester Boom, SP.a), geen reactie van Caroline Gennez, geen reactie van Bart Somers of Patrick Dewael. Wie het boek heeft gelezen weet naar waar ik verwijs. Maar een ex-VB'er als schepen. Ho ho! Daar kan de SP.a zich niet achter scharen. Dat is immers veel ernstiger dan alles wat in dit boek naar boven komt. |
Citaat:
|
Citaat:
de sector wordt bestuurd en gestuurd door zeer hoog opgeleiden etc. So much for "the credentials". |
Citaat:
Buikgevoel compenseert grotendeels diploma's en credentials, een beetje zoals circe haar hele oeuvre hier... |
Citaat:
Ik heb er dus twee momenteel: 'Kroniek van een naderend onheil' en 'Vijftig tinten'. Dat gaat zeer plezant worden. Je hebt een vrij heldere samenvatting gegeven van wat je in dat boek kan verwachten. |
Citaat:
Hoeveel slachtoffers van fysiek, verbaal en psychisch geweld maken de extremisten dagelijks? Ik denk ook niet dat het de extremisten zijn die uiteindelijk via de politiek van alle moslim-voordeeltjes gedaan krijgen, en dus de positie van de islam proberen inbetoneren. Ik weet zeker dat er één deze dagen nog wel eens iets ernstig gebeurt, maar alles te samen blijft het een niche. Evengoed zonder die radicale islam is er een belemmering op de ontwikkeling van deze jongeren. Evengoed voor de Shoarma4belgium-tijd in Boom werd mijn vriendin uitgescholden. Overigens is dit soort islam een mooie alibi voor bovengenoemde politici, om alles wat er misgaat met de moslims, in verband te brengen met dat luid segment waar de meeste moslims trouwens toch niets mee te maken willen hebben. |
Citaat:
De radicale islam, speelt zeer handig in op de gebrekkige identiteitsvorming van ontzettend veel vooral Marokkaanse jongeren in " aandachtswijken". Zij bieden een superieure identiteit als moslim, tegen de samenleving, tegen Westerse waarden, tegen iedereen die anders is waartoe je ook medegelovigen mag rekenen. In die zin hebben die groeperingen die zeggen de " ware islam, ontdaan van culturele invloeden te verspreiden" bijzonder veel invloed onder jongeren en geven hen een vrijgeleide om te discrimineren, geweld te plegen, overlast te bezorgen en in de criminaliteit te gaan. Zeggen zij letterlijk tegen die jongeren" doe maar"? Nee, maar hun boodschap vormt wel voor die jongeren de basis om dat gedrag te stellen, een goed voorbeeld is het gedrag bij rellen. DE link tussen Westerse waarden en de verdrukking van Palestijnse broeders met hulp van Amerika betekent voor die jongeren dat je politie als de bezetter moet zien en niet als ordehandhaver, een proces waarbij ook steevast een imam naar voren wordt geschoven die " kalmeert en toeleidt tot de moskee". De boodschap dat ordehandehavers gezag hebben zullen radicale organisaties niet geven. Dus het antwoord lijkt me" ja, radicale islam , vooral het salafisme heeft een duidelijke invloed op de samenleving, ookal is niet iedere jongere lid, en is het niet zozeer enkel een aanslag die je als invloed moet zien". Kijk naar de opkomst van die islampartij, waar zij voor staan is de aanpassing van de samenleving aan hun geloof en niet omgekeerd en van die boodschap zijn teveel moslims al overtuigd. U leeft in een democratie, wanneer een moslimpartij voldoende leden heeft, die op hen stemmen zullen ze ook politieke macht verwerven, zo werkt onze democratie nu eenmaal. Ook Hitler werd democratisch verkozen, dus kan een radicaal gedachtengoed prima legaal macht verwerven. Inderdaad, ook zonder radicalisme is integratie moeilijk |
Citaat:
Protectionistische : familieclans die alleen onder elkaar contacten hebben, het afwijzen van contacten buiten de familie-clan om, de kinderen subtiel afscheiden van contact met de autochtone maatschappij (niet deelnemen aan schoolreizen of buitenschoolse activiteiten, geen deelname aan jeugdbewegingen, en onderricht in letteren, kunsten en muziek., geen deelname aan culturele evenementen. Expansionistisch: grote families, dicht bij elkaar gaan wonen (hoe zit het nu met die wachtlijsten van sociale huisvestingsmaatschappijen?), lokale politieke partijen oprichten, 'een neus die bloedt' tonen wanneer geconfronteerd met islam-extremisme, alle wegen naar Rome verkennen en uitbuiten, alleenstaande autochtone mensen subtiel intimideren (holebi-koppels die verhuizen, bejaarde mensen die nooit daar iets over zeggen, ...) want anders is het plaatje niet compleet, het rond de vinger draaien van politici, administratiemensen met het 'ik- ben -slachtoffer- speeksel op de lippen en op de tong. En mijn huiswerk is nog niet gedaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be