Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   BOEK: Kroniek van een aangekondigd onheil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178887)

circe 5 november 2012 12:29

BOEK: Kroniek van een aangekondigd onheil

Als er eens een verfrissend goed boek kan gelezen worden is het wel dit:

http://www.aspeditions.be/article.as..._id=KRONIE740Z

Citaat:

KRONIEK VAN EEN AANGEKONDIGD ONHEIL
Radicale islam in Vlaanderen
Peter Calluy

INHOUDSOPGAVE

Met een voorwoord van Wim van Rooy en Johan Braeckman

Beleidsvoerders en justitie spreken vandaag onophoudelijk hun verontwaardiging uit over het opruiende en antidemocratische gedrag van de radicale islam in Vlaanderen. Nochtans signaleert de auteur van dit boek, ex-straathoekwerker Peter Calluy uit Boom, al sedert 2004 dat er zich vanuit radicaal islamitische hoek verontrustende fenomenen voordoen die een bedreiging vormen voor de rechtstaat en die funest zijn voor de maatschappelijke visie en mentale integriteit van jongeren met een islamitische achtergrond.

Peter Calluy, die als roepende in de woestijn en vechter tegen windmolens zijn job verloor in zijn pogingen om op een integere manier het probleem aan de kaak te stellen, vertelt zijn persoonlijke verhaal en kadert dit in een brede analyse van een rampzalig multiculturalisme dat weliswaar ‘politiek correct’ was maar volledig gefaald heeft als project van maatschappelijke integratie.

Calluy vertelt over de eerste radicale ‘experimenten’ van Fouad Belcacem (alias Abu Imran, woordvoerder van Sharia4Belgium) in 2004 aan de oevers van de Rupel. In dezelfde gemeente Boom onstond toen ook de vzw Jongeren voor islam, de voorloper van de vereniging Al Mawada die in 2009 de hoofddoekenkwestie in de Antwerpse Athenea aanstuurde met hun ‘huisimam’ Nordin Taouil in een hoofdrol. Diezelfde vereniging organiseert congressen met bedenkelijke islamitische predikers die honderden jeugdige toehoorders lokken. Leden van Al Mawada geven trouwens mee de redactie vorm van de Moslim Televisie en Radio Omroep (MTRO) en poseren trots met beruchte terreurverdachten op internationale congressen.

Kroniek van een aangekondigd onheil is een aanklacht tegen een te lakse overheid die jarenlang heeft laten betijen en nu met pseudoverontwaardiging haar wonden likt. Maar het is vooral een eerlijk, moedig en onverholen pleidooi voor gelijke mentale en fysieke bescherming van overheidswege voor alle kinderen en jongeren, en dit in het licht van Artikels 28 en 29 van de Universele verklaring van de rechten van de mens.

Peter Calluy (°1961) is autodidact, was als ‘Hand in hand’-militant van 1995 tot 2009 nauw betrokken bij het Mano Mundo festival in Boom, werd in 2003 wijkopbouwwerker bij het PRICMA en daarna straathoekwerker in Boom.

Imprint: ASP editions
In voorraad
€ 24,95
ISBN: 9789057181528
410 pagina's
Verschijningsdatum: 03/11/201

alice 5 november 2012 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6402342)

In voorraad
€ 24,95
410 pagina's

Ik denk het niet! ;-)

Svennies 6 november 2012 14:54

Peter Calluy,de eerste die destijds waarschuwde waar de toen nog jeugdige Belkacem qua radicaliteit zoal voor stond...

En die gelijk straathoekwerker af was....

Dank zij het destijds rode gemeentebestuur van boom....

http://www.knack.be/nieuws/belgie/kn...0115218585.htm

BonBon 6 november 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 6404417)
Peter Calluy,de eerste die destijds waarschuwde waar de toen nog jeugdige Belkacem qua radicaliteit zoal voor stond...

En die gelijk straathoekwerker af was....

Dank zij het destijds rode gemeentebestuur van boom....

http://www.knack.be/nieuws/belgie/kn...0115218585.htm

Interessant stuk, het verbaasd me toch telkens hoe naïef de SPa is, aanpappen met de nazi-moslims gewoon voor wat extra stemmen.

"Dit artikel verscheen in Knack op 12 maart 2008" en nog niet geleerd.

OilOnFire 6 november 2012 16:56

De vraag die zich klaarduidelijk opdringt luid: Hoe bevrijd men een onherroepelijk besmette bevolking van de islam.

Islam, is de kwaal die zich de laatste jaren heeft opgedrongen en welke, zowel voor de bezetenen (uitstralers) als voor de slachtoffers ervan, voor onleefbare ervaringen zorgen.

De bijgevoegde link toont moslima Wafa Sultan te woord, welke over de Islam geen goed woord over haar lippen kan krijgen! 8O

http://www.youtube.com/watch?v=RFN8ahYN1b0 <http://www.youtube.com/watch?v=RFN8ahYN1b0>

alice 6 november 2012 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6404574)
De vraag die zich klaarduidelijk opdringt luid: Hoe bevrijd men een onherroepelijk besmette bevolking van de islam.

Islam, is de kwaal die zich de laatste jaren heeft opgedrongen en welke, zowel voor de bezetenen (uitstralers) als voor de slachtoffers ervan, voor onleefbare ervaringen zorgen.

De bijgevoegde link toont moslima Wafa Sultan te woord, welke over de Islam geen goed woord over haar lippen kan krijgen! 8O

http://www.youtube.com/watch?v=RFN8ahYN1b0 <http://www.youtube.com/watch?v=RFN8ahYN1b0>

Dat vind ik een straffe madam!

Yous 7 november 2012 09:52

Ik heb het boek niet gelezen, maar ik verwacht dat het vooral zal gaan over het gevaar van de radicale islam.
Toch vraag ik me af of het wel die radicale islam is die weegt op deze samenleving. Ik heb nog nooit een autobom voor mijn deur gehad, mijn vriendin werd nooit uitgescholden door moslim extremisten, zitten de gevangenissen vol met terroristen? Het zijn niet de extremisten die via de politiek allerlei voordeeltjes afdwingen.
Eerder andersom zijn het de zogenaamde moderne-vrijzinnige-gematigede-nietpraktiserende moslims die met hun "iedereen welkom (en dan nog liefst zo veel mogelijk)"-politiek een brede basis creëert, waaraan dit radicalisme zich kan voeden.
Ik vrees dat men zich een beetje blind staart op dat luid segment, en voorbijgaat aan wat echt belangrijk is.

circe 7 november 2012 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6405636)
Ik heb het boek niet gelezen, maar ik verwacht dat het vooral zal gaan over het gevaar van de radicale islam.
Toch vraag ik me af of het wel die radicale islam is die weegt op deze samenleving. Ik heb nog nooit een autobom voor mijn deur gehad, mijn vriendin werd nooit uitgescholden door moslim extremisten, zitten de gevangenissen vol met terroristen? Het zijn niet de extremisten die via de politiek allerlei voordeeltjes afdwingen.
Eerder andersom zijn het de zogenaamde moderne-vrijzinnige-gematigede-nietpraktiserende moslims die met hun "iedereen welkom (en dan nog liefst zo veel mogelijk)"-politiek een brede basis creëert, waaraan dit radicalisme zich kan voeden.
Ik vrees dat men zich een beetje blind staart op dat luid segment, en voorbijgaat aan wat echt belangrijk is.

Misschien toch eerst het boek lezen alvorens commentaar op de vermoedelijke inhoud te geven.

U zit er namelijk een heel voetbalstadium naast.

Koop het, of vraag tenminste aan uw bibliotheek om er eentje aan te schaffen. Het is weldegelijk de moeite waard.

Yous 7 november 2012 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6405641)
Misschien toch eerst het boek lezen alvorens commentaar op de vermoedelijke inhoud te geven.

U zit er namelijk een heel voetbalstadium naast.

Koop het, of vraag tenminste aan uw bibliotheek om er eentje aan te schaffen. Het is weldegelijk de moeite waard.

Wel, ik heb het inderdaad niet gelezen, maar ik baseer me op eerdere interviews, e.d. waarin alles beperkt wordt tot die paar vervelende jongetjes.
Het zou alvast een trendbreuk zijn, moest hij dit veel breder zien.

circe 7 november 2012 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6405664)
Wel, ik heb het inderdaad niet gelezen, maar ik baseer me op eerdere interviews, e.d. waarin alles beperkt wordt tot die paar vervelende jongetjes.
Het zou alvast een trendbreuk zijn, moest hij dit veel breder zien.

het wordt net niet beperkt tot die paar jongetjes, integendeel.

parsprototem 7 november 2012 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6402342)

In voorraad
€ 24,95
410 pagina's

Ik hoef niet overtuigd te worden, ik kan me alleen maar nog meer kwaad bloed maken.
Ik wacht op signalen dat het adjectief 'laks' overbodig wordt bij het substantief 'overheid'.

Iets van lange adem, vrees ik.

parsprototem 7 november 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire (Bericht 6404574)

Het klopt wat ze zegt. Ik heb op Youtube nog meer filmpjes met haar bekeken.

Wij maken ons zorgen over Lucky Luke met een sigaret in de mond in een strip en zorgen ervoor dat leerstof voor jonge kinderen gefilterd wordt op zaken die pedagogisch niet constructief zijn.

Maar we tolereren wel de koran die bol staat van pedagogische en ethische zaken die zelfs verboden zijn volgens grondwettelijke principes.

In de Bijbel ook? (ben advocaat van de duivel even). Ik ken alleen 'oog om oog, tand om tand.' (wraak)

Het dikke probleem is die godsdienstvrijheid.

doremi 13 november 2012 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6405636)

Ik vind dat je het hier wat makkelijk maakt. Moeten we een autobom voor onze deur vinden of moeten we mentaal en/of fysiek bedreigd worden alvorens te stellen dat er wel degelijk een probleem is? Los van het gegeven dat dit boek veel ruimer is dan dit (zie onder) vind ik dat ook een totaal foute stelling. Ik zal dit demonstreren a.d.h.v. een praktisch voorbeeld.

De indoctrinatie van jongeren met radicale ideeën, in casu de Islam, is in vele gevallen een belemmering op de ontwikkeling. Zo krijgen (voornamelijk mannelijke) jongeren bij verschillende verenigingen waarover o.a. Peter Calluy het heeft boodschappen als: geen gezag aanvaarden van vrouwen/ongelovigen. Niet (actief) deelnemen aan schoolvakken die in strijd zijn met de Islam, ik denk maar aan biologie (evolutieleer), sexuele voorlichting (anticonceptiva) en zelfs gewoon algeheel wetenschappelijk onderwijs (alle kennis staat in de Koran).

Jonge geesten zijn makkelijk beïnvloedbaar en zullen dit ook makkelijk uitvoeren zoals verschillende (vooral vrouwelijke) leerkrachten al ervaren in de concentratiescholen. Het resultaat laat zich raden, Mohammed, Youssef e.a. die geluisterd hebben naar de pipo's van pakweg Al mawada, JVI of andere buizen grandioos op school. Niet één keer maar meerdere keren. Hierdoor verlaten zij de (middelbare) school zeer vaak zonder diploma. hierdoor geraken zij natuurlijk gemarginaliseerd in de maatschappij, niet in het minst op de arbeidsmarkt.

Zo ziet u, extremistische praatjes zijn niet ongevaarlijk zolang er geen autobom aan uw voordeur ligt. Dat is een uitermate lichtzinnige denkwijze. Organisaties als Al Mawada met duizenden leden ondertussen (voornamelijk jongeren) zorgen er voor dat deze jongeren en masse falen in de maatschappij om hen daardoor makkelijk te kunnen hergebruiken in wat zij noemen de 'Jihad'. Deze organisaties marginaliseren dus opzettelijk (!) jongeren van allochtone origine om dan achteraf te kunnen stellen dat het door de racistische Belgen is dat zij geen werk/geld hebben, enz.

Ik raad iedereen aan dit boek te lezen. Het laat ons twee fenomenen heel duidelijk zien nl.

1) Politici sluiten uit zuiver electorale redenen hun ogen voor deze problematiek. Zij willen immers een bepaald kiespubliek niet te veel tegen de haren instrijken. Dit doen zij ten koste van een uitverkoop van de basisprincipes van een moderne rechtstaat.

2) Organisaties als Al mawada zijn geen marginaal verschijnsel meer in het genre Blood & Honour waar men van over heel Europa slechts 200 mensen tezamen krijgt. Deze zijn groot en hebben nu al een nefaste invloed op de toekomst van allochtone jongeren. Zeker de jongens.

Het is schrijnend en alarmerend tegelijkertijd dat men dit laat gebeuren. Moesten het neonazistische standpunten zijn die in deze verenigingen werden verkondigd zou men in de wetstraat over elkaar zitten rollen om als eerste de meest strenge sancties te vragen voor de camera. Nu blijft het oorverdovend stil. Geen reactie van Patrick Marnef (ex-burgemeester Boom, SP.a), geen reactie van Caroline Gennez, geen reactie van Bart Somers of Patrick Dewael. Wie het boek heeft gelezen weet naar waar ik verwijs.

Maar een ex-VB'er als schepen. Ho ho! Daar kan de SP.a zich niet achter scharen. Dat is immers veel ernstiger dan alles wat in dit boek naar boven komt.

Liederik 13 november 2012 14:51

Citaat:

Peter Calluy (°1961) is autodidact
Autodidact? Heeft dus geen credentials, geen diploma, geen noemenswaardige achtergrond; maar leest nogal veel boeken en tijdschriften en probeert dat als equivalent te doen overkomen door middel van een mooi woord? :-)

circe 13 november 2012 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6415442)
Autodidact? Heeft dus geen credentials, geen diploma, geen noemenswaardige achtergrond; maar leest nogal veel boeken en tijdschriften en probeert dat als equivalent te doen overkomen door middel van een mooi woord? :-)

Komaan, 'credentials en diplomas etc geven niet echt blijk van een meerwaarde als we de chaos overzien.
de sector wordt bestuurd en gestuurd door zeer hoog opgeleiden etc.
So much for "the credentials".

Another Jack 13 november 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6415442)

Buikgevoel, daar is het circe om te doen.
Buikgevoel compenseert grotendeels diploma's en credentials, een beetje zoals circe haar hele oeuvre hier...

parsprototem 13 november 2012 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 6415406)
Ik vind dat je het hier wat makkelijk maakt. Moeten we een autobom voor onze deur vinden of moeten we mentaal en/of fysiek bedreigd worden alvorens te stellen dat er wel degelijk een probleem is? Los van het gegeven dat dit boek veel ruimer is dan dit (zie onder) vind ik dat ook een totaal foute stelling. Ik zal dit demonstreren a.d.h.v. een praktisch voorbeeld.

De indoctrinatie van jongeren met radicale ideeën, in casu de Islam, is in vele gevallen een belemmering op de ontwikkeling. Zo krijgen (voornamelijk mannelijke) jongeren bij verschillende verenigingen waarover o.a. Peter Calluy het heeft boodschappen als: geen gezag aanvaarden van vrouwen/ongelovigen. Niet (actief) deelnemen aan schoolvakken die in strijd zijn met de Islam, ik denk maar aan biologie (evolutieleer), sexuele voorlichting (anticonceptiva) en zelfs gewoon algeheel wetenschappelijk onderwijs (alle kennis staat in de Koran).

Jonge geesten zijn makkelijk beïnvloedbaar en zullen dit ook makkelijk uitvoeren zoals verschillende (vooral vrouwelijke) leerkrachten al ervaren in de concentratiescholen. Het resultaat laat zich raden, Mohammed, Youssef e.a. die geluisterd hebben naar de pipo's van pakweg Al mawada, JVI of andere buizen grandioos op school. Niet één keer maar meerdere keren. Hierdoor verlaten zij de (middelbare) school zeer vaak zonder diploma. hierdoor geraken zij natuurlijk gemarginaliseerd in de maatschappij, niet in het minst op de arbeidsmarkt.

Zo ziet u, extremistische praatjes zijn niet ongevaarlijk zolang er geen autobom aan uw voordeur ligt. Dat is een uitermate lichtzinnige denkwijze. Organisaties als Al Mawada met duizenden leden ondertussen (voornamelijk jongeren) zorgen er voor dat deze jongeren en masse falen in de maatschappij om hen daardoor makkelijk te kunnen hergebruiken in wat zij noemen de 'Jihad'. Deze organisaties marginaliseren dus opzettelijk (!) jongeren van allochtone origine om dan achteraf te kunnen stellen dat het door de racistische Belgen is dat zij geen werk/geld hebben, enz.

Ik raad iedereen aan dit boek te lezen. Het laat ons twee fenomenen heel duidelijk zien nl.

1) Politici sluiten uit zuiver electorale redenen hun ogen voor deze problematiek. Zij willen immers een bepaald kiespubliek niet te veel tegen de haren instrijken. Dit doen zij ten koste van een uitverkoop van de basisprincipes van een moderne rechtstaat.

2) Organisaties als Al mawada zijn geen marginaal verschijnsel meer in het genre Blood & Honour waar men van over heel Europa slechts 200 mensen tezamen krijgt. Deze zijn groot en hebben nu al een nefaste invloed op de toekomst van allochtone jongeren. Zeker de jongens.

Het is schrijnend en alarmerend tegelijkertijd dat men dit laat gebeuren. Moesten het neonazistische standpunten zijn die in deze verenigingen werden verkondigd zou men in de wetstraat over elkaar zitten rollen om als eerste de meest strenge sancties te vragen voor de camera. Nu blijft het oorverdovend stil. Geen reactie van Patrick Marnef (ex-burgemeester Boom, SP.a), geen reactie van Caroline Gennez, geen reactie van Bart Somers of Patrick Dewael. Wie het boek heeft gelezen weet naar waar ik verwijs.

Maar een ex-VB'er als schepen. Ho ho! Daar kan de SP.a zich niet achter scharen. Dat is immers veel ernstiger dan alles wat in dit boek naar boven komt.

Jouw post moedigt me aan het boek te bestellen.

Ik heb er dus twee momenteel: 'Kroniek van een naderend onheil' en 'Vijftig tinten'.

Dat gaat zeer plezant worden.

Je hebt een vrij heldere samenvatting gegeven van wat je in dat boek kan verwachten.

Yous 14 november 2012 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 6415406)

Bedankt voor je bijdrage.. je hebt zeker een punt. Maar de vraag blijft een beetje. Is het de radicale islam die weegt op deze samenleving. Zijn het de extremisten die er voor zorgen dat mensen s'avonds niet meer op het marktplein komen van Boom komen? Waren het de radicalen waardoor mijn vriend steeds een omweg moest nemen (om zo de Nielsestraat te mijden).
Hoeveel slachtoffers van fysiek, verbaal en psychisch geweld maken de extremisten dagelijks?
Ik denk ook niet dat het de extremisten zijn die uiteindelijk via de politiek van alle moslim-voordeeltjes gedaan krijgen, en dus de positie van de islam proberen inbetoneren.
Ik weet zeker dat er één deze dagen nog wel eens iets ernstig gebeurt, maar alles te samen blijft het een niche. Evengoed zonder die radicale islam is er een belemmering op de ontwikkeling van deze jongeren. Evengoed voor de Shoarma4belgium-tijd in Boom werd mijn vriendin uitgescholden.
Overigens is dit soort islam een mooie alibi voor bovengenoemde politici, om alles wat er misgaat met de moslims, in verband te brengen met dat luid segment waar de meeste moslims trouwens toch niets mee te maken willen hebben.

alice 14 november 2012 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6416605)
Bedankt voor je bijdrage.. je hebt zeker een punt. Maar de vraag blijft een beetje. Is het de radicale islam die weegt op deze samenleving. Zijn het de extremisten die er voor zorgen dat mensen s'avonds niet meer op het marktplein komen van Boom komen? Waren het de radicalen waardoor mijn vriend steeds een omweg moest nemen (om zo de Nielsestraat te mijden).
Hoeveel slachtoffers van fysiek, verbaal en psychisch geweld maken de extremisten dagelijks?
Ik denk ook niet dat het de extremisten zijn die uiteindelijk via de politiek van alle moslim-voordeeltjes gedaan krijgen, en dus de positie van de islam proberen inbetoneren.
Ik weet zeker dat er één deze dagen nog wel eens iets ernstig gebeurt, maar alles te samen blijft het een niche. Evengoed zonder die radicale islam is er een belemmering op de ontwikkeling van deze jongeren. Evengoed voor de Shoarma4belgium-tijd in Boom werd mijn vriendin uitgescholden.
Overigens is dit soort islam een mooie alibi voor bovengenoemde politici, om alles wat er misgaat met de moslims, in verband te brengen met dat luid segment waar de meeste moslims trouwens toch niets mee te maken willen hebben.

Ik denk dat u dit anders mag bekijken.
De radicale islam, speelt zeer handig in op de gebrekkige identiteitsvorming van ontzettend veel vooral Marokkaanse jongeren in " aandachtswijken".
Zij bieden een superieure identiteit als moslim, tegen de samenleving, tegen Westerse waarden, tegen iedereen die anders is waartoe je ook medegelovigen mag rekenen.

In die zin hebben die groeperingen die zeggen de " ware islam, ontdaan van culturele invloeden te verspreiden" bijzonder veel invloed onder jongeren en geven hen een vrijgeleide om te discrimineren, geweld te plegen, overlast te bezorgen en in de criminaliteit te gaan.

Zeggen zij letterlijk tegen die jongeren" doe maar"?
Nee, maar hun boodschap vormt wel voor die jongeren de basis om dat gedrag te stellen, een goed voorbeeld is het gedrag bij rellen.
DE link tussen Westerse waarden en de verdrukking van Palestijnse broeders met hulp van Amerika betekent voor die jongeren dat je politie als de bezetter moet zien en niet als ordehandhaver, een proces waarbij ook steevast een imam naar voren wordt geschoven die " kalmeert en toeleidt tot de moskee".

De boodschap dat ordehandehavers gezag hebben zullen radicale organisaties niet geven.
Dus het antwoord lijkt me" ja, radicale islam , vooral het salafisme heeft een duidelijke invloed op de samenleving, ookal is niet iedere jongere lid, en is het niet zozeer enkel een aanslag die je als invloed moet zien".

Kijk naar de opkomst van die islampartij, waar zij voor staan is de aanpassing van de samenleving aan hun geloof en niet omgekeerd en van die boodschap zijn teveel moslims al overtuigd.

U leeft in een democratie, wanneer een moslimpartij voldoende leden heeft, die op hen stemmen zullen ze ook politieke macht verwerven, zo werkt onze democratie nu eenmaal.

Ook Hitler werd democratisch verkozen, dus kan een radicaal gedachtengoed prima legaal macht verwerven.

Inderdaad, ook zonder radicalisme is integratie moeilijk

parsprototem 14 november 2012 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yous (Bericht 6416605)

Ik kom op dit uit: een protectionistische levenswijze die expansionistisch is. Het lijkt paradoxaal maar dat is het niet.

Protectionistische : familieclans die alleen onder elkaar contacten hebben, het afwijzen van contacten buiten de familie-clan om, de kinderen subtiel afscheiden van contact met de autochtone maatschappij (niet deelnemen aan schoolreizen of buitenschoolse activiteiten, geen deelname aan jeugdbewegingen, en onderricht in letteren, kunsten en muziek., geen deelname aan culturele evenementen.

Expansionistisch: grote families, dicht bij elkaar gaan wonen (hoe zit het nu met die wachtlijsten van sociale huisvestingsmaatschappijen?), lokale politieke partijen oprichten, 'een neus die bloedt' tonen wanneer geconfronteerd met islam-extremisme, alle wegen naar Rome verkennen en uitbuiten, alleenstaande autochtone mensen subtiel intimideren (holebi-koppels die verhuizen, bejaarde mensen die nooit daar iets over zeggen, ...) want anders is het plaatje niet compleet, het rond de vinger draaien van politici, administratiemensen met het 'ik- ben -slachtoffer- speeksel op de lippen en op de tong.

En mijn huiswerk is nog niet gedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be