Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Heeft de stadslijst haar eis om Groen erbij te hebben, ingetrokken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178949)

De schoofzak 5 november 2012 20:56

Heeft de stadslijst haar eis om Groen erbij te hebben, ingetrokken?

Ik lees van de stadslijst veel kritiek en commentaar op de stadsformateursnota. Teveel kopie van het nva-programma, te rechts en te asociaal en bla bla ..

Maar ik lees niets over het feit of Groen er nog bij moet?

Handig er omheen fietsen ?

noot: hoeveel kiezers kleurden een nva-bolleke, en hoeveel een stadslijst-bolleke ?

.

Steben 5 november 2012 20:57

CD&V druk
alsof de oranje kiezers staan te springen om van groenen een breekpunt te maken. Zeker de landbouwers :lol:

ViveLaBelgique 5 november 2012 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6403267)
Ik lees van de stadslijst veel kritiek en commentaar op de stadsformateursnota. Teveel kopie van het nva-programma, te rechts en te asociaal en bla bla ..

noot: hoeveel kiezers kleurden een nva-bolleke, en hoeveel een stadslijst-bolleke ?

.

Heb je de communicatie van Patrick Janssens nu nog niet door ?

Eerst laat hij Detiège de straffe uitspraken doen. Dit is om de spanning op te bouwen tot hij een paar dagen later nog veel straffere uitspraken doet.

peter1962 6 november 2012 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6403269)
CD&V druk
alsof de oranje kiezers staan te springen om van groenen een breekpunt te maken. Zeker de landbouwers :lol:

Hoeveel landbouwer denk je dat er in antwerpen zijn ? (de stadstuintjes tellen uiteraard niet mee :lol: )

Escritor 6 november 2012 00:53

Groen vliegt er inderdaad nog wel af, maar het zal een prijs kosten.

daiwa 6 november 2012 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 6403699)
Groen vliegt er inderdaad nog wel af, maar het zal een prijs kosten.

Groen heeft zichzelf al buitenspel gezet met haar eis over het BAM tracé.

Tommm 6 november 2012 11:34

Citaat:

.

N-VA 37,73 %
sp.a-CD&V STADSLST 28,58 %
Dus zoals je ziet een ratio van: 29/38=1.3/1 of De stadslijst zou 43% uitmaken van een coalitie tussen de 2. Waarom vind je het vreemd dat je dan ook punten van je eigen partij in het programma zou vinden?

fernand 6 november 2012 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6404072)
N-VA 37,73 %
Dus zoals je ziet een ratio van: 29/38=1.3/1 of De stadslijst zou 43% uitmaken van een coalitie tussen de 2. Waarom vind je het vreemd dat je dan ook punten van je eigen partij in het programma zou vinden?

en wat gaat U zeggen wanneer de stadslijst zegt we gaan niet in zee met die partij? cordon sanitaire beginnen roepen en bleiten dat ge buiten spel gezet wordt. ik hoop dat de jansens zijn been stijf houd, en zegt dat hij met die gast aan de kop een probleem heeft. dat de kop weg moet, en dan zullen ze nog eens een klapke doen. zelfde scenario, welke de n-VA eveneens heeft toegepast op het Vlaams Belang. wat een afgang voor Bart de Wever. hij kan niets, ook met zijn zoveel stemmen. en zijn strategie zal nooit werken. van politiek heeft die zelfs nog geen korste van de kaas gegeten. zet nu zelf zijn eigen voor het blok met groen langs de kant te schuiven. zijn gedacht om CD&V' ers los te weken????

eno2 6 november 2012 13:11

Citaat:

Heeft de stadslijst haar eis om Groen erbij te hebben, ingetrokken?
Nee, waarom?

fonne 6 november 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6404276)
Nee, waarom?

Omdat BDW de Groentjes er juist heeft uitgeknikkerd. Nu ja, die hebben zichzelf buiten spel gezet door hun onwil om compromissen te sluiten en eigenlijk wilden ze niets liever, want ze nemen liever geen verantwoordelijheid. De vorige keren is hen dat heel slecht bekomen (cfr. Visa- en andere affaires).

circe 6 november 2012 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 6404251)
en wat gaat U zeggen wanneer de stadslijst zegt we gaan niet in zee met die partij? cordon sanitaire beginnen roepen en bleiten dat ge buiten spel gezet wordt. ik hoop dat de jansens zijn been stijf houd, en zegt dat hij met die gast aan de kop een probleem heeft. dat de kop weg moet, en dan zullen ze nog eens een klapke doen. zelfde scenario, welke de n-VA eveneens heeft toegepast op het Vlaams Belang. wat een afgang voor Bart de Wever. hij kan niets, ook met zijn zoveel stemmen. en zijn strategie zal nooit werken. van politiek heeft die zelfs nog geen korste van de kaas gegeten. zet nu zelf zijn eigen voor het blok met groen langs de kant te schuiven. zijn gedacht om CD&V' ers los te weken????

heb je het nu over de vroegere regenboocoalitie die pètrick nodig had om op het schoon verdiep te geraken? Wat is er ? te weinigen die nog in die regenboog passen?
dan zal pètrick een toontje lager moeten zingen vrees ik.

1207 6 november 2012 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6404313)
Omdat BDW de Groentjes er juist heeft uitgeknikkerd.

hij wou ze er al niet bij
hij moet spa van groen losweken.
dat wordt een nieuwe nota schrijven vrees ik en een stoel of 2 naar links opschuiven.

het kan dat de nva nu al op haar absolute ondergrens zit en dan is er natuurlijk een probleem.

De schoofzak 6 november 2012 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6404072)
N-VA 37,73 %

Punten wel. Zelfs paragrafen.
Maar niet de hele tekst.

De tekst van het Weverke is zeer gematigd.

Maar de grote sossenleiders zijn een beetje verblind. Niet alleen in verband met Aalst !!

.

Tommm 6 november 2012 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6404414)
Punten wel. Zelfs paragrafen.
Maar niet de hele tekst.

De tekst van het Weverke is zeer gematigd.

Maar de grote sossenleiders zijn een beetje verblind. Niet alleen in verband met Aalst !!

.

Schoof, dat meen je zelf niet eens... Tenzij dat jij ook extremer geworden bent, dat kan ook.

fox 6 november 2012 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6404433)
Schoof, dat meen je zelf niet eens... Tenzij dat jij ook extremer geworden bent, dat kan ook.

Ik stel voor dat je hem anders ook eens leest.

Tommm 6 november 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6404440)
Ik stel voor dat je hem anders ook eens leest.

Omdat ik het niet met je eens ben ga je er dus van uit dat ik hem niet gelezen heb? Omdat ik het maar een belabberde tekst vind?

gertc 6 november 2012 15:21

Citaat:

.

Volgens De Tijd wordt er vanaf nu nog wel met de Stadslijst gepraat, maar niet meer met Groen.
Wat dus betekent dat de Stadslijst ook aanvaardt om verder met de N-VA te praten zonder Groen.

Kallikles 6 november 2012 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6403269)
CD&V druk

In 't Stad zijn de landbouwers inderdaad een van de meest belangrijke beroepsgroepen.

Travis66 6 november 2012 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6404448)
Volgens De Tijd wordt er vanaf nu nog wel met de Stadslijst gepraat, maar niet meer met Groen.
Wat dus betekent dat de Stadslijst ook aanvaardt om verder met de N-VA te praten zonder Groen.

Dat klopt. Nu de sossen er nog af :)

Antoon 6 november 2012 15:35

Wat Janssens zegt is van geen tel. Of het gaat om het samenkoppelen met Groen, het samenhouden van de Stadslijst of enig andere eis/advies/breekpunt van Janssens, niets van dat heeft enige waarde.

Mogelijke coalities zijn nog steeds N-VA-Stadslijst of N-VA/OVLD/CD&V.

De kansen van Groen zie ik eerlijk gezegd niet meer zitten, de natte droom van Janssens om alles te saboteren ook niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be