Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
(Bericht 6403544)
Onze maatschappij wordt onbestuurbaar .
EN hou AUB de discutie Vlaanderen -Walonië daar geheel buiten . want dat is op nationaal vlak idem als op Vlaams vlak .
Niet het land is onbestuurbaar .
Niet de mensen zijn onbestuurbaar
Maar de politiek heeft zichzelf stuurloos gemaakt .
|
Het punt is dan ook dat "bestuur" een redelijk zinloos concept is. Niet dat er geen abstracte definitie van "goed bestuur" zou kunnen gegeven worden, maar het is dan ook een fysische onmogelijkheid. Een beetje zoals je abstract wel omhoogvallende appelen kan definieren, maar die een fysische onmogelijkheid zijn.
Citaat:
Het draait hem veel eer om spelletjes en postjes en idiologiene van enkele heethoofden , zuilenpolitiek en hakjes zetten dan om besturen .
|
Omdat dat natuurlijk de enige motivering is om in de politiek te gaan he. Geef nu zelf eens aan: waarom zou je in de politiek willen gaan en er oprecht voor ijveren dat iemand anders op een bestuurspost met veel macht terechtkomt, zonder dat jij daar iets voor terug wil ?
Stel nu dat je zelf als politicus tot het beluit komt dat inderdaad het beste bestuur door Jan Vanpimpelzele, die in een andere partij zit, zou uitgevoerd worden. Ga jij dan de mensen oproepen om vooral niet voor jou te stemmen, maar wel voor Jan Vanpimpelzele, en dat het niet erg is dat jij dan geen baantje hebt ? En gaan anderen in jouw partij dat apprecieren ?
Nee, de enige manier om aan politiek te doen is meedoen met het spelletje om die "in jouw kamp" aan baantjes te helpen, die "van het andere kamp" een hak te zetten, en erop te rekenen dat die in jouw kamp jou ook wel een snoepje zullen geven, en op die manier omhoog geraken, en op een zeker ogenblik de gooi doen om zelf "de star" te zijn in jouw kamp, en alle andere would-be stars van jouw kamp een kleine hak te zetten he. Anders heb je geen baantje !
Heeft dus niks met "bestuur" te maken. Als je daarvan wakker ligt dan heb je geen baantje !
Citaat:
Wij hebben duidelijk een behoefte aan een mens met durf en lef .
|
Iedereen die op een politiek baantje zit heeft voldoende lef en durf gehad om anderen hakken te zetten en bij de goei voldoende te smeren, hoor. Anders zat die daar niet.
Citaat:
ik begin zo te denken dat we beter af zouden zijn met eens wat radicale en foute beslissingen dan met besluiteloosheid .
|
Waarop wachten jullie om mij tot president voor het leven met alle macht uit te roepen ? Ik ben perfect in staat om radikale en foute beslissingen te nemen als het mijn jobke niet kost ! :-)
Ik zou beginnen met het uitmoorden van iedereen die minder dan 2000 Euro in de maand verdient. Op die manier "verklaar ik de oorlog aan armoede" :lol:
Wa peisde ? :-D
't is misschien een foute beslissing, maar op zijn minst radikaal en er is geen besluiteloosheid bij ;-)