Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   onderzoek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178980)

MIS 6 november 2012 15:06

onderzoek

Voor mijn onderzoek zie ik uw reactie graag tegemoet.

Situatie

U zit morgen op het werk en uw werkgever komt beleefd vragen om in te leveren op uw loon, hij vertelt ook dat u hierdoor meer geld kan sparen.

Vragen

Is de stelling van uw werkgever correct?
Zo ja, waarom wel?
Zo neen, waarom niet?

frank1234 6 november 2012 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6404437)

Situatie

U zit morgen op het werk en uw werkgever komt beleefd vragen om in te leveren op uw loon, hij vertelt ook dat u hierdoor meer geld kan sparen.

Vragen

Zo ja, waarom wel?
Zo neen, waarom niet?

correct als hij het geld steekt in een groepsverzekering

MIS 6 november 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6404470)

Uw werkgever eert u voor uw spitsvondigheid maar dat is hij niet van plan, ondanks nobel. Hij herhaalt z'n vraag met een kleine toevoeging, hij vraagt u om in te leveren op uw loon en uw koopkracht wijzigt niet, het sparen blijft wel van kracht. Wat is uw reactie dan?

frank1234 6 november 2012 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6404518)
Uw werkgever eert u voor uw spitsvondigheid maar dat is hij niet van plan, ondanks nobel. Hij herhaalt z'n vraag met een kleine toevoeging, hij vraagt u om in te leveren op uw loon en uw koopkracht wijzigt niet, het sparen blijft wel van kracht. Wat is uw reactie dan?

geen probleem mee

MIS 6 november 2012 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6404523)
geen probleem mee

Hoe kan hij dat?

frank1234 6 november 2012 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6404580)
Hoe kan hij dat?

weet ik veel
jij zegt dat het zo zou zijn dus moet jij je vraag maar beantwoorden

Mambo 6 november 2012 17:19

Citaat:

Situatie

Vragen

Zo ja, waarom wel?
Zo neen, waarom niet?

Ik lever al vele jaren een groot stuk van mijn loon in om belastingen te vermijden.
Het klopt.

MIS 6 november 2012 18:25

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6404608)
weet ik veel. jij zegt dat het zo zou zijn dus moet jij je vraag maar beantwoorden

Heb het snel even gesimuleerd, pro forma. Je ziet nu dat je koopkracht hetzelfde gebleven is en je inactieve kas wordt aangevuld. In tussentijd heeft je werkgever ook een deel van de staatsschuld afgelost, het is een fijne kerel, vind ik. Kan je het lezen?

Klarekijk 12 november 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6404470)

Ja , bij Dexia of Fortis zeker . de teleurstelling nabij .

Jantje 12 november 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6404518)

Om de koopkracht te kunnen behouden, zou hij elke dag opslag moeten geven.

Hij kan dus beter aan de overheid vragen om minder te stelen van de inkomsten uit arbeid, zodat een werknemer netto meer over houd ook al verdient hij bruto minder.

MIS 12 november 2012 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6413716)
Om de koopkracht te kunnen behouden, zou hij elke dag opslag moeten geven. Hij kan dus beter aan de overheid vragen om minder te stelen van de inkomsten uit arbeid, zodat een werknemer netto meer over houd ook al verdient hij bruto minder.

Als hij elke dag opslag moet geven, zal hij ook de prijzen moeten verhogen, anders lukt dat niet meer. Je kan het ook andersom doen maar dan kan hij misschien niet volgen omdat jij zoveel consumeren wil. De koopkracht is dus geen probleem op zich, de vraag is wanneer je eindelijk tevreden gaat zijn met wat je al hebt.

Jantje 12 november 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6413740)
Als hij elke dag opslag moet geven, zal hij ook de prijzen moeten verhogen, anders lukt dat niet meer. Je kan het ook andersom doen maar dan kan hij misschien niet volgen omdat jij zoveel consumeren wil. De koopkracht is dus geen probleem op zich, de vraag is wanneer je eindelijk tevreden gaat zijn met wat je al hebt.

Ach, persoonlijk ben ik reeds lang te vreden met wat ik heb.

En goede gezondheid, een stel lieve kinderen en een dak boven mijn hoofd.

De vraag is echter, wanneer is het genoeg voor de overheid.

MIS 12 november 2012 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6413854)
Ach, persoonlijk ben ik reeds lang te vreden met wat ik heb. En goede gezondheid, een stel lieve kinderen en een dak boven mijn hoofd. De vraag is echter, wanneer is het genoeg voor de overheid.

Door de schaarste aan geld moeten we meer produceren. Dit is een gevolg van de technologische revolutie van de afgelopen eeuw, vroeger konden we nog gewoon ons logisch boerenverstand gebruiken, nu is dat totaal anders en daarom dat de overheid ons vraagt om een mentaliteitswijziging. Maar ook hier zit logica in, je kan toch onmogelijk verwachten nu dat we die machines hebben, dat we ze niet ten volle gaan benutten, zou weinig efficiƫnt zijn, zo zegt de overheid. Hadden het ook liever anders gezien maar je moet nu eenmaal mee met de tijd. Door de schaarste aan geld heb je ook meer producten nodig om de vraag in te lossen, dat spreekt denkelijk voor zich, het spel van vraag en aanbod kennen we allemaal.

schaduw 16 november 2012 20:17

Citaat:

Situatie

Vragen

Zo ja, waarom wel?
Zo neen, waarom niet?

Ja, de werkgever kan zeggen vanaf nu werk je 12 uur per dag, 7 op 7 voor het zelfde loon. Dat is dus zwaar inleveren op je loon. Hierdoor spaart u natuurlijk een hoop geld uit want je hebt geen tijd meer om het uit te geven. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be