Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
(Bericht 6405491)
Wordt dit onze maatschappij?
Ik begrijp echt de voorstanders van dit soort van verrijking niet hoor.
Het ergste van al is dat die mannen in deze reportage gelijk hebben, binnen 30 jaar zijn ze in de meerderheid in heel Europa.
Echt hallucinant vanaf ongeveer de drieëndertigste minuut, de tijd daarvoor is de gewone zever.
http://www.rtbf.be/laune/revoir/deta...MTST100-000-PR
|
Ik heb de hele reportage gezien. Dank u. Met die verkiezingen heb ik die uitzending niet gezien.
Ik vroeg me na afloop af wie die reportage had gemaakt: Safia Kessas, een vrouw.
Ze heeft hen een jaar lang gevolgd met vallen en opstaan tot de voorlopige hechtenis.
Eerst mocht ze alleen de acties filmen, maar van het ene kwam het andere. Ze droeg geen sluier.
Over de ontbinding van Sharia4Belgiym, zegt ze dat deze mensen zich ws op iets anders gaan richten. Geen loze woorden, vrees ik, als je in de reportage de glimpen ziet van de strategie in het hoofd van die leider.
Een Engelse moslim kwam op bezoek om een lesje te geven in het 'omver werpen van regimes'.
En nu weet ik ook dat moslims gevraagd wordt om met de linkerhand (voor de grote boodschap) ook 'chrétins' de hand de drukken. Goed om te weten, denk ik maar.
Het preken tgo jongens op een voetbalveldje ....
En verder merk ik een spoortje ego-cultus op waar die Fouad heel duidelijk van geniet.
En wat ik heb ik spijt dat toen ze stonden te leuteren op een markt, er niet toevallig één of andere groep wandelaars van de hondenclub moest passeren.
Ik vraag me af of die Fouad ze alle vijf nog heeft. Hij heeft duidelijk een entourage nodig. Maar die entourage leek me eerder een bende twijfelaars, dan wel en dan niet enthousiast. Hopelijk is ééntje ervan een infiltrant.
Wat me ook is bijgebleven: 'Purifier l'Europe.'
Ik peis dat als onzen ouwe hond het loodje legt, ik een bouvier ga kopen. Ik heb er ene leren kennen bij kennissen.
Dat soort dingen gebeurt nu in Antwerpen of in Brussel, maar daar gaat het niet bij blijven.
Als Fouad en zijn mannekens (of anderen) scanderend in mijn straat komen, laat ik dan die hond los.
Zoals vroeger dan: 'Van mijn erf af.'