![]() |
wat een reputatie: belgen blinken uit in dronkenrijden en snelrijden
http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...0205381557.htm
en dat gaat dan gewoon over attitude... je vergelijkt landen met allemaal verschillende barema's en je vergelijkt met een land die juist zijn barema verlaagd heeft... en die uitblinkt in flitspalen... |
Citaat:
Naja, die 50 % +20 km/h binnen bbk kan men relativeren als vele Belgische- bbk 30 kmh door de strot geduwd krijgen, ttz vooral "de meeste" zonder enige infrastructurele aanpassing van het wegbeeld. |
Wat wil dat nu zeggen, dat Belgen eerlijker zijn dan de andere europeanen als men ze iets vraagt?
Of dat wij zoveel 30 km/u zones hebben dat iedereen al wel eens door de dorpskom reed tegen 50 km/u. Zet de snelheidsbeperking op 10 per uur en we komen er nog bekaaider uit. |
Citaat:
Citaat:
De ongeloofwaardigheid van vele snelheidsbeperkingen (vooral in Vlaanderen) zal ook het hoogst zijn, geen wonder dat de ondervraagden zonder schaam voor hun eerlijke mening uitkwamen. Febiac schreef daar in 2006 al een mooi stukje over, en toen waren de Vmax (zone 30- (zone 50 ook buiten bbk), 70-titis op hoofdstroomwegen, nog niet zo erg als nu: (ik citeer een stukje) Citaat:
|
Hoe doen de duitsers het met hun zone 20's?
|
Citaat:
Dat denk ik niet. Denk dat ze vooral arroganter zijn en menen dat zij het verkeersreglement naar hun eigen ( enggeestige en beperkte) inzicht selectief mogen toepassen. Zo zal de ene vinden dat hij zijn richtingaanwijzers niet hoeft te gebruiken, de andere zal vinden dat hij sneller mag rijden dan de limiet, nog een andere zal voorbijsteken waar hij niet mag, … Een en ander blijkt ook uit statistieken uit het verleden waaruit blijkt dat 2/3 dagelijks GSM gebruiken in auto, 2/3 te snel rijd in bebouwde kom, 7/10 richtingaanwijzers niet gebruikt bij rond punt, … |
Citaat:
http://www.zeit.de/1967/48/der-schil...omplettansicht |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trajectcontrole :)
|
Citaat:
dat doet echt pijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat is de tolerantie voor foutmarge ? Zeg eens Jan, hoeveel keer mag je eens een fout maken in uw leven. De studenten passeren met 50% en in het verkeer moet je met 150% aandacht rijden... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hoe bedoel je ? als je met uw maserati zie 150rijdt, dan ga je zeker moeten gestraft worden omdat een socialist vindt dat je even hard mag rijden dan een elektrische smart. Nogmaals gans dat flitsmarketing gedoe, is dezelfde zever als belasting op kapitaal. In Belgie betaal je een vermogensbelasting via het erfenisrecht, en in Belgie betaal je gewoon meer voor uw Maserati door meer te verbruiken, door meer inschrijvingstaks, door meer rijtaks te betalen, en door meer boetes te betalen. Dus heeft allemaal in feite niets met verkeersveiligheid te maken. als er max 120 moet gereden worden op een strook, begin dan met een systeem te ontwerpen die alle auto's automatisch limiteert in snelheid, en je zult dan uw theorie van de snelheid kunnen bewijzen. Dan pas zul je echt kunnen bewijzen dat diegene die trager rijden effectief veiliger rijden. Trouwens hoeveel minder ongevallen gebeuren er in Gent, sedert die trajectcontrole ? We hebben wel noteer goed 30-50.000 overtredingen per maand, en nog altijd weten we niet hoeveel minder ongevallen we hebben daar op die strook. |
Citaat:
Blijkbaar nog nooit in België/Europa gereden toen op de meeste wegen nog geen snelheidsbeperkingen bestonden ? Mss wordt het verkeer en vooral de weginfra (+rand) er dan zelfs veiliger, zoals op het eiland Man (geen limieten buiten bebouwde kom) dat ruim veiliger is als het Europees gemiddelde. :-) Of zoals op menige Duitse - aanbevolen 130 - snelweg tov andere -overheidsbeperkte- Europese snelwegen. Denk je nu echt dat bestuurders geen zelfverantwoording hebben en niet met aangepaste snelheid kunnen rijden zonder strikte snelheidsmax ? (naast het principe sneller = meer verbruiken = duurder verplaatsen) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be