Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   11 november viering Ieper = uitsloverij die slettenstatus tov het Imperium bevestigt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179254)

Nr.10 11 november 2012 13:54

11 november viering Ieper = uitsloverij die slettenstatus tov het Imperium bevestigt

Geen woord frans, geen woord duits, 70 tot 80% van de plechtigheid in de engelse taal.
Verheerlijking van de angelsaksische bezetter.

Pericles 11 november 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6411986)
Geen woord frans, geen woord duits, 70 tot 80% van de plechtigheid in de engelse taal.

Het zijn wel de Britten , de Canadezen , de Australiërs en anderen van het Gemenebest die hier massaal komen sneuvelen zijn hé , voor ons.
Een klein beetje respect. :roll:

-Jo- 11 november 2012 14:12

Citaat:

²

-Jo- 11 november 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6411994)
Het zijn wel de Britten , de Canadezen , de Australiërs en anderen van het Gemenebest die hier massaal komen sneuvelen zijn hé , voor ons.

Voor ons?????? 8O
België staat aan de kant van de Atlantische geallieerden. De Vlamingen hebben en hadden daar niets bij te winnen.

Leve de Duitse bevrijder.

giserke 11 november 2012 14:15

Citaat:

Als je kunt duiden wat Franstaligen hier hebben uitgericht?
Veel meer dan Mèrde roepen op de Vlamingen hebben de Franstaligen niet gedaan in WO1

Nr.10 11 november 2012 14:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6412018)
Voor ons?????? 8O
België staat aan de kant van de Atlantische geallieerden. De Vlamingen hebben en hadden daar niets bij te winnen.

Nr.10 11 november 2012 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6412022)

Wat viel er dan uit te richten? Hoe minder je uitrichtte hoe minder bloed aan de handen. Wiens strijd was dit eigenlijk? Waar draaide het om?
Citaat:

Veel meer dan Mèrde roepen op de Vlamingen hebben de Franstaligen niet gedaan in WO1
Complete onzin.

Pericles 11 november 2012 14:21

Citaat:

Voor ons?????? 8O

Ik stem Vlaams Belang , maar ik ben niet pro Duits , ik zou 70 jaar geleden één van de "witten" geweest zijn waarschijnlijk. Verdinaso.

Boyke 11 november 2012 14:25

Citaat:

Voor ons?????? 8O

Hitler heeft ons bevrijd ? Leg dat eens uit!

Xenophon 11 november 2012 14:26

Citaat:

Waarom zou men in Ieper Frans moeten spreken?

Je weet precies niet dat de Grote Franstalige Natie alleen in de imperialistische waandenkwereld bestaat?

'XIII' 11 november 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6412022)

Zij hebben toch de Ijzertoren opgeblazen, die 'moedigen'! :roll:

subocaj 11 november 2012 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6412043)
Waarom zou men in Ieper Frans moeten spreken?

Je weet precies niet dat de Grote Franstalige Natie alleen in de imperialistische waandenkwereld bestaat?

Als je als Ieperling in Parijs voor de OESO gaat werken, moet je wel Frans spreken en het Franse volkslied kunnen zingen.;-)

giserke 11 november 2012 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6412086)
Als je als Ieperling in Parijs voor de OESO gaat werken, moet je wel Frans spreken en het Franse volkslied kunnen zingen.;-)

Neen, je moet gewoon Dexiapillen kunnen slikken, en Electrabel hofleverancier maken van de Belgische staat.

Het enige wat de franstaligen en die ACW rotzakken doen, is ons verraden aan Parijs.

giserke 11 november 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6412039)
Wat viel er dan uit te richten? Hoe minder je uitrichtte hoe minder bloed aan de handen. Wiens strijd was dit eigenlijk? Waar draaide het om?

Het kon hen idd niet schelen. Het waren toch Vlamingen die dienden als kanonvlees.

Citaat:

Complete onzin.
Weerleg het dan.

Dixie 11 november 2012 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6411994)

dikke 2!

-Jo- 11 november 2012 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6412040)
Ik stem Vlaams Belang , maar ik ben niet pro Duits , ik zou 70 jaar geleden één van de "witten" geweest zijn waarschijnlijk. Verdinaso.

1. De discussie ging hier over WO1, niet over WO2.
2. Dat u niet pro-Duits bent is uw keuze en uw recht. Ik ben dat wel, en verkies een aansluiting van VL bij Duitsland mits een beperkte culturele autonomie. Maar dan wel een bevrijd Duitsland, bevrijd van het geallieerde BRD-juk. Net zoals een VL bevrijd van het belgische juk. Ik ben anti-Diets en veel meer nog anti-Atlantisch, waaruit m'n anti-Dietse ingesteldheid voortvloeit.
3. Joris van Severen vond ik bewonderenswaardig tijdens en vlak na WO1, maar vanaf dan is hij weg geëvolueerd naar een bedenkelijk discours. Tenslotte is hij uiteindelijk niets anders geweest dan een grootsprakerige hoerenloper.

-Jo- 11 november 2012 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6412040)

Het ging hier over WO1.
Maar zelfs als het over WO2 gaat, meen ik dat de Duitsers ons bevrijd hebben ja. Bevrijd van belgië en van de verachtelijke westerse invloedssfeer.

Dixie 11 november 2012 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6412122)
Ik ben dat wel, en verkies een aansluiting van VL bij Duitsland mits een beperkte culturele autonomie.

gelukkig zijn jullie marginaal in aantal :lol:

kelt 11 november 2012 15:35

Gedurende de ganse Eerste wereldoorlog waren de meeste geallieerde soldaten in de "Ypres Saillant" afkomstig van het VK of de Commonwealth,het was ook het Britse bevel dat in de streek bepaalde waar en wanneer de kloppen moesten uitgedeeld worden.

Na WO1 bleven de Britten een zeer grote interesse betonen,ze werden bovendien niet zo "buitengekeken" als in Franse regio's,ik denk aan de Somme( waar een stadje als Albert ook een soort "Ieper" was ),waar zelfs nog grotere aantallen soldaten van het Imperium gesneuveld waren.......

Het heeft er misschien mee te maken dat wij "gemakkelijker mensen" zijn om buitenlandse machten hun wapenfeiten te laten gedenken.En verder,waar vindt je zulke onafgebroken en aangrijpende traditie om gesneuvelden te herdenken?

En geef toe,commercieel is het bijzonder interessant gebleken...zelfs nu de mensen die het echt allemaal nog meegemaakt hebben heengegaan zijn...
Mogelijk is men in Frankrijk zelfs een beetje jaloers nu....

De Duitsers ondertussen moesten zelfs aangemoedigd worden,in het begin van deze eeuw,om hun eigen oorlogskerkhoven toch een beetje te komen onderhouden.

subocaj 11 november 2012 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6412095)
Neen, je moet gewoon Dexiapillen kunnen slikken, en Electrabel hofleverancier maken van de Belgische staat.

Het enige wat de franstaligen en die ACW rotzakken doen, is ons verraden aan Parijs.

Dat komt ervan als je geen Frans wil leren.
Maar maak je niet ongerust, Merkel rijft zich nadien Frankrijk onder haar nagels.
Zo worden Hitlers dromen toch nog waar.
Begin nu al maar te bedelen dat ze Vlaanderen tot het nieuwe Monaco maakt, of is het dat al?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be