![]() |
Sint Maarten
Daarnet stonden er twee jongetjes aan mijn deur. Marrokaantjes, zeven a acht jaar oud. Een daarvan stond met een plastieken zakje open en broebelde een en ander. Ik verstond nog "De meisjes hebben een rokske aan" en dan nog wat gebroebel, en dan "Sint Maarten".
Ik maakte daarop uit dat het geen zigeunerbedelaartjes waren, maar Sintemaartenzangers. Kende ik niet, ik kom van Westvlaanderen, maar ik had er al van gehoord. Ik begreep dat ik iets in dat zakje moest dumpen, dus heb ik wat peperkoek gaan halen en gegeven. Moeten die niet verkleed zijn normaalgezien? En wat met de ironie dat het mohammedaantjes zijn die een katholiek vieren? :-) |
Citaat:
Sint-Maarten =/= Halloween ;-) |
Citaat:
Wij gingen enkel zingen voor 3 koningen, verkleed als 2 witte en 1 zwarte koning en gewoonlijk met een ster die kon draaien. Die marrokanen hebben jou flink in de zak gezet, liederik, ze kennen dus blijkbaar toch de voornaamste katholieke deugd : hoe gij de lieden hun centen aftroggeld in ruil voor niks, nada, noppes. :lol: |
Over dat eindejaarsgedoe gesproken, misschien moet ik aan de mods vragen of ze mijn forumnaam tot eind januari kunnen veranderen in Père Noël.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be