![]() |
besparingstip : afschaffen fiscaal voordeel hypothecaire lening
Het is maar een tip. ;-)
Uiteraard zou dat enkel gelden voor toekomstige leningen : het fiscaal voordeel voor de huidig lopende leningen blijft onverminderd van kracht. Welke positieve effecten zou dit op termijn kunnen opleveren : * de immobiliënprijs zou gaandeweg dalen. Eigenlijk heeft dat fiscale voordeel enkel tot gevolg dat mensen hun leencapaciteit wordt vergroot, waardoor ook de vraag naar te "dure" woningen kunstmatig hoog wordt gehouden. Als we die vraag afremmen, zullen de huizen ook in prijs dalen. * indien er een prijsdaling zit aan te komen zullen er meer huizen op de markt komen (?) én verkocht worden, wat een hele hoop positieve economische effecten teweeg kan brengen (huizen moeten gerenoveerd worden ...) |
Er zijn al huizen en mensen genoeg in Vlaanderen.
|
Citaat:
|
Het gaat afgeschaft worden. En vervangen door een woonbonus.
Stond in de boekjes. Iets te maken met een maximum. |
Citaat:
Citaat:
Maar de Vlaamse regering moet beslissen hoe of wat zij ter vervanging gaan doen. Probleem is dat als je nu een hypothecaire lening afsluit je totaal geen idee hebt wat er na 2014 komt. Potentiële kopers/bouwers leven in onzekerheid. Ik dacht niet dat dit een voordeel is voor de economie. |
:rofl:
Als men dat afschaft, is het onmiddelijk zware crisis in zowat de sleutelsector van de economie: de bouw. Voor de immobiliënmaffia zal dit geenszins een crisis veroorzaken, hoogstens een verschuiving naar meer huren/verhuren. |
Crash.
|
Citaat:
Kan je me verder eens uitleggen hoe het verhogen van onzekerheid positieve effecten zal hebben voor wonen in het algemeen? En kan je me verder ook nog eens uitleggen hoe steeds schaarser worden goederen zoals bouwgrond goedkoper gaan worden? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be