Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Besparingstip afschaffen vakbondspremies (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179327)

Bierke 13 november 2012 12:58

Besparingstip afschaffen vakbondspremies

"Zo krijgen de spoorbonden jaarlijks zo'n 8 miljoen euro belastinggeld om niet te staken. Daarbovenop worden nog eens 60 vrijgestelden betaald. Daar komt nog eens een automatische vakbondspremie voor alle werknemers (ook niet-gesyndiceerden) bij."

"Tegenover al dat belastinggeld mag enige verantwoordelijkheidszin staan", besluit de organisatie.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tinggeld.dhtml

Het artikel is al van 2010 ik zie geen vooruitgang, dus waarom niet daarop besparen, B-post etc .. zal een mooi hoopje geld worden

brother paul 14 november 2012 09:56

zo'n premies mogen voor mij 100% belast worden, want het is contractbreuk 8O

rookie 14 november 2012 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6415329)
"Zo krijgen de spoorbonden jaarlijks zo'n 8 miljoen euro belastinggeld om niet te staken. Daarbovenop worden nog eens 60 vrijgestelden betaald. Daar komt nog eens een automatische vakbondspremie voor alle werknemers (ook niet-gesyndiceerden) bij."

"Tegenover al dat belastinggeld mag enige verantwoordelijkheidszin staan", besluit de organisatie.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tinggeld.dhtml

Het artikel is al van 2010 ik zie geen vooruitgang, dus waarom niet daarop besparen, B-post etc .. zal een mooi hoopje geld worden

Gelieve er wel bij te zeggen dat de vakbonden (alias maffiaorganisaties) de premies wel ontvangen maar enkel uitbetalen aan degene die gesyndiceerd zijn. De (grote) rest is kassa kassa
En de vrijgestelden zijn PER vakbond voor alle duidelijkheid

Bierke 14 november 2012 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6416358)
Gelieve er wel bij te zeggen dat de vakbonden (alias maffiaorganisaties) de premies wel ontvangen maar enkel uitbetalen aan degene die gesyndiceerd zijn. De (grote) rest is kassa kassa

Daar gaat het mij niet om, ze hebben contractbreuk gepleegd en dienen dus in mijn ogen de centen terug te betalen

rookie 14 november 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6416733)
Daar gaat het mij niet om, ze hebben contractbreuk gepleegd en dienen dus in mijn ogen de centen terug te betalen

het is beter ineens heel die (stinkende) stal op te kuisen. Enkel punten of komma's in de marge veranderen brengt niet veel op

Loki 14 november 2012 20:18

Besparingstip... Schaf de gewesten af, de baten wegen niet op tegen de kosten...hoe minder postjes hoe meer vreugde.

quercus 14 november 2012 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 6416992)
Besparingstip... Schaf de gewesten af, de baten wegen niet op tegen de kosten...hoe minder postjes hoe meer vreugde.

Dus terug Belgische eenheidsstaat? Onmiddellijk akkoord, op één voorwaarde: de huidige grendelgrondwet wordt afgeschaft en vervangen door een democratische waar de Vlaamse meerderheid in dit land volop kan meetellen. Do you agree?

Loki 14 november 2012 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6416996)
Dus terug Belgische eenheidsstaat? Onmiddellijk akkoord, op één voorwaarde: de huidige grendelgrondwet wordt afgeschaft en vervangen door een democratische waar de Vlaamse meerderheid in dit land volop kan meetellen. Do you agree?

Mij eender, ik ben dat politiek gezever beu, het is crisis en het wordt tijd dat onze staat veeeeeel goedkoper wordt en hiervoor is er maar één weg. Vlaamse of waalse politiek één pot nat, veel blazen weinig doen en vooral geld verbrassen.

Figy 14 november 2012 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 6417051)
Mij eender, ik ben dat politiek gezever beu, het is crisis en het wordt tijd dat onze staat veeeeeel goedkoper wordt en hiervoor is er maar één weg. Vlaamse of waalse politiek één pot nat, veel blazen weinig doen en vooral geld verbrassen.

De crisis moet nog beginnen. Nog even geduld, niet lang meer...

Tejokus 14 november 2012 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6416733)

Ga eens praten met de mannen die NU aan de poort staan bij de Ford in Genk.
Vergeet niet een Bierke mee te nemen he :)

Tejokus 14 november 2012 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Figy (Bericht 6417171)
De crisis moet nog beginnen. Nog even geduld, niet lang meer...

Ze zijn bezig jong:)
Minder geld voor "ontwikkelingsamenzwering".
Dat is toch iets he.
Daar werd jaren en jaren geld ingestopt zonder ook maar één resultaat.
Ga maar kijken in Afrika bijv.

neutron 14 november 2012 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6416358)

vakbondspremies? welke vakbondspremies?

Ik betaal toch geen vakbondspremie,
over welke vakbondspremie hebt u het dan?

lees eens goed wat er staat: http://www.neutr-on.be/?q=node/8

Wij willen onze leden er aan herinneren dat de vakbondspremie niet meer uitbetaald wordt maar al van de bijdrage afgetrokken wordt.
U moet er dus ook geen formulieren voor invullen.

Zoals u weet proberen wij al jaren de bijdrage zo minimaal mogelijk te houden. Neutr-On is ook veel goedkoper dan de andere vakbonden.

Door de gelijkschakeling van het arbeiders- en bediendestatuut betalen vanaf 1 september 2012 ALLE leden dezelfde bijdrage (behalve kaderleden, directeurs, e.d.).

De nieuwe betalingswijzen zijn als volgt.
Er zijn drie mogelijkheden:

• Ofwel betaalt u 120 euro voor 2 jaar.
De vakbondspremie van het eerste jaar dient dan als lidgeld van het tweede jaar.

• Of u betaalt 65 euro per jaar.
Hier is de vakbondspremie ook al afgetrokken. (Wat administratief minder werk meebrengt.)

• Of u betaalt maandelijks met een doorlopende opdracht 6 euro per maand.
Ook hier is de vakbondspremie er al afgetrokken,

• Kaderleden, directeurs, e.d. betalen 100 euro per jaar of 9 euro per maand. (Hier is de vakbondspremie ook al afgetrokken)

daiwa 15 november 2012 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 6417220)
Ga eens praten met de mannen die NU aan de poort staan bij de Ford in Genk.
Vergeet niet een Bierke mee te nemen he :)

En vertel ze er ineens bij dat Turkije als beloning 100 miljoen euro krijgt van Europa omdat ze Ford binnen haalden.

AnarchoChristophe 18 november 2012 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 6416992)

Ben jij nu als anarchist voor een alokale centralistische eenheidsstaat aan het pleiten? 8O

Schaf dan de gewesten en federale regering af, dan hou je de provincies en gemeente/steden over. Dan besparen we op jouw manier, maar dan zonder centralisatie.

BTW, heeft centralisatie ooit tot een goedkopere of kleinere Staat met minder postjes geleid?

Doomy 18 november 2012 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6422133)
Ben jij nu als anarchist voor een alokale centralistische eenheidsstaat aan het pleiten? 8O

Schaf dan de gewesten en federale regering af, dan hou je de provincies en gemeente/steden over. Dan besparen we op jouw manier, maar dan zonder centralisatie.

BTW, heeft centralisatie ooit tot een goedkopere of kleinere Staat met minder postjes geleid?

In de meest efficiënte staten zoals in Skandinavië beheren de lokale overheden 1/4 tot 1/3 van het BBP. In het centralistische Vlaanderen beheren gemeenten en provincies nauwelijks 7 �* 8%, terwijl het Europese gemiddelde 13% is. De Vlaamse overheid plundert haar gemeenten en provincies om haar eigen moddervette ambtenarenapparaat en burokratie te onderhouden.

fcal 19 november 2012 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6422250)
In de meest efficiënte staten zoals in Skandinavië beheren de lokale overheden 1/4 tot 1/3 van het BBP. In het centralistische Vlaanderen beheren gemeenten en provincies nauwelijks 7 �* 8%, terwijl het Europese gemiddelde 13% is. De Vlaamse overheid plundert haar gemeenten en provincies om haar eigen moddervette ambtenarenapparaat en burokratie te onderhouden.

In het nog democratischer Zwitserland beheren de lokale overheden, gemeenten en kantons 80 % van het BBP. De Vlaamse overheid volgt teveel het Nederlandse Jacobijnse model, dat zelf een democratischer variant is van het Franse absolutistische oermodel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be