![]() |
In alle "nederigheid" zoals de kranten beweren !?
De kranten maken er graag van dat BDW "in alle nederigheid" aan de stadslijst vraagt of ze aub willen splitsen.
BDW is echter een stuk geslepener dan dat alleen :) Als je de nota leest, dan zegt die dat de coalitievorming in Antwerpen muurvast zit, dat er geen enkele oplossing overblijft dan de gedoogsteun van de stadslijst aanvaarden. En hij vraagt dan ook om de voorwaarden van deze gedoogsteun. En dan terloops, bijna als post scriptum: Er is nog een laatste mogelijkheid, end at is als de CD&V splitst van de SPa. Maar nog niemand heeft iets in die richting, formeel of informeel, laten vallen. Dus, het is dan ook in alle nederigheid dat hij vraagt of dat misschien een mogelijkheid is. Mooi gespeeld, misschien kunnen de rooi en de oranjes toch nog een klein beetje hun gezicht redden. Na de formatie lachen we ze dan wel eens ferm uit :) ![]() |
Ik begrijp niet goed waarom SP.A per se Groen er bij wil en niemand dat als deloyaal beschouwt tegenover de Vlaamse regering. Ze weten toch dat Groen het BAM-tracé niet accepteert en om problemen in de Vlaamse regering vraagt?
Het enige nadeel van N-VA/CD&V/VLD is wel dat er nooit een gemeenteraadslid afwezig mag zijn. Maar ik heb de indruk dat het toch wel de richting van die coalitie uitgaat, al is het maar omdat er niet zoveel anders kan, zolang SP.A aan Groen blijft vasthouden. |
Er zit een redeneringsfoutje in: voor gedoogsteun heeft hij de Stadslijst niet nodig... CD&V en OVLD volstaan.
|
Citaat:
|
Die gehaktbal Van Peel staat al weken te roepen dat hij zijn postje aan de Haven niet wil kwijtraken.
In alle nederigheid. Het zal beginnen nijpen met maar twee betaalde mandaten in plaats van 4 (van de 16). http://www.cumuleo.be/nl/mandataris/...c-van-peel.php |
Citaat:
Wel is zeker dat CD&V vrij kan beslissen om een minderheidscollege vanuit de oppositie te steunen, zelfs indien de SP.a dat niet zou willen. |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk zegt SPa: we willen Groen die het BAM trace aanvaard. Dat is uiteraard onmogelijk, maar daarmee proberen ze hun gezicht te redden. Het past in de strategie: er is een oplossing, maar dan moet BDW eerst een andere partij haar taboes laten inslikken. Om dan te kunnen roepen: "zie je wel, hij kan het niet!" Ik verwacht me daaraan als ze de splitsing toelaten. "We zullen dan maar splitsen, want BDW kan er niks van, dan zullen wij de stad hier eens redden zie." Alleen heeft het lang genoeg geduurd dat niemand daar nog intrapt. |
De sossen hebben zich serieus mispakt aan tjeef Van Peel. Die hadden dus echt gedacht dat hij loyaal ging zijn hé.
|
Citaat:
|
BDW knijpt nederig in de ballen van patje.
|
Citaat:
Eigenlijk is een coalitie N-VA- CD&V ook best mogelijk: die is hier nog niet ter sprake gekomen, maar ik denk dat de CD&V wel zou springen als ze dat schepenambt dat in de tripatite naar O-VLD zou gaan, kunnen extra binnerijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Janssens wees ook op het feit dat hij niet de nodige stemmen zou leveren voor de benoeming van de schepenen als CD&v wel in de coalitie zou stappen. |
Wat is trouwens Groen hun probleem met het BAM-tracé? Gingen we niet allemaal overschakelen op elektrische auto's?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is de SP.a van Janssens die het haar belet met zijn uitspraak. Dat kan men zonder problemen blokkeren noemen. |
Citaat:
En de CD&V moet maar de gevolgen dragen van haar keuze om in kartel te gaan met de SP.a. Dat haar lot naar schepenen toe na de eventuele splitsing van de Stadslijst aan die lijst verbonden blijft, is gewoon de toepassing van het gemeentedecreet, decreet dat zij (en NVA) trouwens zelf hebben opgemaakt. Kijk, er is zelfs een eenvoudige mogelijkheid om uit de impasse te geraken: het gemeentedecreet aanpassen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be