Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Staatsvlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17934)

Staatsvlaming 18 juli 2004 20:49

Staatsvlaanderen

Dag allemaal,

Even voorstellen ik ben Staats-Vlaming deze naam heb ik niet lukraak gekozen!
Mijn vaderland is Staats-Vlaanderen. Althans zo heette het gebied in de 17e eeuw. Dit bezette stuk Vlaanderen is nu beter gekend als "Zeeuws-Vlaanderen".
Een strook land , dat om louter strategische redenen aan het calvinistische Hollandse rijk moest worden aangeplakt. Men pompte er protestanse vluchtelingen in w.o. Walen,Oostenrijkers en Fransen teneinde het uiteindelijk te "verhollandsen".
Veel bewoners (vooral de achtergestelde katholieke Vlamingen) moesten wegens economische redenen vluchten naar Amerika, Canada en de Noordelijke Nederlanden. Nog steeds wordt dit "Zeeuws"- Vlaanderen als een achtergebleven gebied in Nederland beschouwd, dat bij de bewoners ten noorden van de Wester-Schelde nauwelijks bekend is. Een onafhankelijk Vlaanderen zou daar wellicht in positieve zin verandering in kunnen brengen. Dit gebied is bij uitstek een proeftuin voor de "heelnederlandse" gedachte. Zelf zou ik daar dan graag een rol in spelen. De mentaliteit van zowel de Vlaming als de "Hollander" in mij dragende en kennende.
Het zou geweldig zijn dit gebied te verlossen van het huidig laagsoortig vertier en de drugstrafic.

Yann 18 juli 2004 21:21

Spaar ons van deze onzin aub :roll:

Staatsvlaming 18 juli 2004 21:27

Een meer inhoudelijke reactie graag. Ofwel uw geschiedkundige kennis omtrend is niet aanwezig ofwel u wilt provoceren. Mij allemaal best, maar onderbouw uw kritiek!

Yann 18 juli 2004 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvlaming
Een meer inhoudelijke reactie graag. Ofwel uw geschiedkundige kennis omtrend is niet aanwezig ofwel u wilt provoceren. Mij allemaal best, maar onderbouw uw kritiek!

Het staat u natuurlijk vrij te oordelen met wie of met welke tijd u zich het meest verbonden voelt. Ik voel mij dus het meest verbonden met de geschiedenis van 1830. Het merendeel van de Vlamingen is dan ook niet gewonnen voor een onafhankelijk Vlaanderen, laat staan voor een vereniging met Nederland.

Is dat niet voldoende om te bewijzen dat u theorie op niets slaat?

Groot Bakkes 18 juli 2004 21:55

Hum de geschiedenis van 1830, zeer representatief. Enkele bourgeois AKA Vlamingenhaters gaan even wat batteren maar zijn te lomp om een onafhankelijkheidsverklaring te schrijven en zeggen dan maar: "De bajonetten hebben gesproken".

U liever dan ik...

Staatsvlaming 18 juli 2004 22:16

Okay Yann,
Nu begrijp ik uw reaktie! U houdt van Belgie en vind de gebeurtenissen van 1830 dus de enig gerechte. Ik denk niet , dat ik u van het tegendeel kan overtuigen.
In ieder geval ben ik wel blij , dat u zich uiteindelijk helder uitgeproken heeft!
Al is uw mening niet de mijne.

Yann 18 juli 2004 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Hum de geschiedenis van 1830, zeer representatief. Enkele bourgeois AKA Vlamingenhaters gaan even wat batteren maar zijn te lomp om een onafhankelijkheidsverklaring te schrijven en zeggen dan maar: "De bajonetten hebben gesproken".

U liever dan ik...

Inderdaad, uiteindelijk is het onrealistisch om het heden en de toekomst te verantwoorden met de geschiedenis. Gelukkig zijn de verhoudingen tussen de Nederlands- en Franstaligen in dit land verder geëvolueerd. Van de onderdrukking van vroeger is nu geen (of bijna geen) sprake meer. Het is goed leven in België.

Yann 18 juli 2004 22:33

Citaat:

Okay Yann,
Nu begrijp ik uw reaktie! U houdt van Belgie en vind de gebeurtenissen van 1830 dus de enig gerechte. Ik denk niet , dat ik u van het tegendeel kan overtuigen.
In ieder geval ben ik wel blij , dat u zich uiteindelijk helder uitgeproken heeft!
Al is uw mening niet de mijne.

Daar komt het op neer. :wink:

Staatsvlaming 18 juli 2004 23:04

Het is toch wel weer pech, dat ik bij mijn eerste post op dit forum in discussie moet gaan met een "super" Belg. Genaamd Yann. Toegegeven zijn website is kloek en het Belgische volkslied schalt je ongevraagd tegemoet zodra je deze site opent.
Ik vind Belgie een triest land. Helemaal vind ik Vlamingen, die zich Belg noemen triest.
De verschrikkelijke lintbebouwing de taalachterstand de volkomen verpeste kuststreek waar geen natuur meer te vinden is alleen maar "appartementen",
ja die kuststreek, was ook al franstalig toch?
Geweldig hoor die "eenheid" van Belgie, aangezien ik zelf van Vlaamse afkomst ben - genealogisch aantoonbaar - tot aan Boudewijn van Vlaanderen toe , meen ik mij het recht toe te eigenen ernstige kritiek te geven op dit m.i. gedegenereerde land.
Een heleboel Vlamingen hebben zich willens en wetens overgegeven aan "menier
pastoer" en de franstalige bourgoisie.
Diegenen die de fierheid opbrachten om een ander geluid te laten horen werden ofwel kaalgeschoren, ofwel worden nu als idioten in een cordon gestopt. Ik weet het wel men is misleid. Misleid door de Nazis , die de Vlamingen van alles voorspiegelden , maar uiteindelijk hun goedheid misbruikten voor hun eigen doeleinden. De les, die we hieruit kunnen leren is dat de Vlaming het ZELF moet doen. En daar zijn ze niet erg goed in. De volksaard is er een van " laat maar gaan en de ander zal het ons wel "vertallen zunne " . Ik heb bewondering voor de Vlaamse strijders voor hen , die voor het behoud van het Nederlands opkomen. Minachting heb ik voor die zogenaamde Belgisch-Vlaamse democraten, die zeggen voor het Vlaamse volk op te komen , maar in feite alleen maar uit zijn op eigen gewin en voor de dictatuur gaan, die Europa heet.

Olivier 18 juli 2004 23:20

Citaat:

Het is toch wel weer pech, dat ik bij mijn eerste post op dit forum in discussie moet gaan met een "super" Belg. Genaamd Yann. Toegegeven zijn website is kloek en het Belgische volkslied schalt je ongevraagd tegemoet zodra je deze site opent.
Ik vind Belgie een triest land. Helemaal vind ik Vlamingen, die zich Belg noemen triest.
De verschrikkelijke lintbebouwing de taalachterstand de volkomen verpeste kuststreek waar geen natuur meer te vinden is alleen maar "appartementen",
Geweldig hoor die "eenheid" van Belgie, aangezien ik zelf van Vlaamse afkomst ben - genealogisch aantoonbaar - tot aan Boudewijn van Vlaanderen toe , meen ik mij het recht toe te eigenen ernstige kritiek te geven op dit m.i. gedegenereerde land.
Diegenen die de fierheid opbrachten om een ander geluid te laten horen werden ofwel kaalgeschoren, ofwel worden nu als idioten in een cordon gestopt. Ik weet het wel men is misleid. Misleid door de Nazis , die de Vlamingen van alles voorspiegelden , maar uiteindelijk hun goedheid misbruikten voor hun eigen doeleinden. De les, die we hieruit kunnen leren is dat de Vlaming het ZELF moet doen. En daar zijn ze niet erg goed in. De volksaard is er een van " laat maar gaan en de ander zal het ons wel "vertallen zunne " . Ik heb bewondering voor de Vlaamse strijders voor hen , die voor het behoud van het Nederlands opkomen. Minachting heb ik voor die zogenaamde Belgisch-Vlaamse democraten, die zeggen voor het Vlaamse volk op te komen , maar in feite alleen maar uit zijn op eigen gewin en voor de dictatuur gaan, die Europa heet.

Ik stel voor dat je meteen begint aan het optrekken van versterkingen rond je dorp om van daaruit de Vlamingen int' duivels land te kunnen bevrijden. Uitvalsbasis weet u. Hopelijk komt u geen windmolens tegen.

Staatsvlaming 18 juli 2004 23:41

Over in dorpen verschansen gesproken...
Het zijn zij de Belgen, die zich des avonds verschansen in hun dorpen. De rolluiken hermetisch gesloten, opdat niemand een glimp van hun priveleven zal opvangen.
Ofwel , dat ze bang zijn voor overvallen.

Rudy Van Nespen 19 juli 2004 00:42

Nounou, alweer nen Hollander die denkt dat hij het recht heeft om kritiek te spuien op onze Belgische manier van leven...

Zou meneer Staatsvlaming zich niet eerder concentreren op de Hollandse problemen? Zullen wij ons wel bezig houden met de Belgische, zonder dat wij het nodig vinden op de leefgewoonten van de Hollanders te kakken.

Rock Against Communism 19 juli 2004 01:18

Staatsvlaming, ik ben blij nog een heelnederlander te zien hier. We moeten streven naar een dietse confederatie. Maar hiervoor moeten eerst een paar obstakels weggenomen worden, vooreerst België. Deze totaal verkeerde constructie zorgt ervoor dat de verhouding Vlaanderen - Wallonië niet is wat het zou moeten zijn. Voortdurende politieke spanningen, en een democratie die men moeilijk democratisch kan noemen, maken van België een kunstmatig opgezette constructie om Wallonië boven water te houden. We moeten ervoor zorgen dat de Dietse regio's zelfstandig kunnen "overleven", zonder daarom afhankelijk te zijn van een andere regio. De vlaamse onafhankelijkheid kan daarvoor zorgen. Wanneer dan de economisch gezonde regio's in een confederatie willen stappen, kan dat stilaan evolueren naar een sterk Dietsland.
Maar laten we eerst realistisch blijven en ons blijven inzetten voor Vlaanderen, en tégen de franstalige arrogantie, vooral vanuit de PS.

Yann 19 juli 2004 09:26

Citaat:

Als je zo begaan bent met de Vlamingen, waarom heb je dan de Nederlandse nationaliteit? Wat je hierboven zegt slaat nergens op. Bespaar ons van deze onzin aub. Het zou realistischer zijn als je "Vlamingen" door "Flaminganten" in je tekst veranderde.

Wat in het vet gedrukt staat heeft men ogen doen openen. Goedheid en nazi's kunnen nu eenmaal niet in dezelfde zin gebruikt worden. Nederlanders hebben ons dan ook niets te leren over die periode. Waar de Belgen heldhaftig en dapper waren, waren de Nederlanders neutraal en laf. Als Nederland zich niet zo neutraal had opgesteld, dan had het niet zo'n vaart kunnen lopen.

eniotna 19 juli 2004 09:34

Weer een Nederlander die zich bemoeit van Belgische zaken.

België is ontstaan omdat mensen die daar leefden niet deel wilden uitmaken van Nederland, Frankrijk of Duitsland

Burry 19 juli 2004 09:47

Aan Staatsvlaming,

Het is altijd leuk een Noord-Nederlander over de vloer te krijgen, als daar een gefundeerde mening bij komt, des te beter.

Ik ben West-Vlaming, zeer Vlaams van inborst en een beetje een heel-Nederlander of Groot-Benelux, maar het is niet mijn stokpaardje. Dit wil ik maar even plaatsen omdat ik ook een groot voorstander ben van Europa.
Bent u niet een te eng heel-Nederlander?

En lintbebouwing is niet iets 'Belgisch', dat hebben de Vlamingen zelf laten gebeuren. En ze zouden het nog altijd doen als de Vlaamse regering er niet tegenin zou gaan.

Ik deel uw mening dat België, als staatsstructuur niet deugd. Een grote en belangrijke Nederlands-Vlaamse samenwerking is een must. Daarom is een heel-Nederland nog niet direct nodig.
Maar misschien loop je kans dat je wel wat Vlamingen tegen je in het harnas jaagt.

Burry 19 juli 2004 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als je zo begaan bent met de Vlamingen, waarom heb je dan de Nederlandse nationaliteit? Wat je hierboven zegt slaat nergens op. Bespaar ons van deze onzin aub. Het zou realistischer zijn als je "Vlamingen" door "Flaminganten" in je tekst veranderde.

Wat in het vet gedrukt staat heeft men ogen doen openen. Goedheid en nazi's kunnen nu eenmaal niet in dezelfde zin gebruikt worden. Nederlanders hebben ons dan ook niets te leren over die periode. Waar de Belgen heldhaftig en dapper waren, waren de Nederlanders neutraal en laf. Als Nederland zich niet zo neutraal had opgesteld, dan had het niet zo'n vaart kunnen lopen.

Kan Nederland er plots iets aan doen dat de Duitsers er in WOI niet binnenvielen?
Neutraal = laf?? Mag ik u er aan herinneren dat 'de Belgen' neutraal moesten blijven.

Komaan Yann, die jongen heeft niks misdaan en uw geliefd landje is niet beter omdat het dapper zou zijn. Als die zo dapper zouden zijn, waarom durven de Walen dan hun eigen boontjes niet zelf doppen?

Pelgrim 19 juli 2004 10:28

Citaat:

Minachting heb ik voor die zogenaamde Belgisch-Vlaamse democraten, die zeggen voor het Vlaamse volk op te komen , maar in feite alleen maar uit zijn op eigen gewin en voor de dictatuur gaan, die Europa heet.

Dan nodig ik u bij deze uit om eens te gaan kijken op www.landdag.org
Wij doen namelijk niet mee aan die Europa hype.

Yann 19 juli 2004 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Kan Nederland er plots iets aan doen dat de Duitsers er in WOI niet binnenvielen?
Neutraal = laf?? Mag ik u er aan herinneren dat 'de Belgen' neutraal moesten blijven.

Komaan Yann, die jongen heeft niks misdaan en uw geliefd landje is niet beter omdat het dapper zou zijn. Als die zo dapper zouden zijn, waarom durven de Walen dan hun eigen boontjes niet zelf doppen?

Niets misdaan? Als je zegt dat de collaboratie een doelbewuste misleiding van de nazi's was, dan ben je in mijn ogen een misdadiger. Alle collaborateurs wisten zéér goed waaraan ze begonnen als ze met de bezetter meewerkten. En dat heeft nu eens echt niets maar dan ook niets met "goedheid" te maken.

Waarschijnlijk heeft die ene "Staatsvlaming" naast zijn Vlaamse ook zwarte roots. Wedden?

Pietje 19 juli 2004 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waarschijnlijk heeft die ene "Staatsvlaming" naast zijn Vlaamse ook zwarte roots. Wedden?

8) Daar moet je zelfs niet aan twijfelen 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be