![]() |
Voorstel Provincies
Provincies afschaffen is iets dat over de grondwet moet, maar Vlaanderen heeft wel de bevoegdheid om de postjes, lonen en bevoegdheden aldaar te bepalen. Ik stel de volgende set maatregelen voor:
- reductie provincieraad naar 3 personen, te verkiezen met Imperiali. Dit nijgt zo vaak mogelijk een absolute meerderheid. - mensen op de lijst dienen reeds verkozen te zijn in een ander orgaan. - daardoor kunnen alle lonen op 1 euro/jaar gezet worden, cumuleerbaar uiteraard. - bestendige deputatie bestaat uit 1 persoon. - gouverneur is de eerste nieuwgeborene in een alfabetische roulatie van provinciale ziekenhuizen en blijft gouverneur tot zijn 18e verjaardag (koning zelf is hier precedent). - of alternatief, de enige gedeputeerde wordt ook gouverneur. - op vlaams niveau worden alle functies van de provincie uitgehold tot er niets overblijft. Derhalve blijft de provincie de lege doos die ze is, maar met een maximale kostenbesparing. Bovendien blijven provincies een politieke kleur houden zonder dat er belgische compromissen aan te pas komen (behalve in het zeldzame geval van 1-1-1). |
Ik ben voor :)
|
Beter gewoon volledig afschaffen dan.
|
Citaat:
Ik had het geluk(?) ontvangen te worden door een gouverneur. Is al een tijdje geleden hoor. Dat was daar pracht en praal zonder over andere centen te beginnen he. Wat de provincie kan, kan makkelijk beheert worden door de steden. EN met veel goedkoper personeel: dubbele winst in de vermindering van de uitgaven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hebben we nog een arrondissementscommissaris nodig? |
Citaat:
[/quote] Een wet kan bepaalde gebieden, waarvan zij de grenzen vaststelt, aan de indeling in provincies onttrekken, [quote] |
Citaat:
|
Citaat:
Lekkere rustige postjes :) |
Citaat:
|
We kunnen de provincies niet zomaar reduceren tot lege dozen. Ze staan immers centraal in het programma van volkspartij BUB, en zij staan op het punt om massaal door te breken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voorbeelden: - De dienstplicht - Het kijk en luistergeld. |
Citaat:
Laat iets weten. Is het nu beter? Laat iets weten. Vroeger betaalden we goed 7000 frank per jaar. Nu hetzelfde of meer maar zonder die vrijheid van vroeger. |
Wat zijn de exacte problemen met de provincies die afschaffing genoodzaken? Alles op Vlaams niveau regelen lijkt me niet wenselijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
België heeft vandaag 10 provincies. Dat is de enige relevante werkelijkheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be