Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Helpdesk frustraties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179451)

Liederik 16 november 2012 11:26

Helpdesk frustraties
 
Ik wou weten wanneer de samsung ativ smart pc, een hybride tablet (tablet met keyboard) in België op de markt kwam.

Op de Samsung website staat het alvast niet. Dan maar naar de contact pagina. Drie mogelijkheden;

E-mail. Vul een formulier in, en blokkeer dan op de verplichte field van products, tot en met serie-nummer toe. Het ding is er nog niet, dus dat gaat niet. Algemene informatie vragen op die manier gaat dus ook niet.

“Waarom probeert u niet onze live-chat?”’ Ok. Na 5 errors, 4 reconnects, 8 keer heropstarten browser wegens vastgelopen en 7 berichten ”no chat operator available” besluit ik dat te laten voor wat het is.

Telefoon is er ook. Ik doorloop een gans menu en kies tenslotte 1 ‘voor gsm’s en tablets’.
Krijg ik een hollandse aan de lijn met sjoow sjwaaar accent dat ik sje ampwer begrwijp, en die Gwollema heet, naar haar zeggen. Ik val met de deur in huis en zeg dat ik een vraag heb over de samsung ativ smart pc. Onderbreekt die mij daar direct en poeiert mij af:

“Mwenweej, ik chga enkel owfer gjeejesems, u moet owp twjeej drukke, in hjet kjeuzemenju.”
“Ik denk het niet. Het menu vertelde mij 1, voor tablet en gsm.”
“Njee, u hjebt niet choed cheluisterd, het is twjeej, en dan nog eens twjeej!”
“Als ik me goed herinner was twee voor audiovisuele producten. Ik bel voor de Ativ smart pc”
“U moet twjeej duwen! U kunt niet bij mij terecht.”
“Bon, kunt u mij doorverbinden?”
“Dat chaat niet, u zit bij de afdeling gsm, u had moeten twjee…”
“In orde mevrouw, ik bel wel opnieuw in dan.”
“Hebt u geopteerd om de tevredenheidsenqu..”
*klik*

Nog eens bellen, ik hou vast aan de 1, tablet en gsm optie.
Een andere hollandse, die mij direct weet te vertellen dat ze mij niet goed hoort.
“Dat zal aan de telefoon liggen dan, het is een iPhone”
Dat grapje viel redelijk hard in het water
“U weet wel, een iphone om naar samsung te bellen? Nee? Bon. Ik bel voor de ativ smart pc. Wanneer dat die op de markt komt in België”.
“We hebben een klantennummer nodig meneer.”(ook weer afgrijnselijk zwaar hollands accent). Mag ik uw klantennummer?
“Ik heb geen klantennummer, ik bel voor info. Over de ativ smart pc.”
“Ik moet toch een klantennummer hebben meneer. Wat is uw gsm nummer?”
Ik geef het, en vervolgens wil ze mijn adres ook.
“Mevrouw, ik wil geen klantennummer, en mijn adres is niet relevant, ik wil gewoon informatie over een product.”
“Ik zal dat toch moeten vragen om u beter te kunnen helpen in de toekomst.”
“Hoe kan mijn adres nu helpen als ik gewoon een vraag wil stellen, en ik het ding nog niet eens heb…? Laat maar. Hier mijn adres. ”
Ik hoor hoe ze het compleet verkeerd neerschrijft. Zucht eens.
“OK, uw klantennummer is blablabla””
Ik kijk wat naar buiten. “Genoteerd, mevrouw. Kunnen we nu verder gaan? De ativ smart pc, die is nog niet op de markt hier, en ik had graag geweten wanneer die uitkomt.”
“Oh, u hebt het over een product dat er nog niet is?”
Hallelujah. “Ja, inderdaad; die zou ergens eind november of in december uitkomen. Ik zou graag weten of er een preciezere datum is”
“Oh, maar meneer, daarmee kunnen wij u niet helpen, dat hangt of van de distributeurs en groothandelaars. Die kopen ze in, en zij bepalen wanneer dat die uitkomt.”
“Ah bon. En samsung heeft daar helemaal niks over te zeggen? Product komt toch van jullie? Wanneer leveren jullie aan hen?”
“Dat kan ik niet zeggen meneer, daar weet ik niets van. Dat bepalen de groothandelaars.”
“OK, goed. Welke groothandelaars of distributeurs zijn dat dan? Waar kan ik met mijn vraag naartoe?”
“Dat is confidentieel meneer, dat kan ik niet zeggen.”
Zucht.
*Klik.*

Travis66 16 november 2012 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419390)
Ik wou weten wanneer de samsung ativ smart pc, een hybride tablet (tablet met keyboard) in België op de markt kwam.

Op de Samsung website staat het alvast niet. Dan maar naar de contact pagina. Drie mogelijkheden;

E-mail. Vul een formulier in, en blokkeer dan op de verplichte field van products, tot en met serie-nummer toe. Het ding is er nog niet, dus dat gaat niet. Algemene informatie vragen op die manier gaat dus ook niet.

“Waarom probeert u niet onze live-chat?”’ Ok. Na 5 errors, 4 reconnects, 8 keer heropstarten browser wegens vastgelopen en 7 berichten ”no chat operator available” besluit ik dat te laten voor wat het is.

Telefoon is er ook. Ik doorloop een gans menu en kies tenslotte 1 ‘voor gsm’s en tablets’.
Krijg ik een hollandse aan de lijn met sjoow sjwaaar accent dat ik sje ampwer begrwijp, en die Gwollema heet, naar haar zeggen. Ik val met de deur in huis en zeg dat ik een vraag heb over de samsung ativ smart pc. Onderbreekt die mij daar direct en poeiert mij af:

“Mwenweej, ik chga enkel owfer gjeejesems, u moet owp twjeej drukke, in hjet kjeuzemenju.”
“Ik denk het niet. Het menu vertelde mij 1, voor tablet en gsm.”
“Njee, u hjebt niet choed cheluisterd, het is twjeej, en dan nog eens twjeej!”
“Als ik me goed herinner was twee voor audiovisuele producten. Ik bel voor de Ativ smart pc”
“U moet twjeej duwen! U kunt niet bij mij terecht.”
“Bon, kunt u mij doorverbinden?”
“Dat chaat niet, u zit bij de afdeling gsm, u had moeten twjee…”
“In orde mevrouw, ik bel wel opnieuw in dan.”
“Hebt u geopteerd om de tevredenheidsenqu..”
*klik*

Nog eens bellen, ik hou vast aan de 1, tablet en gsm optie.
Een andere hollandse, die mij direct weet te vertellen dat ze mij niet goed hoort.
“Dat zal aan de telefoon liggen dan, het is een iPhone”
Dat grapje viel redelijk hard in het water
“U weet wel, een iphone om naar samsung te bellen? Nee? Bon. Ik bel voor de ativ smart pc. Wanneer dat die op de markt komt in België”.
“We hebben een klantennummer nodig meneer.”(ook weer afgrijnselijk zwaar hollands accent). Mag ik uw klantennummer?
“Ik heb geen klantennummer, ik bel voor info. Over de ativ smart pc.”
“Ik moet toch een klantennummer hebben meneer. Wat is uw gsm nummer?”
Ik geef het, en vervolgens wil ze mijn adres ook.
“Mevrouw, ik wil geen klantennummer, en mijn adres is niet relevant, ik wil gewoon informatie over een product.”
“Ik zal dat toch moeten vragen om u beter te kunnen helpen in de toekomst.”
“Hoe kan mijn adres nu helpen als ik gewoon een vraag wil stellen, en ik het ding nog niet eens heb…? Laat maar. Hier mijn adres. ”
Ik hoor hoe ze het compleet verkeerd neerschrijft. Zucht eens.
“OK, uw klantennummer is blablabla””
Ik kijk wat naar buiten. “Genoteerd, mevrouw. Kunnen we nu verder gaan? De ativ smart pc, die is nog niet op de markt hier, en ik had graag geweten wanneer die uitkomt.”
“Oh, u hebt het over een product dat er nog niet is?”
Hallelujah. “Ja, inderdaad; die zou ergens eind november of in december uitkomen. Ik zou graag weten of er een preciezere datum is”
“Oh, maar meneer, daarmee kunnen wij u niet helpen, dat hangt of van de distributeurs en groothandelaars. Die kopen ze in, en zij bepalen wanneer dat die uitkomt.”
“Ah bon. En samsung heeft daar helemaal niks over te zeggen? Product komt toch van jullie? Wanneer leveren jullie aan hen?”
“Dat kan ik niet zeggen meneer, daar weet ik niets van. Dat bepalen de groothandelaars.”
“OK, goed. Welke groothandelaars of distributeurs zijn dat dan? Waar kan ik met mijn vraag naartoe?”
“Dat is confidentieel meneer, dat kan ik niet zeggen.”
Zucht.
*Klik.*

Wees blij :) het kan namelijk veeeeeeeeeeeeeel erger :)
http://verizonmath.blogspot.fr/2007/...-customer.html

Txiki 16 november 2012 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419390)
Ik wou weten wanneer de samsung ativ smart pc, een hybride tablet (tablet met keyboard) in België op de markt kwam.

Op de Samsung website staat het alvast niet. Dan maar naar de contact pagina. Drie mogelijkheden;

E-mail. Vul een formulier in, en blokkeer dan op de verplichte field van products, tot en met serie-nummer toe. Het ding is er nog niet, dus dat gaat niet. Algemene informatie vragen op die manier gaat dus ook niet.

“Waarom probeert u niet onze live-chat?”’ Ok. Na 5 errors, 4 reconnects, 8 keer heropstarten browser wegens vastgelopen en 7 berichten ”no chat operator available” besluit ik dat te laten voor wat het is.

Telefoon is er ook. Ik doorloop een gans menu en kies tenslotte 1 ‘voor gsm’s en tablets’.
Krijg ik een hollandse aan de lijn met sjoow sjwaaar accent dat ik sje ampwer begrwijp, en die Gwollema heet, naar haar zeggen. Ik val met de deur in huis en zeg dat ik een vraag heb over de samsung ativ smart pc. Onderbreekt die mij daar direct en poeiert mij af:

“Mwenweej, ik chga enkel owfer gjeejesems, u moet owp twjeej drukke, in hjet kjeuzemenju.”
“Ik denk het niet. Het menu vertelde mij 1, voor tablet en gsm.”
“Njee, u hjebt niet choed cheluisterd, het is twjeej, en dan nog eens twjeej!”
“Als ik me goed herinner was twee voor audiovisuele producten. Ik bel voor de Ativ smart pc”
“U moet twjeej duwen! U kunt niet bij mij terecht.”
“Bon, kunt u mij doorverbinden?”
“Dat chaat niet, u zit bij de afdeling gsm, u had moeten twjee…”
“In orde mevrouw, ik bel wel opnieuw in dan.”
“Hebt u geopteerd om de tevredenheidsenqu..”
*klik*

Nog eens bellen, ik hou vast aan de 1, tablet en gsm optie.
Een andere hollandse, die mij direct weet te vertellen dat ze mij niet goed hoort.
“Dat zal aan de telefoon liggen dan, het is een iPhone”
Dat grapje viel redelijk hard in het water
“U weet wel, een iphone om naar samsung te bellen? Nee? Bon. Ik bel voor de ativ smart pc. Wanneer dat die op de markt komt in België”.
“We hebben een klantennummer nodig meneer.”(ook weer afgrijnselijk zwaar hollands accent). Mag ik uw klantennummer?
“Ik heb geen klantennummer, ik bel voor info. Over de ativ smart pc.”
“Ik moet toch een klantennummer hebben meneer. Wat is uw gsm nummer?”
Ik geef het, en vervolgens wil ze mijn adres ook.
“Mevrouw, ik wil geen klantennummer, en mijn adres is niet relevant, ik wil gewoon informatie over een product.”
“Ik zal dat toch moeten vragen om u beter te kunnen helpen in de toekomst.”
“Hoe kan mijn adres nu helpen als ik gewoon een vraag wil stellen, en ik het ding nog niet eens heb…? Laat maar. Hier mijn adres. ”
Ik hoor hoe ze het compleet verkeerd neerschrijft. Zucht eens.
“OK, uw klantennummer is blablabla””
Ik kijk wat naar buiten. “Genoteerd, mevrouw. Kunnen we nu verder gaan? De ativ smart pc, die is nog niet op de markt hier, en ik had graag geweten wanneer die uitkomt.”
“Oh, u hebt het over een product dat er nog niet is?”
Hallelujah. “Ja, inderdaad; die zou ergens eind november of in december uitkomen. Ik zou graag weten of er een preciezere datum is”
“Oh, maar meneer, daarmee kunnen wij u niet helpen, dat hangt of van de distributeurs en groothandelaars. Die kopen ze in, en zij bepalen wanneer dat die uitkomt.”
“Ah bon. En samsung heeft daar helemaal niks over te zeggen? Product komt toch van jullie? Wanneer leveren jullie aan hen?”
“Dat kan ik niet zeggen meneer, daar weet ik niets van. Dat bepalen de groothandelaars.”
“OK, goed. Welke groothandelaars of distributeurs zijn dat dan? Waar kan ik met mijn vraag naartoe?”
“Dat is confidentieel meneer, dat kan ik niet zeggen.”
Zucht.
*Klik.*

Waarom valt gij die mensen lastig voor zoiets? 8-)

Sammael 16 november 2012 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6419527)
Waarom valt gij die mensen lastig voor zoiets? 8-)

Inderdaad. Trouwens, ge hebt al nen i-phone. I.p.v. uw geld aan al dat soort brol te geven, zoudt ge beter wat pinten gaan drinken.

Liederik 16 november 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 6419533)
Inderdaad. Trouwens, ge hebt al nen i-phone. I.p.v. uw geld aan al dat soort brol te geven, zoudt ge beter wat pinten gaan drinken.

Gij zit ook aan de samsung helpdesk zeker?

Txiki 16 november 2012 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 6419533)
Inderdaad. Trouwens, ge hebt al nen i-phone. I.p.v. uw geld aan al dat soort brol te geven, zoudt ge beter wat pinten gaan drinken.

voila

Liederik 16 november 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwinius (Bericht 6419538)
als je dat met 2 klikken kan vinden ?

http://www.belgacom.be/onetelco/be-n...v_smartPC.page

Ik lees niks over flashmem. Vraag me af hoe ze W8 op die 2GB gaan krijgen.
Overigens veuuul te duur.

http://www.zdnet.be/news/145194/micr...uimte-surface/

Gij zou beter voor samsung gaan werken!

Die prijzen zijn typische bundel-tactieken. Ik heb al een telefoonabonnement.
En bij die belgacom tablet zit het keyboard niet bij. Was ook een vraag waar ik niet eens toe ben gekomen. Voor product expertise zal ik moeten wachten op nieuwe geregistreerde p.be-ers blijkbaar. :-)

Txiki 16 november 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419548)
Gij zou beter voor samsung gaan werken!

Die prijzen zijn typische bundel-tactieken. Ik heb al een telefoonabonnement.
En bij die belgacom tablet zit het keyboard niet bij. Was ook een vraag waar ik niet eens toe ben gekomen. Voor product expertise zal ik moeten wachten op nieuwe geregistreerde p.be-ers blijkbaar. :-)

De vraag is vooral: waarom wilt gij dat allemaal weten?

Liederik 16 november 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6419541)
voila

Ik zal een witte cowboyhoed aandoen en naar de kerstmarkt van Essen komen.

Liederik 16 november 2012 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwinius (Bericht 6419554)
Misschien eerst eens op cursus "hoe scroll ik op heet web" gaan :roll:

Onder diegene zonder , staan diegenen met.

En de prijs zonder abbo staat er redelijk duidelijk aangegeven

Zonder keyboard ook precies. Niet erg hybride voor een hybride tablet.

BigF 16 november 2012 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419390)
Ik wou weten ....

....

....Zucht.
*Klik.*

-Als je weet dat er heelder websites gevuld worden met speculaties over wanneer nieuwe tablets/laptops/smartphones/enz in de winkel zullen liggen.
-Als je weet dat zelfs grote nieuwssites regelmatig artikelen (geruchten) publiceren over het wanneer op de markt komen van bepaalde toestellen.
-Als je weet dat bij bepaalde producten de halve wereld in spanning afwacht wanneer die producten in de winkel te verkrijgen zijn.

Is het dan niet vrij naief om te denken dat je dat als gewone gebruiker wel even gaat achterhalen door effe naar de helpdesk te bellen?

Liederik 16 november 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6419552)
De vraag is vooral: waarom wilt gij dat allemaal weten?

Waarom wilt gij weten waarom ik dat wil weten? 8-)

Txiki 16 november 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419553)
Ik zal een witte cowboyhoed aandoen en naar de kerstmarkt van Essen komen.

:-D doen!

Liederik 16 november 2012 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6419557)
-Als je weet dat er heelder websites gevuld worden met speculaties over wanneer nieuwe tablets/laptops/smartphones/enz in de winkel zullen liggen.
-Als je weet dat zelfs grote nieuwssites regelmatig artikelen (geruchten) publiceren over het wanneer op de markt komen van bepaalde toestellen.
-Als je weet dat bij bepaalde producten de halve wereld in spanning afwacht wanneer die producten in de winkel te verkrijgen zijn.

Is het dan niet vrij naief om te denken dat je dat als gewone gebruiker wel even gaat achterhalen door effe naar de helpdesk te bellen?

Blijkbaar zijn ze al bij Belgacom beschikbaar. Dus zo spannend en mysterieus is het allemaal niet.
Zo kondigden aan eind november. Ik had nog niks gehoord en vond niks terug. Dus bel ik even. is dat zo moeilijk?

Txiki 16 november 2012 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419560)
Waarom wilt gij weten waarom ik dat wil weten? 8-)

Aaaaaah!!! Gij wilt die voor Marie kopen :cheer:

BigF 16 november 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419565)
Blijkbaar zijn ze al bij Belgacom beschikbaar. Dus zo spannend en mysterieus is het allemaal niet.
Zo kondigden aan eind november. Ik had nog niks gehoord en vond niks terug. Dus bel ik even. is dat zo moeilijk?

Nee, dat is helemaal niet zo moeilijk. Je toetst wat nummertjes in en je duwt op het groene hoorntje. That's it.
Maar ik zou er vooraf zo ongeveer mijn huis op verwed hebben dat je die info niet via de helpdesk ging verkrijgen.

Liederik 16 november 2012 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwinius (Bericht 6419570)
Waar/hoe heb je gezocht, is de vraag van 1 miljoen

In de annoncekes, het aankondigingsbord van de gemeente en bij de flyerkens bij de bakker. :-)

Liederik 16 november 2012 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6419569)
Aaaaaah!!! Gij wilt die voor Marie kopen :cheer:

Voor hare sinterklaas :-D

Liederik 16 november 2012 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6419571)
Nee, dat is helemaal niet zo moeilijk. Je toetst wat nummertjes in en je duwt op het groene hoorntje. That's it.
Maar ik zou er vooraf zo ongeveer mijn huis op verwed hebben dat je die info niet via de helpdesk ging verkrijgen.

Niet mieten he. Of het is uw huis erop, of niet, maar niet ongeveer.

BigF 16 november 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6419582)
Niet mieten he. Of het is uw huis erop, of niet, maar niet ongeveer.

Ook nu ik de uitslag al weet?
Ok, mijn huis erop dan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be