![]() |
Actieweekend in teken van toegankelijk busvervoer voor gehandicapten
Actieweekend in teken van toegankelijk busvervoer voor gehandicapten
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dicapten.dhtml Dit is algemeen bedoeld naar rolstoelpatienten !! Ik vind dit een goede actie !!!! Citaat:
dus , ofwel helpen enkele vrijwillige , of laat die mindervalide maar wachten op de volgende bus , of dat die zelf maar voor vervoer zorgt (?!?!) !! :? Euh .... 8O |
Laatst zat ik op tram 2 of 3 en klonk er een boodschap door de luidsprekers. Dat we even geduld moesten oefenen en/of of we een handje konden toesteken aan de volgende halte omdat er iemand met een rolstoel ging op of afstappen. Ik vond dat wel een goed idee. Er was echter niets te zien aan de halte. Misschien had de vorige tram hem of haar al mee.
|
Citaat:
Citaat:
Of indien men geen rijbewijs heeft of rijongeschikt is of ... , kan dat zo: Citaat:
|
Dat men eens een kijkje neemt in Groot-Brittanië: een plaats voorzien voor een rolstoel + klapstoeltje voor de begeleider. Bussen uitgerust met een plank waarmee de rolstoelgebruiker vlotjes de bus op/af kan. Sommige van die planken kunnen door middel van een knop door de bestuurder bediend worden ( in één geval wist de bestuurder niet meer waar de knop was :-D ). Sommige planken moeten nog met de hand uitgeklapt & ingeklapt worden. Geen sprake van dat je dat zelf (als begeleider) mag doen: taak van de chauffer die dat met de glimlach doet.
En de rest van de passagiers? Geen kik, desnoods helpen ze je nog ook. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be