![]() |
Begroting: Michel Maus: 'Dit treft vooral de middenklasse'
Eerst het nieuws dat niet bekend geraakte: een nieuw wereldrecord !
Na ons wereldrecord 'regeringsvorming' hebben we nu ook een wereldrecord 'begrotingsvorming'. Proficiat belgicisten: haal de bubbels uit de ijskast. Nu het krantenartikel: titel: Michel Maus: 'Dit treft vooral de middenklasse' link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121120_004 tekst: onderaan Punt van discussie: de kracht van onze samenleving is de middenklasse. Gaande van de geschoolde arbeider tot de gewone universitair (bijvoorbeeld tot aan de gewone huisarts). Inbegrepen de kleine zelfstandige en de middelgrote ondernemer; inbegrepen alle 'gewone' ambtenaren ... Is het nu omdat hun werklust en bescheiden succes de afgunst wekt of is het iets anders, maar die middenklasse moet kapot belast worden. Al die mensen horen de sleutelwoorden van de nva alsmaar luider: "de nva, voor wie werkt, onderneemt, spaart, risicio neemt, verantwoordelijkheid opneemt ...". Afspraak in 2014. Citaat:
|
En hoe moet men onderstaande interpreteren?
Komt uit Knack http://www.knack.be/nieuws/belgie/ke...0210398903.htm Citaat:
|
Citaat:
De toplonen kan je niet aanpakken, want die zijn weg als je dat doet, en hun werkgelegenheid erbij. De laagste lonen kan je ook niet aanpakken, want anders stemmen die niet voor de PS. Blijft over...... |
Citaat:
|
Citaat:
a) hoeveel iemand die 1600 bruto per maand heeft, uiteindelijk netto overhoudt; b) hoeveel dan van die 125 € van dat menske uiteindelijk netto overhoudt. Dit draadje gaat over het aanpakken van het werkelijke kruim van onze maatschappij: zij die intelligent en hard werken voor een matig loon (netto tussen pakweg 1800 en 6000 € per maand). Van een heel andere orde zijn die heel kleine lonen, vooral de belastingen die er nog op geheven worden. Maar hou wel de realiteit in het oog: vele van die heel kleine lonen zijn van mensen die maar enkele uren per week werken, en dit combineren met de opvang van de kinderen. Gezinnen waar één partner werkt aan full time regime, de andere part time (voor het zakcentje bij wijze van spreken). Dus nogmaals: start gerust een ander draadje op voor de lage lonen; maar hou het hier aub beperkt tot de zogenaamde middenklasse. . |
Citaat:
Zoals ik in 'vet' stipuleerde leek het mij,op basis van hoe Knack het verwoordde, te gaan over 1600 € netto, daarom ook mijn aanvankelijke vraag hoe dit te interpreteren...verkeerdelijk van mijn kant blijkbaar. |
Citaat:
De middenklasse die in hun broek schijt voor Brussel, bang is voor vreemdelingen, buigt voor de Koning, nog steeds denkt dat banken en politci te vertrouwen zijn en elke avond dociel naar tv kijkt.... De zweep erover godverdomme. Je kunt deze luitjes fiscaal niet hard genoeg aanpakken. Ps: Vooral onder de 1600 netto wordt er in Belgie hard gewerkt trouwens. In baantjes waar de meeste provincialen zich veelstegoed voor voelen. Krijg je viezehanden van en wordt je moe van. Jeweetzelluf. |
Uiteraard wat had je gedacht. Het PS kiesvee blijft buiten schot. En dan zwijg ik nog over de 10.000 den gelukzoekers die we er jaarlijks bijkrijgeb want we blijven het OCMW van de wereld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Da's 10 euro per maand. En dat kondigen ze aan als iets om fier op te zijn. :roll: |
Als rijke fils-�*-papa kijkt Eberhard neer op middenklassers als wij, Liederik...
|
Citaat:
|
Citaat:
De zieke medemens bijvoorbeeld die kan daar al een doosje aspirine van kopen. |
Citaat:
Inderdaad, afspraak in 2014. |
Citaat:
Na een maand zegt? U bedoelt bijna 6 weken na de deadline? U applaudiseert voor Di Rupo omdat we in het begin van het jaar met voorlopige 12en zitten omdat hij weigerde op tijd aan zijn begroting te beginnen? |
Citaat:
Di Rupo: goed! De zwoerd: slecht. :D |
Citaat:
afspraak in 2014! |
Citaat:
![]() Ik stel vast dat de zwoerd, zie boven, nog geen coalitie heeft bijeen kunnen brengen terwijl er ondertussen al burgemeesters benoemd zijn en dat Di Rupo wel een begroting heeft afgeleverd. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be