Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   B: Doden stijgen, D: doden historisch laag ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179604)

brother paul 20 november 2012 17:10

B: Doden stijgen, D: doden historisch laag ?
 
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...uitsland.dhtml


Wat een Waals beleid doet aan een land;..:cry:

Micele 20 november 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6425135)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...uitsland.dhtml


Wat een Waals beleid doet aan een land;..:cry:

"Waals" beleid ? :roll:

Citaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._Verkeerswezen

1992-1994: Guy Coëme (PS) (verkeer en overheidsbedrijven)
1994-1995: Elio Di Rupo (PS) (verkeer en overheidsbedrijven)
1995-1999: Michel Daerden (PS) (verkeer)
1999-2003: Isabelle Durant (Ecolo) (mobiliteit en transport)
2003: Laurette Onkelinx (PS) (mobiliteit en transport)
2003-2004: Bert Anciaux (Spirit) (mobiliteit) (niet bevoegd voor de NMBS)
2003-2005: Johan Vande Lanotte (sp.a) (overheidsbedrijven) (bevoegd voor de NMBS)
2004-2007: Renaat Landuyt (sp.a) (mobiliteit) (niet bevoegd voor de NMBS)
2005-2007: Bruno Tuybens (sp.a) (staatssecretaris voor overheidsbedrijven) (bevoegd voor de NMBS)
2007-2008: Yves Leterme (CD&V) (begroting, mobiliteit en institutionele hervormingen)
2008-2011: Etienne Schouppe (CD&V) (staatssecretaris voor mobiliteit)
2011-heden: Melchior Wathelet (cdH) (staatssecretaris voor mobiliteit)

DeProf_eet 21 november 2012 03:12

Ik vind dit nogal logisch dat het aantal doden in Duitsland daalt. Daar heeft men immers geen vervelende algemene snelheidsbeperking op de autosnelwegen. Snelheidsbeperking die de mensen hier verplicht om meer naar verborgen camera's te zoeken dan op de weg op te letten.

Zeg ik het goed zo ?

brother paul 21 november 2012 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6425528)
"Waals" beleid ? :roll:

de ommekeer komt dankzij wathelet ?:oops:

1207 21 november 2012 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6425897)
Ik vind dit nogal logisch dat het aantal doden in Duitsland daalt. Daar heeft men immers geen vervelende algemene snelheidsbeperking op de autosnelwegen.

Ge moet ne keer van hier naar Berlijn rijden.
da's 1000 km en daarvan rijdt ge er 800 in Dui. enkel aan de Hollands duitse grens kunt ge vlammen (max 100km) en de voormalige duits-duitse grens hebt ge nog eens 100 km.

de andere 600 zijn gelimiteerd

Micele 21 november 2012 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6426092)
Ge moet ne keer van hier naar Berlijn rijden.
da's 1000 km en daarvan rijdt ge er 800 in Dui. enkel aan de Hollands duitse grens kunt ge vlammen (max 100km) en de voormalige duits-duitse grens hebt ge nog eens 100 km.

de andere 600 zijn gelimiteerd

Ge liegt heel slecht, of natte vinger. Alleen aan je afstanden zie ik het al.
(Oostende-Berlijn is bvb 842 km, neem routeplanner Google maps bvb http://maps.google.be/?ie=UTF8&hl=nl routebeschrijving gewoon invullen)

Dus trek overal maar ca. 160 km vanaf (anders rij je omwegen)
En zelfs dé 2 boven noordelijk roergebied is met zijn doorgaande 3 rijvakken meestal onbeperkt, volgens mij rij je daar nooit, maar ik wel regelmatig naar mijn familie bvb., dwars door Roergebied is meestal te druk. :-)

- Tot 2/3 (52 + 15 = 67 %) van de autobahnen zijn onbeperkt, incl. dynamisch onbeperkt, dus ~ 33 % zijn permanent beperkt, dat varieert natuurlijk want als stukken autobahn verbeterd wordt (vooral rijvak méér) gaat ze soms van beperkt naar onbeperkt, of ook soms andersom maar dan is het meestal om (soms voorlopige#) milieuredenen (lawaai kan door geluidschermen# verminderd worden) en niet om veiligheid.
Ook in ballingsgebieden (lawaai) kunnen er vaste of dynamische beperkingen ingevoerd worden, al dan niet naargelang ... enz....

Wil je een bron van het Ministerie, ADAC, of van de AutobahnPolizei ?

! Weet je wat ik geef een Europese neutrale bron van het ETSC.eu die zeggen er direct bij dat op het aantal kms onbeperkte autobahnen er verhoudingsgewijs evenveel doden vallen als op de kms beperkte autobahnen (bron autobahnpolizei cijfers 2005-2006), nu sta jij daar met je molentje :-)

Uiteraard probeert ETSC de cijfers te nuanceren, en haalt er de factor doden per gereden vtgkms bij (vtg passagiers ? kms is nog juister) wat natuurlijk juister is (vergeleken met andere EU-landen toch) maar dat nog altijd niets af aan die stelling verhoudingsgewijs onbeperkt/beperkt op Duitse autobahnen zelf.

Citaat:

http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf

German Autobahn: The Speed Limit Debate

Safety on the Autobahn: Current situation

Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits. On unlimited sections there is a 130 km/h recommendation.

One argument used in favour of the status quo is that a similar proportion of deaths on the motorways in Germany occur on sections without speed limits as on sections with limits. According to the German Statistics Agency, of the 645 road deaths that occurred on motorways in 2006, 441 or 67% occurred on motorway sections without limits. This is consistent with the figures from the previous year, 2005, when 662 deaths occurred on motorways, 462 (70%) of them on unlimited sections (fig. 3):
Figure 3: Deaths on the Autobahn for 2005 by speed limit at accident sites (Deutsche Hochschule der Polizei):
Figure 2: Lethal accidents on German motorways:

But this similarity of percentages takes no account of traffic volumes on the different sections. Traffic volumes on sections without speed limits are likely to differ appreciably on average from those on sections with speed limits. This should be investigated to cast more light on the numbers of deaths on the two kinds of section.

German motorways: How do they compare for Safety?

German motorways are amongst the most safely engineered roads in Europe.

However, in terms of deaths per billion vehicles kms driven on motorways, Germany ranks eight in 2006 out of the European countries for which there is data (see figure 4 and Annex 1 for details of Germany’s progression from 1997 to 2006). This indicator is the most suitable one to compare motorway safety between countries. Other indicators make little sense because traffic volumes vary greatly between countries (deaths ‘per population’ or ‘per length of motorway’ would be of little help).

http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf

santos 21 november 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6425135)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...uitsland.dhtml


Wat een Waals beleid doet aan een land;..:cry:

Inderdaad heel vlaanderen staat vol door flitspalen, allemaal de schuld van de walen!

brother paul 21 november 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6426399)
Inderdaad heel vlaanderen staat vol door flitspalen, allemaal de schuld van de walen!

kijk heeft de voorganger de statistieken 'geoptimaliseerd' in elk geval het valt op sedert wathelet stijgen de stats...

santos 21 november 2012 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6426445)
kijk heeft de voorganger de statistieken 'geoptimaliseerd' in elk geval het valt op sedert wathelet stijgen de stats...

Ik dacht dat Wathelet in Belgie minister was en niet in Duitsland, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Micele 21 november 2012 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6426445)
kijk heeft de voorganger de statistieken 'geoptimaliseerd' in elk geval het valt op sedert wathelet stijgen de stats...

Wat heb jij tegen die Wathelet ?
Over welke stats heb je het ? Linkje 8O
Wathelet is sinds 10 december 2011 pas verkeersminister of zoiets, hoe kan die nu invloed hebben op de statistieken van 2011, of zelfs op 2012 is dat superman ofzo ?

Of heb jij officiele stats van 2012, toon me die eens Paul :-)
De officieuze (terplaatse) barometer gaat maar tot maart 2012:
Citaat:

http://bivvweb.ipower.be/baro/Baro_NL_Main.htm
Raadpleeg hier het Observatorium voor de Verkeersveiligheid!
2012
Januari 2012: -0.1% (meer...)

maart 2012: -5.3% (meer...)
Jaartotaal februari 2012 zijn ze nog aan ´t tellen...:-)

Link jaartotaal maart 2012:
http://bivvweb.ipower.be/baro/docs_n...maart-2012.pdf

Citaat:

hln.be:

Het aantal verkeersdoden in Duitsland is in de eerste 9 maanden van dit jaar gedaald tot het laagste niveau sinds bijna 60 jaar geleden begonnen werd met het bijhouden van gegevens. Dat meldde het Duitse statistiekbureau.

In de maanden januari tot en met september kwamen in Duitsland 2.762 mensen om door verkeersongelukken. Dat waren er 6,3 procent minder dan in dezelfde periode in 2011.

Het aantal gewonden in het Duitse verkeer daalde met 0,2 procent tot ongeveer 293.300. Dat is het op een na laagste aantal sinds de tellingen in 1953 begonnen. Opvallend is dat het aantal ongelukken wel met 1 procent steeg tot 1,74 miljoen.

Citaat:

http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf
German Autobahn: The Speed Limit Debate

Safety on the Autobahn: Current situation

Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits. On unlimited sections there is a 130 km/h recommendation.

One argument used in favour of the status quo is that a similar proportion of deaths on the motorways in Germany occur on sections without speed limits as on sections with limits. According to the German Statistics Agency, of the 645 road deaths that occurred on motorways in 2006, 441 or 67% occurred on motorway sections without limits. This is consistent with the figures from the previous year, 2005...]

:-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be