Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Belgische leger houdt islamistische soldaten in de gaten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179633)

circe 21 november 2012 08:29

Belgische leger houdt islamistische soldaten in de gaten

Jezusmariajozef zou mijn oma zaliger hebben gezegd....

Citaat:

BRUSSEL - Het Belgische leger houdt een tiental soldaten in de gaten die er salafistische overtuigingen op nahouden. Dat schrijft La Libre Belgique woensdag. Op die manier willen de militaire inlichtingendienst ADIV (Algemene Dienst Inlichting en Veiligheid) en de Staatsveiligheid zich ervan verzekeren dat die soldaten wel degelijk trouw zijn aan ons land.

Volgens La Libre Belgique zijn de betrokken soldaten bekend in islamistische kringen, maar zouden ze toch aan de aandacht van de rekruteerders in het Belgische leger zijn ontsnapt.

Het leger vreest nu dat er via die infiltraties islamisten worden opgeleid, die vervolgens in het buitenland ingezet kunnen worden als jihad-strijders. In het ergste geval kunnen ze zich in landen als Afghanistan zelfs tegen de Belgische soldaten keren.

“Het probleem is dat er geen controle is vóór de opleiding. Om in het leger te komen, volstaat het om een blanco strafblad te hebben. De kandidaten worden ondervraagd door leidinggevenden, maar meer is er niet”, zo vertelt een bron aan het dagblad. De strengere controles worden pas in een latere fase ingevoerd.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21121_00376140
------------------------------------------------------

tja, en discrimineren op basis van "religie" mag niet hé! (dat mag enkel om halal vlees te verkrijgen of om bij een islamitische bedrijfsleider te werken). Hebben ze dat niet goed gezien zeg.

Dus die gasten nu eerst nog wat promoveren zodat ze bij gevoelige informatie geraken, en dan mogen ze lekker mee gaan vechten in Afghanistan, Libië, binnenkort Syrie of stel je voor dat we Israel eens gaan helpen.... (nou ja Europa zal wel eerder de arme palliekindertjes gaan redden zeker?)

Ke Nan 21 november 2012 09:43

Panikeurs.

circe 21 november 2012 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 6426029)
Panikeurs.

wie? ik?

Geef ze toch ineens de sleutels van Kleine Brogel en laat die mannekes wat voorwerk maken!

of beter nog: zet ze in bij een missie in Afghanistan (ze kunnen toch zo goed met de Taliban praten ....) en laat ze samen met een kaffer collega wat bermbommen laten ontmantelen. (Me and my buddy).

Maori 21 november 2012 09:55

Panikeurs?

Mijn eigen ervaring: alle moslims die ik persoonlijk ken, hebben op een bepaald moment in hun leven Mekka ontdekt en hun kar gekeerd.

Aan deze mensen hoef je niet te twijfelen: wanneer een keuze moet gemaakt worden tussen 'them and us' kiezen ze altijd voor hun eigen soort.

Het is spijtig, het bevordert de integratie niet maar ik denk dat het veiliger is deze mensen niét in ons leger toe te laten wegens belangenvermenging.

Iemand zei ooit (was het Confuscius) dat als een man een vrouw slaat en hij weet niet waarom, zij het wel weet. Of zoiets.

Bad Attila 21 november 2012 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 6426029)
Panikeurs.

Moet wel hé, zo is er nog een beetje leven in het kot. ;-)

Mahalingam 21 november 2012 15:11

Ik acht de kans op een soort Fort Hood slachtpartij heel wat groter dan wat problemen met ze in Allahstan.
Het gevaar ligt dichter bij huis!

vlaams realist 21 november 2012 15:29

Het is toch vreemd dat het afschaffen van de dienstplicht er net kwam voor de snelbelgwet.Dus al die nieuwe belgen hebben onze militaire infrastructuur niet mogen verkennen.Spijtig,de EHBO cursus was leuk.De cursus Limburgs en West-Vlaams zien samenwerken ook:-P

KAHRAMAN Yücel 25 november 2012 01:37

Ja ik vind ook dat de inlichtingsdiensten die mannen moet opvolgen.
Jammer dat ze mensen niet opvolgen die van een leger naar hier hier komen zoals leugenaar Hirsi Ali.

circe 25 november 2012 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel (Bericht 6430923)
Jammer dat ze mensen niet opvolgen die van een leger naar hier hier komen zoals leugenaar Hirsi Ali.

dat moet je eens beter uitleggen. Uit welk "leger" kwam Hirsi Ali?

KAHRAMAN Yücel 25 november 2012 09:04

Uit het leger des leugens en kwaads.

circe 25 november 2012 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel (Bericht 6430979)

heb je het nu over het feit dat ze de naam van haar andere grootvader gebruikte? Je kan toch niet zomaar wat losse beweringen in de lucht gooien en dan zwijgen. Dus graag concrete voorbeelden aub.

F.B. 25 november 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel (Bericht 6430979)

Ja, uit dat land des leugens en kwaad. Rot dus maar snel op uit dit land hé

alice 25 november 2012 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel (Bericht 6430923)

In welk leger zat die MEVROUW?

F.B. 25 november 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6425962)
Jezusmariajozef zou mijn oma zaliger hebben gezegd....

http://www.standaard.be/artikel/deta...21121_00376140
------------------------------------------------------

tja, en discrimineren op basis van "religie" mag niet hé! (dat mag enkel om halal vlees te verkrijgen of om bij een islamitische bedrijfsleider te werken). Hebben ze dat niet goed gezien zeg.

Dus die gasten nu eerst nog wat promoveren zodat ze bij gevoelige informatie geraken, en dan mogen ze lekker mee gaan vechten in Afghanistan, Libië, binnenkort Syrie of stel je voor dat we Israel eens gaan helpen.... (nou ja Europa zal wel eerder de arme palliekindertjes gaan redden zeker?)

Misschien gewoon geen dubbelpaspoorters meer toelaten.. Opgelost. Los van dit alles lijkt me het gewoon ook logisch dat je geen dubbel paspoort mag hebben als je in het leger zit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be