| Koenraad Noël |
21 november 2012 18:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
(Bericht 6426738)
Het begrip "Joods" is misschien op zich ambigu, maar de staat Israël heeft wel heel duidelijk voor een etnische definitie van dit begrip gekozen: een staat voor "etnische Joden", los van hun religieuze praktijk.
|
Hmm, en herlees nu eens de discussie.
Zo is het inderdaad begonnen, en dat wijs ik evenzeer af als het Palestijns-Arabische gedoe. De praktijk is echter anders, kijk bv. maar naar de Druzen, wat ook voor ideologische verschuivingen heeft gezorgd.
Citaat:
het dossier onvoldoende bestudeerd hebt
|
Het is natuurlijk nooit voldoende.
Citaat:
Ik begrijp b.v. niet hoe je in de Isratine-grap van de radicale anti-Zionist Qadhafi bent gelopen.
|
Een publicatie waarin het vermeld stond. Ik verwijs er voornamelijk naar omdat die makkelijk opzoekt.
Citaat:
Dat is gewoon een andere naam voor de meest maximalistische Palestijnse positie, een positie die ik weliswaar ook ondersteun omdat ze het meest rechtvaardig is, maar een positie die in schril contrast staat met de krachtsverhoudingen op het terrein vandaag de dag.
|
Ik zie dan ook in een seculiere republiek zoals beschreven de groeiende progressieve seculiere Joden het voortouw nemen.
Citaat:
Het komt vanuit deze context zelfs een beetje arrogant over dat je op mijn inhoudelijke bijdragen louter met rollende ogen reageert.
|
Omdat ik je geheel kolonialistisch revisionisme radicaal verwerp, en je ook weer afkomt zo'n complottheorieën. De schuld schuif je, zonder het expliciet toe te willen geven, volkomen in de schoenen van Israël.
Maar ja, misschien moet ik me er bij neerleggen dat enige redelijkheid verdwijnt in dit thema dat je zo nauw aan het hart ligt. Misschien kijk ik natuurlijk ook te objectivistisch. Dat echter zionisten én antizionisten menen dat ik verkeerd ben, dat zie ik als een goed teken.
|