Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Topminister Steven Vanackere (CD&V) meest betrouwbare minister van financiën in de EU (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179725)

HOUZEE ! 22 november 2012 17:32

Topminister Steven Vanackere (CD&V) meest betrouwbare minister van financiën in de EU

'Vanackere betrouwbaarste minister van Financiën' (FT)

Steven Vanackere is de meest geloofwaardige minister van Financiën in de Europese Unie, volgens de Financial Times.

In de algemene score staat de Belg op een knappe negende plaats, waardoor wij Nederland, Frankrijk en het UK achter ons laten. Reynders werd in het verleden met een vierde plaats nog hoger aangeschreven, maar die zat natuurlijk 10 jaar op post. Voor een nieuwkomer is de prestatie van Vanackere dus bijzonder knap.

De Financial Times looft Vanackere voor de manier waarop hij België in rustiger vaarwater bracht tegen een achtergrond van de Dexia-crisis en rentevoeten "van Spaanse en Italiaanse omvang". "België is nu een virtuele veilige haven", klinkt het.

Het bestuur is in goede handen, de Vlaming mag op zijn twee oren slapen.

meer info :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...2_FT_Vanackere

Xenophon 22 november 2012 17:38

:rofl:

knip 22 november 2012 17:40

Nu ben ik gerustgesteld hoor... Ik zal er zeker aan denken in 2014..

fox 22 november 2012 17:44

Reynders stond ooit hoger genoteerd. Dat zegt eigenlijk meer dan genoeg.

Another Jack 22 november 2012 17:50

Allemaal linkiewinkie-zuilgebonden Belgicisten daar bij de Financial Times!

mkb 22 november 2012 17:52

Heeft er iemand toegang tot het originele FT artikel? Ik ben benieuwd wat de berekeningswijze is als VA als meest betrouwbare uit de bus komt.

Brakelaar 22 november 2012 18:31

er word van alles gedaan om die gasten aan te prijzen...

peter1962 22 november 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6427943)
er word van alles gedaan om die gasten aan te prijzen...

Ja ? wat doen "ze" dan om dat te bekomen ? Is de FT nu ook een regimekrant geworden van belgie ?

Bolleke Wol 22 november 2012 18:41

Hoe erg is het dan in de rest van Europa?

Another Jack 22 november 2012 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6427963)
Ja ? wat doen "ze" dan om dat te bekomen ? Is de FT nu ook een regimekrant geworden van belgie ?

Hoe zou "Belgicist" in het Engels klinken, Peter?

Vigilante VL 22 november 2012 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6427971)

Colaborator

Anselmo 22 november 2012 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6427886)
Reynders stond ooit hoger genoteerd. Dat zegt eigenlijk meer dan genoeg.

Precies !
En wat is er over die man door de "progressieve goegemeente" niet allemaal geschreven.
De slechtste minister sedert het ontstaan van België moet zowat het meest beschaafd verwijt van allemaal geweest zijn.
Nu , Van Acker staat nog 6 plaatsen lager !
En nu betekent dat " een topminister " te zijn.
Van twee maten en gewichten gesproken....

HOUZEE ! 22 november 2012 22:50

Het zijn niet de 'belgicisten' die dat schrijven he, maar een gerenomeerd buitenlands topinstituut. Vaak kan men vanop een afstand de zaken nuchterder en objectiever bekijken.

En Reynders scoorde inderdaad nog beter, maar die was ook 10 jaar lang minister en een vat vol klasse. Vanackere zijn naam moet nog gemaakt worden in Europa.

Jan van den Berghe 22 november 2012 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6427963)

Ik stel het eerder omgekeerd: op basis van welke gronden zou ik de FT hierin moeten volgen?

Pietje 22 november 2012 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6428351)
Het zijn niet de 'belgicisten' die dat schrijven he, maar een gerenomeerd buitenlands topinstituut. Vaak kan men vanop een afstand de zaken nuchterder en objectiever bekijken.

En Reynders scoorde inderdaad nog beter, maar die was ook 10 jaar lang minister en een vat vol klasse. Vanackere zijn naam moet nog gemaakt worden in Europa.

Ach, gewoon discussiëren wordt hier allang niet meer gedaan. Dit forum wordt hier nog enkel gebruikt om De "nog een paar kilos, en je kan mij onder de deur schuiven" Wever en zijn N-VA de hemel in te prijzen, en niet-NVAers af te zeiken. Partijslaven hebben geen boodschap aan de Financial Times.

Jan van den Berghe 22 november 2012 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6428458)
Ach, gewoon discussiëren wordt hier allang niet meer gedaan. Dit forum wordt hier nog enkel gebruikt om De "nog een paar kilos, en je kan mij onder de deur schuiven" Wever en zijn N-VA de hemel in te prijzen, en niet-NVAers af te zeiken. Partijslaven hebben geen boodschap aan de Financial Times.

U bent dus niet bereid te discussiëren. Niet echt nieuw voor u trouwens. Waarom gaat u niet gewoon eens in op de vraag: waarom zouden de FT in haar redenering moeten volgen? Argumentatie?

Svennies 23 november 2012 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6428351)

Eerder een paling in een emmer snot....

santos 23 november 2012 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6427971)

traitor?
maar denk dat die belgicisten bij FT dat voor een n-va'er gaan gebruiken.

Modjo 23 november 2012 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6428360)
Ik stel het eerder omgekeerd: op basis van welke gronden zou ik de FT hierin moeten volgen?

Ik zou eerder een paar "hoog opgeleiden" van dit forum volgen ipv de FT....

Bolleke Wol 23 november 2012 11:53

De main stream financiële pers heeft de voorbije jaren wel bewezen volstrekt onbetrouwbaar te zijn.

Ook FT is geen referentie meer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be