Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Farao Mursi (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179825)

eno2 25 november 2012 01:10

Farao Mursi

What's the big deal?

Westerse Presidenten zijn ook immuun...

Zelfs een hoop lagere politiekers

Karel Martel B 25 november 2012 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6430917)
What's the big deal?

Iedereen, behalve de naieve linkiewinkies, zag dat van ver aankomen.

En de cynische linkiewinkies verkiezen uiteraard een anti-semitische dictator boven een westersgezinde dictator.

Vlad 25 november 2012 08:43

Ik kan Mursi wel heimelijk koud (laten) maken. Ene voormalige vriendin van me is reeds 150 jaar gids in de presidentiële ambtswoning in Sharm el-Sheikh. Aan Jeruzalem waar ik in het jaar -1 ene Maria heb bezwangert, heb ik mijn hart verloren. Ik ben daar nog vele malen terug geweest en nooit was het de hoofdstad van Egypte. Ze zou dat ook nooit mogen gebeuren. Mursi motte gaan. Wijl in bezit van den asem of niet maakt geen verschil. Enkel sado masochistische muzelmannen steunen hem. Alle anderen die vermogen te streven naar meer en beter, zien dien groeienden achterlijkheid met lede ogen aan. Mursi gedoogd zelfs stemmen die vragen het in puin slaan vande bouwwerken nog door ondergetekende ontworpen. Mijne stuitende hert bloedt bij het appercipiëren van zulks.

circe 25 november 2012 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6430969)
Iedereen, behalve de naieve linkiewinkies, zag dat van ver aankomen.

En de cynische linkiewinkies verkiezen uiteraard een anti-semitische dictator boven een westersgezinde dictator.

Ik zie ze allemaal nog bijna in een orgasme uitbarsten bij Pauw en Witteman.

Scherven A. Mok 25 november 2012 09:23

Ik vind het triest om zien hoe de gemoederen in Europa hoger oplaaien bij het Israëlisch-Palestijns conflict dan bij wat er zich momenteel in Europa afspeelt.

Antoon 25 november 2012 22:40

Geen enkel Arabisch land is ver genoeg ontwikkeld om een democratie te worden. Ook Egypte niet. Een omwenteling om de laatste dictator omver te werpen brengt alleen maar een nieuwe dictator aan de macht. Alle Arabische landen samen kunnen een punt zuigen aan Israel, op alle gebied, inclusief het politiek stelsel, hoe erg ze dat zelf vinden.

eno2 25 november 2012 23:12

De coup van Mursi is maar tijdelijk

E. Migrant 26 november 2012 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6431918)
De coup van Mursi is maar tijdelijk

Alles is tijdelijk.

eno2 26 november 2012 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 6431999)
Alles is tijdelijk.

Niet alles is van korte duur, zoals de staatsgreep van Mursi

Koenraad Noël 26 november 2012 06:54

Op naar de Koptische Faraonische Republiek.

:cheer:

Johan Bollen 26 november 2012 14:08

We zullen zien of de maatregelen tijdelijk zijn. Wat Morsi doet is blijkbaar de Egyptische revolutie pogen te vrijwaren tegen aanvallen van het oude systeem. De aanhangers van het ancienne dictatoriaal regime in Cairo leggen de maatregelen graag uit als 'dictatoriaal'. Het lijkt me te vroeg om te oordelen daarover.

Citaat:

Certainly, Morsi's move has been intended as a preemptive move to disallow the judges appointed by the ancien regimeto decide the fate of an Islamist-dominated committee to revise the constitution. What is at stake is no less than the form and nature of the future political system and, indeed, the fate of the new Egyptian revolution that has been a crowning achievement of the Arab Spring.
De vraag kan dus terecht gesteld of Morsi hier handelt als een Mubarak of eerder als een Lincoln. Dat is wat een analist hier doet:

Citaat:

President Mohamed Morsi triggered the first real crisis of his presidency by arrogating to himself near total control of all branches of the Egyptian government. Revolt, from the street and the judiciary, against his "dictatorial" move may on the surface be justified. History may deliver a different view, as it did on Abraham Lincoln's treatment of opponents at times of "necessity".

peter1962 26 november 2012 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 6430972)
Ik kan Mursi wel heimelijk koud (laten) maken. Ene voormalige vriendin van me is reeds 150 jaar gids in de presidentiële ambtswoning in Sharm el-Sheikh. Aan Jeruzalem waar ik in het jaar -1 ene Maria heb bezwangert, heb ik mijn hart verloren. Ik ben daar nog vele malen terug geweest en nooit was het de hoofdstad van Egypte. Ze zou dat ook nooit mogen gebeuren. Mursi motte gaan. Wijl in bezit van den asem of niet maakt geen verschil. Enkel sado masochistische muzelmannen steunen hem. Alle anderen die vermogen te streven naar meer en beter, zien dien groeienden achterlijkheid met lede ogen aan. Mursi gedoogd zelfs stemmen die vragen het in puin slaan vande bouwwerken nog door ondergetekende ontworpen. Mijne stuitende hert bloedt bij het appercipiëren van zulks.

Hou het maar stil... voor je het weet komt Harriechristus hier mee discussiëren.

peter1962 26 november 2012 15:10

[quote=eno2;6431918]De coup van Mursi is maar tijdelijk[/QUOTE

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt ?

eno2 26 november 2012 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6432720)

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt ?

Tot vorming parlement en grondwet

peter1962 26 november 2012 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6432744)
Tot vorming parlement en grondwet

De nieuwe dictator is nog maar net aan de macht, en hij past al dezelfde truuk toe die zijn voorganger eerder gebruikte. Moebarak heeft 30 jaar lang de noodtoestand /staat van beleg gebruikt.

De nieuwe farao zet gewoon alle krachten in het land die zijn marsrichting niet willen volgen buiten spel. De moslimbroeders zullen in enkele fasen alle macht naar zich toetrekken om die daarna nooit meer af te geven.

D'ARTOIS 26 november 2012 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6431840)
Geen enkel Arabisch land is ver genoeg ontwikkeld om een democratie te worden. Ook Egypte niet. Een omwenteling om de laatste dictator omver te werpen brengt alleen maar een nieuwe dictator aan de macht. Alle Arabische landen samen kunnen een punt zuigen aan Israel, op alle gebied, inclusief het politiek stelsel, hoe erg ze dat zelf vinden.

Tot op zekere hoogte kun je het daarmee eens zijn.
In ieder geval zijn de leefomstandigheden in Israël tig beter dan in zandbak Egypte.
Een Arabier leert niet: is genetisch stom. Dank zij Alah de lallaballah.

Johan Bollen 26 november 2012 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6432790)
De nieuwe dictator is nog maar net aan de macht, en hij past al dezelfde truuk toe die zijn voorganger eerder gebruikte. Moebarak heeft 30 jaar lang de noodtoestand /staat van beleg gebruikt.

De nieuwe farao zet gewoon alle krachten in het land die zijn marsrichting niet willen volgen buiten spel. De moslimbroeders zullen in enkele fasen alle macht naar zich toetrekken om die daarna nooit meer af te geven.

Ik geloof niet dat Morsi het 30 jaar zonder verkiezingen zal doen. Hij wordt te vroeg beoordeeld door sommigen. Het zijn trouwens vooral Mubarakfans die hem niet kunnen wachten hem als een nieuwe dictator te bestempelen. Heimwee naar het verleden drijft hen eerder dan het verlangen naar vrijheid.

Onder Mubarak zond de VS gevangenen naar Egypte om aldaar te folteren. Als dat bv. opnieuw gebeurt dan vrees is dat er inderdaad niet veel ten goede veranderd is in Egypte. Tot nu toe vermoed ik dat Egypte iets meer vrijheid herwonnen heeft ten opzichte van vroeger. Dat zie je bv. aan de heropstanding van Egypte op de internationale Arena. Het is geen monddood land meer.

Kallikles 26 november 2012 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6432835)
Ik geloof niet dat Morsi het 30 jaar zonder verkiezingen zal doen. Hij wordt te vroeg beoordeeld door sommigen. Het zijn trouwens vooral Mubarakfans die hem niet kunnen wachten hem als een nieuwe dictator te bestempelen. Heimwee naar het verleden drijft hen eerder dan het verlangen naar vrijheid.

Onder Mubarak zond de VS gevangenen naar Egypte om aldaar te folteren. Als dat bv. opnieuw gebeurt dan vrees is dat er inderdaad niet veel ten goede veranderd is in Egypte. Tot nu toe vermoed ik dat Egypte iets meer vrijheid herwonnen heeft ten opzichte van vroeger. Dat zie je bv. aan de heropstanding van Egypte op de internationale Arena. Het is geen monddood land meer.

Dat klopt wel. Toch stel ik mij de vraag hoe onafhankelijk Morsi is van het door de VS gesubsidieerde leger. Waar liggen de werkelijke krachtsverhoudingen?

Scherven A. Mok 26 november 2012 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6430992)
Ik vind het triest om zien hoe de gemoederen in Europa hoger oplaaien bij het Israëlisch-Palestijns conflict dan bij wat er zich momenteel in Europa afspeelt.

verkeerde topic ket

Johan Bollen 26 november 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6432862)
Dat klopt wel. Toch stel ik mij de vraag hoe onafhankelijk Morsi is van het door de VS gesubsidieerde leger. Waar liggen de werkelijke krachtsverhoudingen?

In die zin is het feit dat de Westerse pers hem Farao noemt zelfs een hoopvol signaal dat hij (nog?) geen Mubarak-dictator-schoothondje is. Alles bijeen lijkt het me geen uitgemaakte zaak. Egypte is in beweging. Het kan verschillende kanten op. Kijk hoe de VS Morsi proberen te paaien door hem een hoofdrol aan te bieden in Syrië bv. (De Qatar deal).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be