Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Onderzoek bedrijfswagens en mobiliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179854)

RUG 25 november 2012 16:28

Onderzoek bedrijfswagens en mobiliteit

In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=123665

Alvast bedankt

Mambo 29 november 2012 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RUG (Bericht 6431434)
In het kader van het vak 'mobiliteit en ruimte' (Ugent) wordt onderzoek gevoerd naar bedrijfswagens en mobiliteit (a.d.h.v. 10 korte meerkeuze vraagjes). Bent u (of een gezinslid) in het bezit van een bedrijfswagen dan zou u me enorm verder helpen door onderstaande enquête in te vullen:

Alvast bedankt

Overgeschreven naar privé.
Met dank aan uw bazen.

Trouwens ik verdenk uw enquete er van cijfers samen te stellen dat een bepaalde uitkomst in de hand werken.

santos 29 november 2012 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6436190)
Overgeschreven naar privé.
Met dank aan uw bazen.

Trouwens ik verdenk uw enquete er van cijfers samen te stellen dat een bepaalde uitkomst in de hand werken.

Inderdaad, vragen of je de bedrijfswagen in't weekend gebruikt niet objectief als men dat niet koppelt aan het algemeen gebruik van een wagen.

PeterCC 1 december 2012 00:06

Citaat:

Alvast bedankt

Ik heb uw enquete ingevuld.
Het viel me wel op dat wij alle vervoersmiddelen gebruiken, behalve de trein, de tram en de bus.
Dat is de realiteit, die wellicht geldt voor de overgrote meerderheid van ons.

PeterCC 1 december 2012 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6436397)
Inderdaad, vragen of je de bedrijfswagen in het weekend gebruikt niet objectief als men dat niet koppelt aan het algemeen gebruik van een wagen.

Je zou wel gek zijn als je in het weekend voor je verplaatsingen de eigen wagen verkiest boven de bedrijfswagen, als je er een hebt, natuurlijk.
Uiteraard komt uit zo een onderzoek dat er meer dan gemiddeld wordt gereden met een bedrijfswagen.
Komt daarbovenop dat mensen die een "reizende functie" hebben meer dan gemiddeld rijden en meer dan gemiddeld een bedrijfswagen hebben.
Uit dat onderzoek zal ongetwijfeld weer eens blijken dat bedrijfswagens meer dan gemiddeld rijden, enz, enz, en nog meer bullshit.

Mambo 3 december 2012 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 6439014)
Je zou wel gek zijn als je in het weekend voor je verplaatsingen de eigen wagen verkiest boven de bedrijfswagen, als je er een hebt, natuurlijk.
Uiteraard komt uit zo een onderzoek dat er meer dan gemiddeld wordt gereden met een bedrijfswagen.
Komt daarbovenop dat mensen die een "reizende functie" hebben meer dan gemiddeld rijden en meer dan gemiddeld een bedrijfswagen hebben.
Uit dat onderzoek zal ongetwijfeld weer eens blijken dat bedrijfswagens meer dan gemiddeld rijden, enz, enz, en nog meer bullshit.

Idd, als men 100'000 km voor het bedrijf werkt maar 300 meter verder naar de bakker geweest bent, heb je een "hoog" privé gebruik. Het brood dat je "privé" kocht met je "bedrijfswagen" neem je wel mee in je bedrijfswagen om de volgende dag nog een paar 100 km er terug bij te zetten terwijl je uw boterhammen op eet omdat een bedrijfsbezoek aan een restaurant zo goed als verworpen wordt.
Tenminste voor de niet zo hoog geachte ceo's onder ons.

Liederik 3 december 2012 10:13

Citaat:

Alvast bedankt

Post je de resultaten hier ook? :-)

RUG 7 december 2012 23:49

Citaat:

Trouwens ik verdenk uw enquete er van cijfers samen te stellen dat een bepaalde uitkomst in de hand werken
Ik heb geen enkel belang bij de uitkomst van de resultaten, welke deze ook mogen wezen.

Citaat:

Het is niet de bedoeling van dit onderzoek na te gaan of bedrijfswagens meer kilometers afleggen. Hieromtrent worden dan ook geen vragen gesteld.

Citaat:

Post je de resultaten hier ook?
De enquête loopt nog enkele dagen. De resultaten zal ik hier posten.

andy.v 11 december 2012 16:54

Opdracht volbracht :)

Wel grappig:
Citaat:

Bedankt om deel te nemen aan dit onderzoek. De resultaten zullen strik vertrouwelijk worden behandeld.
Er werd mij niet om mijn naam of zo gevraagd, dus who cares! ;)

Florentinote 12 december 2012 08:43

Post je de resultaten hier ook?

Vito 12 december 2012 08:54

Citaat:

Alvast bedankt

En denk je dat een internetenquête een representatieve steekproef geeft voor een geloofwaardig onderzoek?

RUG 12 december 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6454033)
En denk je dat een internetenquête een representatieve steekproef geeft voor een geloofwaardig onderzoek?

Dit onderzoek wordt niet gefinancierd en heeft bovendien een beperkte duurtijd. Een grootschalige mobiliteitsenquête behoort niet tot de opties. Uiteraard werden respondenten niet enkel gevonden op fora zoals deze. Eveneens werden bedrijven aangeschreven om deel te nemen aan dit onderzoek en werd ook gebruik gemaakt van sociale media, persoonlijke connecties e.d.

Bovendien behoort een laptop dikwijls tot hetzelfde pakket van extralegale voordelen als de bedrijfswagen zelf (voor zover deze personen niet zelf over een computer zouden beschikken). Het feit dat het om een internetenquête gaat hoeft daarom de geloofwaardigheid niet aan te tasten.

Universalia 31 december 2012 09:19

bedrijfswagens en overlast in de straten ...

Als bedrijfswagens gebruikt worden waarvoor ze dienen, geen probleem mee.
Als ze gebruikt worden om voor parkeerproblemen te zorgen in de straten dan heb ik er wel een probleem mee.
Een situatieschets: een gezin in een straat, zij een wagen, de 3 kinderen een wagen, de vader een wagen en een bedrijfswagen en uiteindelijk gaan ze met de fiets werken, kassa kassa kassa ...
Voor de andere bewoners in de straat is dit wel een drama daar men soms in zijn/haar eigen garage niet meer in kan wegens overlast van bedrijfswagens waar sommigen mee naar huis komen.
Meeste bedrijven hebben geen eigen parkings meer denk ik.
:-(

Mambo 1 januari 2013 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6478518)
Als ze gebruikt worden om voor parkeerproblemen te zorgen in de straten dan heb ik er wel een probleem mee.
Een situatieschets: een gezin in een straat, zij een wagen, de 3 kinderen een wagen, de vader een wagen en een bedrijfswagen en uiteindelijk gaan ze met de fiets werken, kassa kassa kassa ...
Voor de andere bewoners in de straat is dit wel een drama daar men soms in zijn/haar eigen garage niet meer in kan wegens overlast van bedrijfswagens waar sommigen mee naar huis komen.

6 bedrijfswagens dus?
Zoeteke is de champagne slecht gevallen toch?

Allee 2013 geeft u een gans jaar om weer nuchter te worden.

Universalia 1 januari 2013 12:18

Neenee, 1 bedrijfswagen maar haha de andere eigen wagens.

Hypochonder 1 januari 2013 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6478518)

Dat is dan nog het minste van overlast zou ik zo denken. Wat met de duizenden bedrijfswagens die dagelijks met slechts de bestuurder naar Brussel rijden en gigantische files veroorzaken? Dat weegt pas op onze economie, milieu-en leefomgeving.

PeterCC 2 januari 2013 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RUG (Bericht 6449160)
(...)
Het is niet de bedoeling van dit onderzoek na te gaan of bedrijfswagens meer kilometers afleggen. Hieromtrent worden dan ook geen vragen gesteld.

De enquête loopt nog enkele dagen. De resultaten zal ik hier posten.

Waarover gaat de enquete dan wel?

Blue Sky 3 januari 2013 09:43

Er is eigenlijk geen onderzoek voor nodig. Beetje logisch nadenken leert dat het huidige klimaat waarbij bedrijfswagens als verloning financieel voordelig zijn voor bedrijven ervoor zorgt dat;

1/ Mensen die eigenlijk geen bedrijfswagen nodig hebben, er toch één krijgen. Dit leidt eveneens tot onderstaande;

2/ Een hoop extra gerij, met bijhorende vervuiling, files en drukte. Mensen gaan zo zelfs inkopen gaan doen in het buitenland omdat daar bepaalde producten goedkoper zijn.

3/ Onbewust en idioot verplaatsingsgedrag. Dit is krek het tegenovergestelde van wat men tracht te bereiken; mensen bewegen tot een bewust verplaatsingsgedrag waarbij ze nadenken hoe ze best hun verplaatsing kunnen maken. Door de bedrijfswagencultuur waarbij de firma alles betaalt stimuleert men net het tegenovergestelde waarbij men de auto van stal haalt voor de meest belachelijke verplaatsingen.

Kortom zo snel mogelijk hervormen deze onzin.

Raven 3 januari 2013 12:08

de lagere klasse heeft geen bedrijfswagens..... de middel/hogere klasses mogen dat dus ook niet hebben. Dat ze maar de trein pakken zoals de rest.

Henri1 3 januari 2013 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6481864)
de lagere klasse heeft geen bedrijfswagens..... de middel/hogere klasses mogen dat dus ook niet hebben. Dat ze maar de trein pakken zoals de rest.

Vertegenwoordigers ook ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be