Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israel IS een apartheidsregime (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179925)

Tamam 27 november 2012 09:40

Israel IS een apartheidsregime

Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Welk westers, democratisch land ter wereld doet dit nog?

Bron: Haaretz

Meer:

http://www.haaretz.com/news/diplomac...emium-1.480741

Travis66 27 november 2012 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433751)
Op vraag van kolonisten worden Palestijnen (met een legale werkvergunning) van bussen geweerd door politie die netjes luistert.

Meer:

Dat is toch normaal? Die gasten zouden wel eens met stenen durven smijten en dan moet Israel weer dure bommen opofferen, die dan weer kinderslachtoffers maken en dat staat zo slecht in de internationale media.

Een beetje empathie graag.

Maori 27 november 2012 09:53

Er zouden meer landen dat moeten doen, kwestie van minder opgeblazen bussen te hebben.

Palestijnen (meestal moslims) zijn heer en meester wanneer het op apartheid aankomt; smaakt het koekje van eigen deeg hen niet?

maddox 27 november 2012 10:04

Citaat:

Palestijnen van bussen weren. Weinig tot geen. Maar er is dan ook weinig reden toe, tot nu toe nietwaar.
Bij gebrek aan specifiek palestijnse ontploffingen in bussen in de rest van de wereld.

quercus 27 november 2012 10:16

Citaat:

Meer:

Ik kan daar heel veel begrip voor opbrengen. Als Israëlier zou ik mij op een bus niet erg lekker voelen wanneer er een troepje Gazanen met de zegen van Hamas opstapt. Misschien weet je het nog niet (of beter wil je het niet weten), maar Israël heeft een zekere ervaring met bussen die de lucht worden ingeblazen.

Antoon 27 november 2012 10:30

Citaat:

Israel IS een apartheidsregime

U bent een racist en meningen van racisten zijn irrelevant.

Tamam 27 november 2012 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6433796)
U bent een racist en meningen van racisten zijn irrelevant.

Goed even offtopic:

Antoon.. een complex opgedaan omdat ik het u kwalijk neem omdat U termen als "makak" gebruikt? Dat getuigd van zwaar racisme. De rollen niet proberen om te draaien, makker. Als ik een racist ben, hoor ik het graag. Maar zoals ik eerder vroeg, u kan geen enkele racistische post van me terugvinden, dus u ben gefrustreerd en herhaald een opmerking die ik tegen u zei een tijd terug. Mij niet gelaten. Ik ben blij dat het ergens blijft steken bij u. Misschien denk je erover na.
Mensen die woorden als "makak" gebruiken die zwaaien met de Amerikaanse en de Israelische vlag en ondertussen preken over "democratie" en "vrede brengen"... Het heeft iets grappigs en triestig tegelijkertijd.
De multiculturele smeltpot moet u ergens niet ruiken.. aangezien er daar ook nogal "mak**kken" (ik weiger dit afschuwelijk woord zelf te gebruiken, maar ik verlaag me even tot uw niveau en uw manier van spreken zodat u me kan volgen) wonen tenmidden.

Ontopic:

Hey, ik heb Spanje de Basken nooit van bussen zien weren in de hoogdagen van ETA.

Iemand die kan uitleggen waarom Palestijnen de "speciale" behandeling krijgen, terwijl Engeland anders omging met de IRA, Spanje met de ETA, enzoverder ..?

(Wat niet wilt zeggen dat Engeland of Spanje terecht omgingen met de Ierse beweging en de Basken... bijlange niet.)

Mensen die van bussen geweerd worden doet me aan 1 land en aan 1 tijd terugdenken.

Ironisch; de partij die apartheid installeerde in Zuid-Afrika deed dit in 1948.

Hmmm.De paralel wordt wel heel gemakkelijk getrokken zo met met Israel.

Maori 27 november 2012 12:30

Moslims en apartheid gaan hand in hand.

maddox 27 november 2012 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433951)

Hey, ik heb Spanje de Basken nooit van bussen zien weren in de hoogdagen van ETA.

Iemand die kan uitleggen waarom Palestijnen de "speciale" behandeling krijgen, terwijl Engeland anders omging met de IRA, Spanje met de ETA, enzoverder ..?

De ETA heeft bitter weinig aanslagen gepleegd op bussen. Hun favoriet is de bomauto gevolgd door de aanslag op agenten, legerdoelen en politici.

Ook de IRA heeft bitter weinig bussen opgeblazen.

En ook mensen met bomgordels zijn niet bepaald een veelgebruikte taktiek van die 2 terreurorganisaties.

Citaat:

Mensen die van bussen geweerd worden doet me aan 1 land en aan 1 tijd terugdenken.

Ironisch; de partij die apartheid installeerde in Zuid-Afrika deed dit in 1948.
Wil U meer ironie. In de VS is de seggregatie pas eind jaren 60 afgeschaft op papier.

Nog ironischer. Zuid Afrika en Israël hebben samengewerkt voor de atoombom-programmas van de beiden landen.

Bobke 27 november 2012 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433951)
Ontopic:

Zou het kunnen dat de ETA of IRA zich niet bezighielden met bussen vol kinderen op te blazen ?

Tamam 27 november 2012 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6433970)
De ETA heeft bitter weinig aanslagen gepleegd op bussen. Hun favoriet is de bomauto gevolgd door de aanslag op agenten, legerdoelen en politici.

Ook de IRA heeft bitter weinig bussen opgeblazen.

En ook mensen met bomgordels zijn niet bepaald een veelgebruikte taktiek van die 2 terreurorganisaties.

Wil U meer ironie. In de VS is de seggregatie pas eind jaren 60 afgeschaft op papier.

Nog ironischer. Zuid Afrika en Israël hebben samengewerkt voor de atoombom-programmas van de beiden landen.

Ik apprecieer uw aanvullingen van de ironie.

Er zijn weinig bussen opgeblazen door Palestijnen de laatste 5 jaar. Wanneer dit jammer genoeg gebeurt, komt dit uitgebreid in het nieuws.

Dit is geen reden om Palestijnen te gaan weren uit bussen (op vraag dan nog van radicale kolonisten!). Amerika zag je ook geen mensen uit het Midden-Oosten weren van vliegtuigen na 9/11, ookal was de sfeer allesbehalve ontspannen. In Spanje werden niet-Spanjaarden ook niet geweerd van de metro's na de aanslagen.

De kiem van terrorisme zal nooit gesmoord worden door onderdrukking en discriminiatie, integendeel, het werkt het juist meer in de hand. Israel lijkt niets te leren.

Een terrorist die een bus wil opblazen, zal nu wel een andere weg vinden en bv zich aansluiten bij de militaire tak van Hamas om Qassam raketten af te schieten richting Israel.

Soms zou je denken dat ze blij zijn met het bestaan van Hamas: het heeft hen een excuus om "ter verdediging" allerlei maatregelen te nemen om meer land, rechten en grondstoffen af te nemen.

Maori 27 november 2012 13:07

Moslims en onderdrukking&discriminatie gaan hand in hand.

Maori 27 november 2012 13:09

Interessant.

Citaat:

...
Heinsohn telt 67 staten met een youth bulge, waarvan 60 met ernstige conflicten. De Gazastrook (50% inwoners onder de vijftien jaar), Afghanistan (43), Soedan (45), Irak (41), Saoedi-Arabië (42), Jemen (47), Pakistan (40), maar ook niet-islamitische staten zoals Congo (48), Oeganda (51), Burkina Faso (47), Niger (49), Burundi (47). België steekt met 17% schril af tegen deze landen.
...
http://www.gva.be/nieuws/experts/joh...ografisch.aspx

maddox 27 november 2012 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433983)
Ik apprecieer uw aanvullingen van de ironie.

Met plezier aangeleverd.

Citaat:

Er zijn weinig bussen opgeblazen door Palestijnen de laatste 5 jaar. Wanneer dit jammer genoeg gebeurt, komt dit uitgebreid in het nieuws.
Zou het niet kunnen dat de onmenselijke maatregelen die Israël neemt grotendeels werken?

Citaat:

Dit is geen reden om Palestijnen te gaan weren uit bussen (op vraag dan nog van radicale kolonisten!).
Neen, 5 jaar bijna geen aanslagen.
Citaat:

Amerika zag je ook geen mensen uit het Midden-Oosten weren van vliegtuigen na 9/11
Hoeveel dagen lag het complete luchtverkeer niet plat in de VS?
Eneuh, waarom zou de VS hun oliebronnetjes gaan pesten?
Ook mogen we niet vergeten dat de VS de schuld van alles is, en die 9/11 aanslagen zelf hebben uitgevoerd.

Citaat:

In Spanje werden niet-Spanjaarden ook niet geweerd van de metro's na de aanslagen.
Neen, maar de controles zijn wel scherp opgevoerd. net zoals in de UK, en als er dan eens een vergissing begaan word door de ordediensten, dan zijn de linkse rakkers er weer als eerste om het op te blazen.

Citaat:

De kiem van terrorisme zal nooit gesmoord worden door onderdrukking en discriminiatie, integendeel, het werkt het juist meer in de hand. Israel lijkt niets te leren.
Dhimmies, Burka's, slavernij? De hardcore moslimlanden lijken het ook niet te leren.

Citaat:

Een terrorist die een bus wil opblazen, zal nu wel een andere weg vinden en bv zich aansluiten bij de militaire tak van Hamas om Qassam raketten af te schieten richting Israel.
En geeft die dus Israël meer redenen om nog hardvochtiger op te treden.

Citaat:

Soms zou je denken dat ze blij zijn met het bestaan van Hamas: het heeft hen een excuus om "ter verdediging" allerlei maatregelen te nemen om meer land, rechten en grondstoffen af te nemen.
Welke grondstoffen? En als Israël 1 keer de PR oorlog en mensenrechten naast zich neerlegt, is de Gazastrook zo leeg, en een perfecte bufferzone tegen de Egyptische krijgshordes die al een paar keer komen buurten zijn.

Johan Bollen 27 november 2012 23:29

Collectieve straffen zijn illegaal volgens het internationaal recht.

maddox 28 november 2012 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6434865)
Collectieve straffen zijn illegaal volgens het internationaal recht.

Collectief mensen opblazen in een bus niet?

Johan Bollen 28 november 2012 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6434905)
Collectief mensen opblazen in een bus niet?

Je bedoelt dat Israël een uitzondering mag vormen op het internationaal recht en niet de specifieke daders hoeft aan te pakken van een aanslag maar heel de bevolking waaruit die daders komen? Jij vind dat correct?

Johan Bollen 28 november 2012 01:00

Het volgende is een vorm van collectief straffen en illegaal (en dan hebben we het nog niet over acties zoals Cast Lead waarvan IDF veteranen zelf toegeven dat het een soort van strafexpedities zijn tegen heel de bevolking):

Citaat:

Israeli naval blockades stop Gazans from fishing, a main source of food in the Strip. Air blockades prevent freedom of movement. Israel does not allow building materials into the area, forbids exports to the West Bank and Israel, and (other than emergency humanitarian cases) prohibits movement between the Gaza Strip and the West Bank. It controls the Palestinian economy by periodically withholding import taxes. Its restrictions have impeded the expansion and upgrading of the Strip's woeful sewage infrastructure, which could render life in Gaza untenable within a decade. The blocking of seawater desalination has turned the water supply into a health hazard. Israel has repeatedly demolished small power plants in Gaza, ensuring that the Strip would have to continue to rely on the Israeli electricity supply. Daily power shortages have been the norm for several years now. Israel's presence is felt everywhere, militarily and otherwise
Gaza is geen onafhankelijk land maar bezet gebied. Dat wordt gemakkelijk vergeten (ook door Obama in zijn recente steunbetuiging aan Israël). Ook al trok het Israëlisch leger zich terug (tijdelijk steeds) de controle over Gaza door Israël blijft verstikkend. Gaza lijkt ondertussen misschien meer op een soort van concentratiekamp. Maar eigenlijk is het uniek op dit moment in de geschiedenis, zo'n situatie waar een volk totaal in de greep ligt van een ander volk.

De VN faalt hier schromelijk.

maddox 28 november 2012 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6434915)
Je bedoelt dat Israël een uitzondering mag vormen op het internationaal recht en niet de specifieke daders hoeft aan te pakken van een aanslag maar heel de bevolking waaruit die daders komen? Jij vind dat correct?

Het is iets menselijks.

Ook, uw internationaal recht, da's niet meer dan het verzamelen van de sterkste groep om de wil van die groep op te dringen aan anderen.
Helaas, een groep blijft slechts de sterkste tot een andere groep dat recht succesvol opeist.

Het lijkt er op dat Israël tot nu toe succesvol is, in hun kleine zandbakje.

Maori 28 november 2012 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6434936)
Het is iets menselijks.

Ook, uw internationaal recht, da's niet meer dan het verzamelen van de sterkste groep om de wil van die groep op te dringen aan anderen.
Helaas, een groep blijft slechts de sterkste tot een andere groep dat recht succesvol opeist.

Het lijkt er op dat Israël tot nu toe succesvol is, in hun kleine zandbakje.

Ach, mensen als Bollen willen gewoon dat Israel zich zonder enige tegenstand naar de slachtbank laat leiden. Dat aanval de beste verdediging is tegen een stelletje nietsontziende barbaren is van geen tel, van Israel wordt verwacht dat ze heiliger zijn dan de paus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be