Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Accijnzen op Franse wijn + 160 % ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179932)

schaduw 27 november 2012 11:33

Accijnzen op Franse wijn + 160 % ?

De Fransen gaan ons bier voor 160 % meer taxeren.
Gaan we als tegenzet de btw op Franse wijnen, champagnes en kazen ook met 160 % verhogen of gaan jullie massaal BNP Fortis Parisbas en Electrabel Suez de rug toe keren ? Of vallen we met ons Benellux leger Frankrijk binnen en veroveren we Parijs ?

knip 27 november 2012 11:56

als de Franse kaas en wijn x keer duurder wordt dan zoek ik wel naar alternatieven...
We hebben ook heel lekkere belgische kaas. en voor wijnen: chilli, zuid africa, australie...

schaduw 27 november 2012 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6433926)
als de Franse kaas en wijn x keer duurder wordt dan zoek ik wel naar alternatieven...
We hebben ook heel lekkere belgische kaas. en voor wijnen: chilli, zuid africa, australie...

Uiteraard, het is ook niet om onszelf een loer te draaien dat we zo zouden reageren ;-)

maddox 27 november 2012 11:59

Knip, de Franse kazen en wijnen gaan tot nader order niet duurder worden.
Alleen buitenlandse bieren in Frankrijk gaan zwaarder getaxeerd worden.

En onze Belgische politici kennende, gaan die de zelfs niet protesteren bij Europa. Maar gewoon de de Franse aars blijven likken in de hoop dat er nog een goudkruimeltje inzit.

Boduo 27 november 2012 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6433933)

En onze Belgische politici kennende, gaan die de zelfs niet protesteren bij Europa. Maar gewoon de de Franse aars blijven likken in de hoop dat er nog een goudkruimeltje inzit.

100 % akkoord.

giserke 27 november 2012 13:49

Als dit doorgaat, zou dit wel eens het einde van de EU kunnen betekenen.

Vigilante VL 27 november 2012 13:55

ANNEXEREN noemen ze dat.

Godverdomme, in 2013 ga ik er een punt van maken om geen halve druppel Danone, Evian, Chablis,.. Etc aan te raken.

Wat Walsch is, valsch is sla dood!

Dood aan de wijngaardslakken godverdomme!

Herr Oberst 27 november 2012 14:03

Citaat:

In Frankrijk durft men inderdaad nog protectionistische maatregelen te nemen die de Franse werknemers ten goede komen. In België lijkt het wel dat zolang een maatregel in het nadeel van de eigen werknemers speelt, het een goede maatregel is. Getuige daarvan ook de aan waanzinnigheid grenzende eurofilie van onze politieke klasse, de stompzinnige uitverkoop van bepaalde sleutelsectoren van onze economie en de gretigheid waarop men zich wilt laten bedriegen door buitenlandse multinationals. We zouden beter een voorbeeld aan Frankrijk nemen door onze productieve economie ondersteunen, in plaats van de globalisering domweg te ondergaan en te verworden tot een loutere diensteneconomie, die per definitie op los zand gebouwd is.

Effect 27 november 2012 14:05

Ik meen me nog te herinneren dat bij de vorige begrotingsopmaak de accijnzen op alcohol verhoogd werden BEHALVE op bier, ter promotie van de binnenlandse consumptie.

Ergo dit volledige verhaal is een hypocriete farçe. Onze ministers hebben Frankrijk vorig jaar exact dezelfde loer gedraaid.

maddox 27 november 2012 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6434076)
Ik meen me nog te herinneren dat bij de vorige begrotingsopmaak de accijnzen op alcohol verhoogd werden BEHALVE op bier, ter promotie van de binnenlandse consumptie.

Ergo dit volledige verhaal is een hypocriete farçe. Onze ministers hebben Frankrijk vorig jaar exact dezelfde loer gedraaid.

160%??? Eerder 1.6%, en dan de BTW van 21% naar 6 laten zakken ofzo.

schaduw 28 november 2012 07:26

Boycot Frankrijk !

Het is aan ons om Franse producten te boycotten. Dirupoos visite heeft niets opgebracht. Waar zit Gatz als hij nodig is ?

brother paul 28 november 2012 07:56

taxeer gewoon de suikers. Dat zal meer bijbrengen dan zo'n kleinzielige oog om oog gedoe

De schoofzak 28 november 2012 08:03

Citaat:

Denk je alleen buitenlandse ?

Of is het "alle", maar toevallig zijn het overgrote deel buitenlandse ?

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be