Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De toenemende trend van "Burgers ongelijk voor de wet" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179933)

eno2 27 november 2012 11:42

De toenemende trend van "Burgers ongelijk voor de wet"

Verwerpelijk:

de verdubbeling van de maximumstraffen voor homofoob geweld. De Kamercommissie Justitie stemde zopas in tweede lezing over een ontwerp van Justitieminister Annemie Turtelboom (Open Vld).

Eerder hadden we al de hogere straffen voor overtredingen op een hele resem categorieën in openbare dienst

Ik vraag me af of daar geen constitutionele bezwaren kunnen tegen ingebracht worden

maddox 27 november 2012 12:09

Ge moet dat anders zien, binnenkort is het zo dat als je een misdaad pleegt tegenover een heterosexuele autochtone, niet ambtenaarlijke volwassene, dat je strafvermindering krijgt

eno2 27 november 2012 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6433941)
Ge moet dat anders zien, binnenkort is het zo dat als je een misdaad pleegt tegenover een heterosexuele autochtone, niet ambtenaarlijke volwassene, dat je strafvermindering krijgt

zijnde een tweederangsburger

maddox 27 november 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6434059)
zijnde een tweederangsburger

Zo begin ik me stilaan te voelen ja.

Meuh 27 november 2012 14:22

Afschrikeffect creëeren denk ik. Van mij mogen die maximumstraffen in elk geval omhoog voor elke vorm van geweld op gelijk wie!

Liederik 27 november 2012 14:44

De tafelspringende politici, die willen scoren in naam van de mensenrechten, zijn iets te overijverig. In al hun inspanningen trekken ze de balans scheef naar de andere kant, zodat je bepaalde categorieën boven de andere heft, met méér rechten dan de rest.

In plaats van het logische te doen en de effectiviteit van de bescherming op te trekken. De huidige normen zijn goed. De handhaving ervan niet. Maar dat corrigeren vergt meer dan enkele regeltjes op papier te zetten. Dat vergt warempel daden en actie.

De wetgeving is een maat voor niks, boerenbedrog en creeërt juridische ongelijkheid, die niet te verantwoorden valt. Dit is discriminatie.

eno2 29 november 2012 10:47

Citaat:

vandaag / 09u12 Levende orgaandonoren mogen niet ontslagen worden. Dat schrijft Catherine Fonck (cdH) in een wetsvoorstel dat straks door de Kamer wordt in overweging genomen.
Het circus van het aanzwengelen van de discriminatie onder ons gaat maar door en door

Het is een politieke modetrend

Rudy 29 november 2012 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6434074)
Zo begin ik me stilaan te voelen ja.

Ambtenaren hebben blijkbaar een voorbeeldfunctie.

Xenophon 29 november 2012 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 6434093)
Afschrikeffect creëeren denk ik. Van mij mogen die maximumstraffen in elk geval omhoog voor elke vorm van geweld op gelijk wie!

Waartoe al die komedie? Er is geen plaats in de gevangenissen om die straffen uit te voeren.

Rudy 29 november 2012 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6436989)
Waartoe al die komedie? Er is geen plaats in de gevangenissen om die straffen uit te voeren.

Voorlopig niet. Met de nadruk op voorlopig. Tot alle geplande werken zijn uitgevoerd. Ik stel mij de vraag hoeveel veroordeelden op vrije voeten lopen, om welke reden ook.

eno2 29 november 2012 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6436944)
Ambtenaren hebben blijkbaar een voorbeeldfunctie.

Je bedoelt dat ze een geprivilegieerde en beschermde soort zijn?

Xenophon 29 november 2012 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6437092)
Voorlopig niet. Met de nadruk op voorlopig. Tot alle geplande werken zijn uitgevoerd. Ik stel mij de vraag hoeveel veroordeelden op vrije voeten lopen, om welke reden ook.

Ja? Gaat de staat even snel 25.000 cellen bijbouwen? :D

eno2 29 november 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6437145)

Kom eens met serieuze cijfers

Xenophon 29 november 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6437199)
Kom eens met serieuze cijfers

Geef ze dan he serieuze...

eno2 29 november 2012 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6437214)
Geef ze dan he serieuze...

Moeilijk te vinden

Het enige
Citaat:

GvA 11/05/06:

Minister Laurette Onkelinx van justitie moest in het parlement bekennen dat momenteel 9695 gedetineerden vastzitten in de gevangenissen, terwijl deze officieel maar 8311 plaatsen hebben.
Dat geeft een idee maar zegt nog niet hoeveel er nu tekort zijn

Overigens ben ik niet opgezet met je overdrijving

Rudy 29 november 2012 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6437129)
Je bedoelt dat ze een geprivilegieerde en beschermde soort zijn?

Hoe kan dat nu als ambtenaren zwaarder worden gestraft. Je spreekt jezelf tegen.

Kijk, wat je uiteindelijk aan het doen bent is illustreren wat ik gisteren in de krant las. Momenteel is volgens de ene groep het gras groener bij de andere groep. En zo zijn er veel groepen.

Nogmaals, ambtenaren hebben een voorbeeldfunctie, federale ambtenaren in het bijzonder. Heel wat misdrijven worden zwaarder aangerekend, zowel strafrechtelijk als statutair.

Rudy 29 november 2012 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6437145)

Het wordt tijd dat de staat een eiland koopt.

eno2 29 november 2012 19:16

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6437234)
Hoe kan dat nu als ambtenaren zwaarder worden gestraft. Je spreekt jezelf tegen.

Wat broebel j e hier nu weer

Citaat:

Kijk, wat je uiteindelijk aan het doen bent is illustreren wat ik gisteren in de krant las. Momenteel is volgens de ene groep het gras groener bij de andere groep. En zo zijn er veel groepen.

Nogmaals, ambtenaren hebben een voorbeeldfunctie, federale ambtenaren in het bijzonder. Heel wat misdrijven worden zwaarder aangerekend, zowel strafrechtelijk als statutair.
Ik heb het hier over de dubbele portie straf uitgemeten bij misdrijven tegen mensen in openbare functies. Je begint over iets anders zonder feiten, bronnen noch bewijzen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be